Toon posts:

[xhtml] div ècht aan het einde van een pagina neerzetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nav: [rml][ xhtml] Hoe kan ik t beste iets onderaan n pagina weergeven?[/rml]
Crips gooide wel heel snel het topic dicht voordat ik het goed en wel getest had...

Ik vroeg dus om hem zowel aan het einde van een pagina als onder de bestaande selectie te zetten. Met bottom:0px komt deze div door de opsomming te staan in het geval deze langer is dan 1 scherm.

[code
<body>

<Div Id="14" style="position:absolute; left:0px; top:153px; width:780px;">
<table width="779" cellpadding="0" cellspacing="0">
</table>
</Div>

<div style="position:absolute; bottom:0px; left:173px;">CopyRight etc</div>
</body>
[/code]

als de tabel te lang wordt, staat de CopyRight etc regel dwars door de tekst heen, wat voor workaround is hiervoor?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34

crisp

Devver

Pixelated

wat je nodig hebt is eigenlijk min-height. Echter werkt dat nog niet in IE en ben ik bang dat je het zonder javascript niet zal lukken dit voor elkaar te krijgen.

Intentionally left blank

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Heeft niet direct met je probeem te maken, maar als je xhtml wilt gebruiken moeten alle tags klein zijn, dus <div> ipv <Div>! ;)

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Verwijderd

Topicstarter
JayVee schreef op 24 oktober 2003 @ 21:50:
Heeft niet direct met je probeem te maken, maar als je xhtml wilt gebruiken moeten alle tags klein zijn, dus <div> ipv <Div>! ;)
eigenlijk wel, maar zo ver was ik nog niet, komt nog voort uit oude html 4.0 en ik ben allang blij dat ik hier een xsl parsbaar bestand van heb weten te maken...

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 24 October 2003 @ 21:50:
wat je nodig hebt is eigenlijk min-height. Echter werkt dat nog niet in IE en ben ik bang dat je het zonder javascript niet zal lukken dit voor elkaar te krijgen.
OK, wel met javascript an sich niet zo'n probleem. Enig idee in welke richting ik moet denken. Screenheight pakken en daar 10px aftrekken en dat instellen als top? Dan heb je in principe gewoon bottom:0px want dan staat hij nog steeds dwars door de tekst heen...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:34

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 21:54:
[...]

OK, wel met javascript an sich niet zo'n probleem. Enig idee in welke richting ik moet denken. Screenheight pakken en daar 10px aftrekken en dat instellen als top? Dan heb je in principe gewoon bottom:0px want dan staat hij nog steeds dwars door de tekst heen...

ik zat eerder te denken aan de scrollHeight van je document.body ;)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 24-10-2003 21:59 ]

Intentionally left blank

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

je kan natuurlijk ook je bovenste div scrollbaar maken, dus dat je krijgt:

[div met content en scrollbar]
[div met copyright notice en bottom:0px]

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
wellicht dat je iets kan doen met het bevestigen van die div binnen een position:relative gestylde tag (eventueel div of body)?

Human Bobby

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 21:59

BierPul

2 koffie graag

[non belangerijk mode]
Crips gooide wel heel snel het topic dicht voordat ik het goed en wel getest had...
[/non belangerijk mode]

:+

Waarom hang je die tabel ook niet in een div of een iframe wat scrollbaar is dan kan je de rest gewoon vastezetten zonder enig risico B)

Ja man

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Wat ik heb gedaan bij de remake van de Tweakers.net-frontpage is alles in een container zetten, en de container 'padding-bottom: 100px;' mee geven. Wanneer je de copyright-melding dan t.o.v. de container 'absolute positioned' met 'bottom: 0', dan heb je 100px de ruimte voor de copyright melding.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

crisp schreef op 24 oktober 2003 @ 21:50:
je kan ze alletwee gebruiken, min-height & height;

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
html,body {
    width:100%;
    height:100%;
    margin:0;
    padding:0;
}

#contain {
    position:relative;
    height:100%;
    /* width, margin, bg enzo */    
}

body>#contain {
    /* height weggooien en min-height doen */
    height:auto;
    min-height:100%;
}

bah, die & gt moet dus een > zijn

IE snapt die > toch niet, en alles wat dat wel doet snapt min-height ook. Iets wat je dan met absolute en bottom:0 onderin de #contain zet gaat ook buiten beeld mee naar beneden als content langer is dan het scherm.

[edit]

zie ook hier:
[rml]Clay in "[ HTML] Table height > aan onderkant van "[/rml]

[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 25-10-2003 17:59 . Reden: code fix ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1