Toon posts:

[WinXP] del --> stand-by

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier dus het 'nieuwe' topic over mijn probleem.
Ik zit dus met het probleem dat als ik mijn 'del' toets indruk dat mijn pc in stand-by modus gaat.

Op deze pc staat ook nog een andere xp geinstalleerd en daar vind dat probleem zich niet.
Ook heb ik bij software (configuratiescherm) gekeken, en daar staat eveneens geen programma tussen die eventueel mijn toetsen zouden kunnen 'bedienen'..

Aan virus licht het ook niet, want ik heb al gescand naar virussen.

Met google heb ik niets kunnen vinden, eveneens niet op dit forum.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Da's 'n vaag probleem :). Maar is dit net nadat je Windows hebt geinstalleerd of is het 'ineens' gebeurd? Zo ja, wat heb je toen geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Het is al zolang ik me kan herinneren.
Het zal wel niet iets eigens van windows zijn (tenminst dat hoop ik maar ;))
Maar wat zou ik echt neit weten...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Doet dit probleem zich ook voor als je nog niet ingelogt bent op Windows?
Als je als een andere user inlogt - doet dit probleem zich dan ook voor?
In Safe mode, doet dit probleem zich dan voor ?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Aangezien je de bios al gechecked hebt en het probleem zich maar in 1 van jouw 2 windowsversies voordoet, lijkt me sterk dat het in de bios zit.... Het MOET dan dus wel software zijn, OS of applicatie... Misschien dat iemand dit probleem kent, ik heb er nog nooit van gehoord iig...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wanneer je bij naar je control panel gaat, dan kiest voor "power options". Klik op advanced en je ziet onderaan iets staan in de trent van "when I press the sleep button on my computer" en daaronder een aantal keuzes. Zet deze eens op "Do nothing".

Verder ken ik iemand die onder zijn detele toets nog een knop heeft met sleep mode. Dus ipv de 2x3 (insert, home, pgup, delete, end, pgdn) zitten er nog drie. Heeft jouw pc'tje dat toevallig ook, maar dan met de delete knop onderaan :?

Bekijk zoiezo even wat voor toetsenbord je hebt geinstalleerd bij control panel -> keyboard. Daar moet iets met natural 101/102 staan als je een gewoon simpel toetsenbordje hebt zoals de meeste mensen.

[ Voor 21% gewijzigd door dr snuggles op 24-10-2003 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yep, het is in elke user die ik gebruik....
Ik denk persoonlijk aan een multimedia-gebeuren (wat ik bij deze keyboard kreeg), maar ik kan dat progje nergens terugvinden....
Het zit ook niet meer op de pc..
Misschien iets in het register ofzo??

@WWillemm: Ja ik heb een 101/102 toetsenbord, staat daar ook zo aangegeven.
En nee ik heb neit van die knop daar onder staan.

En zo te zien (zit er als een gek op te rammen) doet hij het nu goed, hij sluit neit meer af.... (heb je optie van Power Opties opgevolgd...)

Thnx

Ik laat wel horen als hij hettoch weer gaat doen..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 21:23 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 21:20:
@WWillemm: Ja ik heb een 101/102 toetsenbord, staat daar ook zo aangegeven.
En nee ik heb neit van die knop daar onder staan.

En zo te zien (zit er als een gek op te rammen) doet hij het nu goed, hij sluit neit meer af.... (heb je optie van Power Opties opgevolgd...)

Thnx

Ik laat wel horen als hij hettoch weer gaat doen..
Ok dan. Geen dank trouwens :).

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu wel goed gelukt, maar hoe kan het dan eigenlijk dat hij mjin 'del' toets automatisch hiervoor pakte?
Want ik heb er niets voor ingesteld.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 07:52:
Het is nu wel goed gelukt, maar hoe kan het dan eigenlijk dat hij mjin 'del' toets automatisch hiervoor pakte?
Want ik heb er niets voor ingesteld.
Kan het niet zo zijn dat je door het wel of niet installeren van kbd drivers de delete button hebt laten denken dat het een sleepknop is? Wellicht de foute drivers oid?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 21:49

Janao

Dog Clubbing Cat

Wat voor merk/type toetsenbord heb je??

ik weet uit eigen ervaring dat er bijv. safeway toestenborden zijn die niet goed omgaan met de positie van de "extra" knoppen, als je de software wel/niet installeerd.

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:42

Jimbolino

troep.com

op school haddden wij keyboards met een standby en power off knop enzo (je kent ze wel die 3 iri toetsen)

die werden vaak omgewisseld met andere toetsen, zodat je niet meer wist waar ze precies zaten enz...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1