Toon posts:

R9600pro totale crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede tweakers!

mijn radeon 9600 pro (std. ati plank) crashed in elke direct 3d applicatie. Het videogedeelte blijft hangen en het geluid blijft doorspelen. Alleen een handmatige reboot biedt uitkomst. Ik heb al geprobeerd dx9 opniew te installen en de catalyst 3.7 & 3.8 drivers geprobeerd. (ook de omega versies) Ook de agp 8x en fast-write functies heb ik al geprobeerd uit te schakelen. Geen resultaat.

2600+ barton
A7N8X - Deluxe
ATI Radeon 9600 Pro (128mb)
2* 512mb 400mhz ram Dual-Channel
SB Live 5.1

Alvast bedankt!

Verwijderd

heb je ook de 3.6 al geprobeerd want die boden bij mijn 9500 de uitkomst.
Heb je ook al met sisoft sandra of iets dergelijks iets geprobeerd te testen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 21:15 ]

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Ookal zou Catalyst 3.6 dit oplossen, dan heb je nog een probleem. Zoiets hoort namelijk niet te gebeuren.
Treedt het probleem pas sinds kort op of sinds je de kaart geïnstalleerd hebt?
Heb je de drivers van je vorige kaart wel grondig verwijderd? Een verse Windooz install kan misschien wel helpen (als er tenminste nix mis is met je hardware... 8)7 ff afkloppen ;) )

Koekie?

Verwijderd

dus als de nieuwe vidkaart drivers niet goed zijn zou je meteen terug moeten naard e winkel om je videokaart om te ruilen.
Bij mijn 9500 doen de 3.7 en de 3.8 het ook voor geen meter, heel me pc wordt zo sloom als wat.
Als het inderdaad om een videokaart upgrade gaat dan zou ik als je de detonaters ervoor had ff een detonatorkiller gebruiken.

Verwijderd

0) welke windows versie hebben we het over --> als Win2k of XP wat staat er in de systemlogs?.

1) Gooi voor alle zekerheid bij het opsporen van het probleem die geluidskaart er even uit.
Conflicten met creative troep zijn tenslotte niet ongewoon.

2) Heb je de rest van je hardware getest, dus geheugen bijvoorbeeld even controleren met memtest86; spanningen voeding oke, etc
--> suggesties in : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Ik had een gelijkaardig probleem met mijn RADEON 9800 SE, het kan ook aan je RAM liggen, staat de snelheid ingesteld op 200 MHz??

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:14
Hèhè eindelijk iemand met het zelfde probleem als mij... :) en :(

Mijn hercules 9600Pro werkt gewoon niet goed... als ik de inf drivers installeerde voor mijn intel chip moederboard... (msi Neo2) dan krijg ik gewoon agp8x ondersteuning maar zodra je een 3d applicatie probeerd loopt mn pc vast...

Nieuwe installatie zonder inf drivers levert agp 4x op en fast write uitgeschakeld.

Nu kan ik wel spellen spelen maar natuurlijk niet optimaal!!! |:(

In max payne 2 bijvoorbeeld dropt de framerate af en toe extreem!!! :'( met het gevolg dat je al stotterend door een scene moet.

heb veel geprobeerd zoals alle catalyst drivers, agp voltage, opniew erinzetten van videokaart, bios updates. enzovoorts maar niets helpt 8)7

HEEFT IEMAND MISCHIEN EEN OPLOSSING?? of een idee?

Verwijderd

misschien staan er nog oude drivers geïnstalleerd,

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:30

Appie

F1RST Racing

Hoe staat het met je voeding? Valt je voltage sterk naar beneden wanneer je dus zowel cpu als gpu belast?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
Ik heb bijna de zelfde configuratie, maar dan met een 9700 en puur door die 9700 moet ik mijn geheugen op 333 laten lopen vanwege mijn proc. Jammer maar helaas is er niks op te vinden verder. ;(

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

mvds

Totally awesome!

QSYS schreef op 25 October 2003 @ 14:23:
Ik heb bijna de zelfde configuratie, maar dan met een 9700 en puur door die 9700 moet ik mijn geheugen op 333 laten lopen vanwege mijn proc. Jammer maar helaas is er niks op te vinden verder. ;(
Beetje kromme zin, puur door die 9700 moet je geheugen door de proc op 333 draaien? :?

Wie is er nou de schuldige? De 9700 of je proc?

• QSYS
9700 dus

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

mvds

Totally awesome!

Hoe kom je er dan bij dat de grafische kaart ervoor zorgt dat je mem op 333 moet draaien? Heb je een 333 (166) fsb proc dan?

• QSYS
ik heb een 2600 barton en een thoroughbread, met beide heb ik dit probleem, dus ligt het aan die videokaart, want als ik een TI4200 er in stop kan ik alles op volle snelheid laten draaien, geen probs meer.

PS het geheugen moest op 333 draaien, proc doet het al, alles moet dus synchroon draaien, en ik dacht mischien heeft TS het zelfde probleem

[ Voor 27% gewijzigd door QSYS op 25-10-2003 14:41 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook ( Verwijderd in "K7N2 Delta L Game Problemen" ).
System Specs:
Msi K7N2 Delta L
Amd Athlon Xp 2800+/2,08 Ghz
256 Mb DDR/400 pc3200 Corsair XMS C2
Hercules 3D Prophet 9600 Pro, 128 Mb Ddr
ik draai win xp erbij.
als ik in windows veel dingen tegelijk doe wil hij ook nog weleens vastlopen.
maar bij spellen gaat het helemaal fout.
hij blijft gewoon hangen en dan kan ik niks anders dan opnieuw opstarten.
ik denk alleen niet dat het aan de videokaart ligd maar aan het geheugen.
ik heb het gelijk lopen allemaal ( 333 mhz ) maar denk toch dat de fout daar ergens ligd...
ik weet helaas geen oplossing ervoor kheb gistron gemaild maar zij weten er ook geen oplossing voor.

• QSYS
volgens mij als je de proc vervangt voor een 3200+ dan werkt het wel, heb je nergens geen last van, maar ja die loopt ook op 400mhz. Jammer dat het te duur is om uit te proberen anders had ik het wel geprobeert.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:32
in BIOS fastwrites uitzetten
AGP texture size aanpassen
IPV 8x , 4x AGP of 2x proberen

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Op zijn zachtst gezegd : Wat een chaos hierboven! 8)7
Welk probleem en van wie zijn we nu precies aan het oplossen?

TS --> mijn vragen staan al in een eerdere post;

QSYS --> Ik vind een aantal van je posts erg wazig en snap dus eigenlijk niet wat precies je probleem is. Als je systeem met een TI4200 wel goed werkt en niet met een radeon kaart moet je echt eens kijken wat je voeding doet. Het is zeer waarschijnlijk dat je voeding het simpelweg niet trekt.....immers de Radeon gebruikt significant meer stroom. Kijk dus eens naar de spanningen op de verschillende voltages voordat je je videokaart verdenkt. Hoeveel wijken die af t.o.v. de 3.3, 5 en 12 V waarde.

DJ-Blade : Run eens memtest86, dan zie je of je geheugen goed werkt of niet. Dat maakt trouble-shooten een stuk makkelijker dan dit soort gokken. Ik kan begrijpen dat Ghistron je zo niet kan helpen.

Original4u : Uit testen blijkt wel dat die 4x & fast-write uitgeschakeld bij de Radeon erg weinig invloed hebben (<1%???). Dus niet druk over maken als het geheel stabieler word. Voor de stotterende frames. Wat zou kunnen helpen is om de slider in de trouble-shoot tab van de Ati-driver een tandje naar links te zetten. Dus de hardware-acceleratie optie. Zelfde probleem treed soms op bij 3D mark 2003 bij sommige mensen. En dan is dit de oplossing. (vreemd genoeg heeft dit geen invloed op een 3D mark score overigens?)

En voor iedereen die problemen gepost heeft : kijk a.u.b. eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Daar staan veel handige tips over hoe je dergelijke problemen aanpakt. Linkje : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Op die manier blijft zo'n topic tenminste nuttig....en bedenk dat bij dit soort problemen het geheugen van je PC verdachte nummer 1 is.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 21:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 20:44:
DJ-Blade : Run eens memtest86, dan zie je of je geheugen goed werkt of niet. Dat maakt trouble-shooten een stuk makkelijker dan dit soort gokken. Ik kan begrijpen dat Ghistron je zo niet kan helpen.
En voor iedereen die problemen gepost heeft : kijk a.u.b. eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Daar staan veel handige tips over hoe je dergelijke problemen aanpakt. Linkje : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Op die manier blijft zo'n topic tenminste nuttig....en bedenk dat bij dit soort problemen het geheugen van je PC verdachte nummer 1 is.
Gokken?
ik heb alles wel zo een beetje gedaan dus ook de memtest en al de instellingen in het bios veranderd ( cas latency, memory timing enz enz ).
en in de hangen en opstart problemen troubleshooter staat niks beschreven over mn probleem...

Verwijderd

DJ-Blade,

Als ik je eerste post teruglees werd bij mij de indruk gewekt dat je aan het gokken was. Mede door de tekst met "ik denk dat" + rest info. Gezien je laatste post is dat duidelijk niet het geval......dus mijn excuses.

Ik zie nu ook pas dat je er een linkje naar een ander topic bij hebt staan. |:(
1) Heb je dit probleem trouwens ook als je de onboard sound disabled?
(gezien geruis en gepiep zou daar een conflict kunnen zitten)
2) spanningen van de voeding heb je waarschijnlijk wel gecheckt. Vastlopen zonder blauw scherm zou namelijk ook in deze richting kunnen wijzen.

Reactie kwam gedeeltelijk ook doordat het topic in mijn ogen nogal chaotisch lijkt. met veel reakties in de trend van ik heb hetzelfde probleem ook zonder suggesties.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 22:25 ]

Verwijderd

excuses aanvaard.
Ik heb standaard alles wat onboard is uitstaan dus daar ligd het niet aan.
En mijn voeding is niet van de beste kwaliteit heb ik het gevoel.
Ik heb mijn kast op internet gekocht ( http://www.marktplaats.nl...6.htm?fo=1&pv=zh&oudei=90 ) en de voeding is een Macron MPT-300P 300Watt P4 P/S (Amd Recommended en Intel Approved)
misschien weet jij meer over de kwaliteit van deze voeding?

Verwijderd

Topicstarter
k'heb al jullie suggesties al eens eerder geprobeerd.... Alleen mn geluidskaart d'r uitgooien kan ik nog proberen. Dat dit enig resultaat biedt lijkt mij sterk want het geluid blijft gewoon doorspelen bij een crash.

M'n FSB is nu @ 400mhz, het geheugen ook... ik heb de timings enzo al wat losser gemaakt en de fsb/geheugen naar beneden geklokt.

Verwijderd

SonicTweaker : Ik vind het vreemd dat het geluid doorspeelt en toch geen entry in je systemlog staat. Weet je dat zeker?

Verder is mijn ervaring met een creative geluidskaart juist dat hij geluid blijft maken terwijl je computer er juist door gecrasht is. Dus gewoon proberen zou ik zeggen. Een creative kaart kan de raarste conflicten met je mobo geven.

DJ-Blade: Ik ken je voeding niet, wat je het beste kunt doen is om de spanningen op de verschillende voltlijnen te monitoren. Bijvoorbeeld met mother board monitor (mbm). Als de spanningen teveel van de 3.3, 5 & 12V afwijken, dan trekt de voeding het niet. Wat ik me kan voorstellen bij je systeem. Je voeding heeft het namelijk zwaar te verduren op de 12V bij jouw systeem. (staan wel meer programma suggesties in de troubleshoot faq)

ps) je hebt standaard je onboard sound uitstaan, niet toevallig wel een geluidskaart erin hangen? Anders heb je nu geen sound bij spellen, lijkt me ook vreemd. :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 08:53 ]

• QSYS
[quote]Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 20:44:
Op zijn zachtst gezegd : Wat een chaos hierboven! 8)7
Welk probleem en van wie zijn we nu precies aan het oplossen?

TS --> mijn vragen staan al in een eerdere post;

QSYS --> Ik vind een aantal van je posts erg wazig en snap dus eigenlijk niet wat precies je probleem is. Als je systeem met een TI4200 wel goed werkt en niet met een radeon kaart moet je echt eens kijken wat je voeding doet. Het is zeer waarschijnlijk dat je voeding het simpelweg niet trekt.....immers de Radeon gebruikt significant meer stroom. Kijk dus eens naar de spanningen op de verschillende voltages voordat je je videokaart verdenkt. Hoeveel wijken die af t.o.v. de 3.3, 5 en 12 V waarde.

[QUOTE]

Ik heb nergens problemen mee, alles is nagekeken en gechecked, had toen in die tijd genoeg matteriaal om alles te checken. Wat boeit mij het nou of mijn geheugen op 400 of 333 loopt, volgens mij is het verschil toch niet te merken.
Trouwens als je ff op die 9700 zoekt hier op tweakers, kom je meer van dit soort problemen tegen.
En ff on topic, tja, jammer dat de TS nog geen oplossing heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 08:51:
ps) je hebt standaard je onboard sound uitstaan, niet toevallig wel een geluidskaart erin hangen? Anders heb je nu geen sound bij spellen, lijkt me ook vreemd. :?
jep een sound blaster 4.1...

Verwijderd

idd probeer es op 4x agp.
ik hoorde dat die 8x agp meer op papier werkt als in de praktijk.
Pagina: 1