Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het 'hard' verwijderen van winkels (SS)

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Wat ik zie is dat als een winkel bijv. faillet gaat dat de hele winkel met SS en al wordt verwijderd. Dit lijkt me geen goed plan omdat het vaak zo is dat de eigenaar een nieuwe winkel start (dat kan tegenwoordig). Dan is het wel fijn om te weten wat anderen voor een ervaringen met de 'eerste' winkel hadden.

Natuurlijk is het een discussiepunt dat zo'n eigenaar een nieuwe kans moet krijgen maar ik denk echter wel dat door het verwijderen van winkels uit de SS er teveel 'belangrijke' informatie verloren gaat.

Wat ik dus voorstel is om winkels die failliet zijn uit de lijst met winkels te halen, echter dat ze met de zoekfunctie nog te vinden zijn zodat je nog ervaringen op kan halen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Een probleem dat bij je voorstel om de hoek komt kijken is dat wanneer, een totaal ander persoon, onder dezelfde shop-naam, een nieuwe echter andere winkel start, straks hier, in de Shop Survey, wordt geconfronteerd met de oude reacties, die niets te maken hebben met zijn nieuwe shop.
De Shop Survey is dan ook gekoppeld aan de Shop en niet aan de eigenaar van een shop. Daarnaast zal een eigenaar, van een shop die failliesement heeft moeten aanvragen, over het algemeen, niet ondere dezelfde shop-naam beginnen. Zeker niet wanneer deze negatief in het daglicht is komen te staan

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Dat snap ik, echter kom je via het forum of andere wegen vaak te weten hoe de vorige shop heette.

Ik zeg dus ook niet dat de egenaar moet worden gekoppeld aan een shop, maar verwijder de shop niet uit de SS. Laat hem staan maar dan met het label 'faillet' of 'opgeheven' oid (er kunnen dus geen reacties e.d. meer worden geplaatst dan, soort archief).

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aan de ene kant is het natuurlijk zinvol als er bij een failliete shop een link komt te staan naar de nieuwe winkel, maar aan de andere kant is het overbodig om een failliete winkel in de Shop Survey en Pricewatch te laten staan. Achter de schermen zijn we met praktisch hetzelfde bezig. Alleen gaat het dan niet om failliete winkels, maar om winkel die niet in de PW of SS willen staan. De invulling daarvan is hetzelfde. Wanneer dit daadwerkelijk op de frontpage terecht komt is nog niet duidelijk.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > BZ

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Waarom is het dan overbodig om een failliete winkel te laten staan? Neem nu dit als voorbeeld. Dat is een winkel bij ons in het dorp (die overigens nog niet helemaal failliet is heb ik begrepen echter failliet aan het gaan is afaik) waarvan ik vrijwel zeker weet dat er weer een van nieuwe komt (maar dan net een beetje anders en nieuwe inrichting etc etc). Dan is het toch prettig om te weten hoe die eigenaar (al hoewel dat geen koppeling is idd) heeft gehandeld in het verleden?

De PW/SS is voornamelijk voor pure webschops bedoeld volgens mij dus dit is niet echt een goed voorbeeld. Maar er zijn gevallen bekend waarbij een persoon keer op keer een nieuwe winkel begint en daarom lijkt het me prettig om de beoordelingen te laten staan.

Laat ik het anders stellen: als hier op het forum een slot op een topic komt dan wordt dat topic toch ook niet meteen verwijderd? Zo zou het bij de SS's ook moeten zijn imo. Bovendien zal de postcount omlaag gaan van users als je SS's verwijderd. Natuurlijk is de postcount 'primaire status' oid, maar ik denk zeker wel dat dit enigzins 'oneerlijk' is. Je ontneemt mensen zo posts.

Maar even voor de duidelijkheid van wat ik voor stel:
• een status van 'deze shop is failliet' of 'deze shop is opgeheven'
• de surveys (posts) zichtbaar houden
• niet meer kunnen reageren op een bedrijf (tenzij je in de SS ook een stukje 'steunpunt' voor eventuele slachtoffers oid wil hebben)

Een link naar de nieuwe shop lijkt me niet wenselijk trouwens.

[ Voor 10% gewijzigd door LauPro op 25-10-2003 00:27 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LauPro schreef op 25 October 2003 @ 00:26:
Bovendien zal de postcount omlaag gaan van users als je SS's verwijderd. Natuurlijk is de postcount 'primaire status' oid, maar ik denk zeker wel dat dit enigzins 'oneerlijk' is. Je ontneemt mensen zo posts.
Dat er posts verdwijnen en de postcount omlaag gaat is wel erg vergezocht. Wat maakt het aantal posts nou uit op de fp, laat staan de SS. Een survey is alleen van toepassing als deze de ervaring goed neerzet van de user met de winkel en is maar hooguit een paar weken of maanden van toepassing op de winkel. Daarna is een survey eigelijk nutteloos geworden omdat de winkel verbeterd of verslechterd is. Wij staan in ons recht om posts te ontnemen, ook al zie jij dat blijkbaar anders.
Maar even voor de duidelijkheid van wat ik voor stel:
• een status van 'deze shop is failliet' of 'deze shop is opgeheven'
Zoals ik al eerder tikte: daar wordt in vergelijkbare vorm al aan gewerkt.
• de surveys (posts) zichtbaar houden
Als een winkel niet meer in de SS wilt staan, dan wordt de hele shop verwijderd inclusief de PW-entries. Het is dan alles of niets, er is nog geen middenweg. Waar wij aan werken is dat er bij een winkel komt te staan dat deze niet in de SS of PW wil staan, er toch een vorm van een beoordeling komt. Dit zijn echter de kleine lettertjes en daar moet nog aan gewerkt worden.
• niet meer kunnen reageren op een bedrijf (tenzij je in de SS ook een stukje 'steunpunt' voor eventuele slachtoffers oid wil hebben)
Zie hierboven.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op 25 October 2003 @ 00:56:
[...]
Dat er posts verdwijnen en de postcount omlaag gaat is wel erg vergezocht. Wat maakt het aantal posts nou uit op de fp, laat staan de SS. Een survey is alleen van toepassing als deze de ervaring goed neerzet van de user met de winkel en is maar hooguit een paar weken of maanden van toepassing op de winkel. Daarna is een survey eigelijk nutteloos geworden omdat de winkel verbeterd of verslechterd is. Wij staan in ons recht om posts te ontnemen, ook al zie jij dat blijkbaar anders.
Natuurlijk mogen jullie posts 'ontnemen' echter is de informatie dan 'voorgoed' verloren gegaan. Ik denk dat het beter is om gemiddeldes (als het daar om te doen is) van de afgelopen maand te nemen bijv.. Iemand ziet zelf ook wel in dat als er een half jaar geleden allemaal slechte reacties waren dat dat nu natuurlijk niet meer van toepassing hoeft te zijn. Daarom zou ik dus de SS niet opschonen omdat verouderde beoordelingen/reacties dus (desnoods met een waarschuwing voor de gebruiker net zoals hier op GoT) niet meer geldig (kunnen) zijn.

Ik had even een opsomming gemaakt om te voorkomen dat ik niet verkeerd werd begrepen ;). Maar ik bedoel dus dat de hele SS met beoordelingen en reacties blijft bestaan alleen dan 'gesloten'.

Wat ik me trouwens afvraag, als de SS wordt opgeschoont omdat de berichten niet meer 'up-to-date' zijn zouden oude nieuwsberichten dan ook niet moeten worden weggegooid? Daar heb je immers ook niks meer aan

W3c had een tijdje terug een soort column over het verwijderen van webcontent omdat het niet 'up-to-date' zou zijn waar ook een aantal goede argumenten in stonden om dat dus niet te doen. O.a. dat sommige informatie bijvoorbeeld gelinkt staat vanaf andere websites en al hoewel iets voor jullie misschien 'nutteloos' lijkt heeft het toch nog waarde. Helaas kan ik hem niet meer vinden :/.

[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 25-10-2003 01:22 ]

Pagina: 1