[W2K] waar zit Windows taskscheduler (niet at.exe)*

Pagina: 1
Acties:

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 13:12
Eerst had ik
2x 15GB in Raid 0 (op pci promise controller)
1x 40GB (op onboard controller)

Nu hebbik 2 nieuwe HDs bijgekocht om hetvolgende te bekomen:
2x 15GB Raid 1 (op pci promise controller)
2x 120GB Raid 0 (op pci promise controller)
1x 40GB (op onboard controller)

ik had gisteren al 50GB aan files overgezet naar de nieuwe HDs om plaats te hebben om de oude de herpartitioneren,
en toen ik vandaag dan gepartitioneerd had gaf ie errors...

windows werkte wel gewoon nog, maar toen ik op gegeven moment op de nieuwe HDs iets aan het verplaatsten was van partitie naar partitie, kreeg ik een bluescreen... :/

sindsdien kan ik niet meer in windows als de nieuwe HDs aangesloten zijn

ik heb intussen al vele testen met de partition magic bootable cd gedaan en daarmee ook al veel fouten gevonden (zowel op mijn oude als nieuwe schijven)
maar ik kan enkel de fouten op mijn oude schijven oplossen

dit door middel van drvchk /f in windows uit te voeren, windows maakt dan een task (net zoals partition magic doet als je veel verandert) die ie runned vlak voor het starten van windows (vlak voor de bluescreen dus....)

ideaal met andere woorden...

maar ik kan drvchk /f niet runne vanuit windows op mijn nieuwe schijven aangezien ik die moet uittrekken om daar te geraken...

vandaar dat ik manueel die drvchk /f voor de nieuwe schijven willen adden in die task scheduler van windows...

maar ik kan em dus niet vinden :(

weet iemand waar die zijn gegevens opslaat? (met at.exe zie ik dat soort tasks toch al niet :/)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
taken in de taskscheduler worden toch echt pas gedraait op het moment dat de task scheduler service start :z (en dat is pas IN windows)

of doel je op de checkdisk van windows die start voordat windows start?

A wise man's life is based around fuck you

• Mastakilla
zwelgje schreef op 24 October 2003 @ 20:22:
taken in de taskscheduler worden toch echt pas gedraait op het moment dat de task scheduler service start :z (en dat is pas IN windows)

of doel je op de checkdisk van windows die start voordat windows start?
idd

daar doel ik op...

partition magic gebruikt em ook, dus ik veronderstel dat je em toch ergens moet kunnen instellen?

(hij start nadat het windows opstart scherm is geladen (met dat blauwe metertje), net voor ie naar je gebruikers resolutie overschakeld....)

[ Voor 15% gewijzigd door Mastakilla op 24-10-2003 20:28 ]

• Mastakilla
sorry dat ik OS vergete te melden ben in topic btw...

tis win2k sp4

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb je topictitel even aangepast (was: waar zit Windows taskscheduler (niet at.exe)).

Zoals zwelgje al zegt - dat gedeelte waar jij chkdsk en partition magic ziet lopen, is voordat het Windows zoals jij dat ervaart gestart is - je gaat hier dan ook geen "normale" Win32 applicaties kunnen startten.

• Mastakilla
maar ik moet chkdsk er gewoon draaien eh...

die kan er 100% zeker draaien want hij vraagt het zelf:

D:\Documents and Settings\Administrator>chkdsk /f
The type of the file system is NTFS.
Cannot lock current drive.

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another
process. Would you like to schedule this volume to be
checked the next time the system restarts? (Y/N)

het grote probleem is dat ik de nieuwe HDs niet kan aansluiten terwijl ik in windows zit (want dan krijg ik bluescreen)

ik kan dan ook enkel een chkdsk voor mijn oude HDs op deze manier

vandaar dat ik manueel de chkdsk voor mijn nieuwe HDs wil toevoegen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou eventueel de recovery console kunnen installeren (vanaf cd: winnt32 /cmdcons), vervolgens booten met alle harddisken aangesloten vanaf je recovery console en dan vanaf de recovery console chkdsk draaien.

Welk bluescreen krijg je ?

• Mastakilla
als de recovery console probeer dan blijft ie hangen bij een zwart scherm NA dat ie de promise drivers heeft geladen van de diskette

hij blijft ook lezen van de diskette bij deze crash (de diskette is in orde, hij leest zelfs zonder diskette erin)

ook als ik win2k of winXP er opnieuw probeerde op te zetten blijft hij met een vergelijkbaar zwart scherm hangen van zodra je kiest om een nieuw os te installe... (iets na het laden van de promise drivers dus)

De bluescreen is een lange en niet echt begrijpbare

heb em nog niet genoteerd, maar ben er vrij zeker dat het door de errors in die partitie komt

nl:
error 1516 Partition improperly dismounted
en
error 1525 Bad directory buffer size

deze zijn voor alle duidelijkheid dus niet te fixen met de partition magic bootable cd (die ze detect heeft)

ik heb ook net voor de zekerheid eens geprobeert of die scheduler van windows die chkdsk idd voor de bluescreen laat runnen...
en hij doet het dan ook VOOR de bluescreen...
volgens mij is die scheduler de enige oplossing (of ik moet chkdsk ergens buiten windows, met ntfs en promise raid support kunnen draaien, wat me zeer sterk lijkt)

weet niemand iets meer over die scheduler?
bv hoe dat ie noemt ofzo (zodat ik erzelf ook een beetje achter kan zoeken)

[ Voor 23% gewijzigd door Mastakilla op 24-10-2003 22:02 ]

• Eric
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 15:22
Met de opdracht CHKNTFS kan ingesteld worden of een schijf bij het booten moet worden gechecked.
Ik weet alleen niet of dit ook gaat werken bij schijven die op dat moment niet in de computer hangen, maar probeer het eens uit zou ik zeggen

Verwijderd

Ik heb ondertussen niet stilgezeten

ik heb ongeveer al 40 uur dit probleem proberen op te lossen (met veeeeel formats, HD scans, blue screens, corrupte filesystems, enz)

ik heb de HDs waar ik niet meer opgeraakte terug kunnen bereiken, enzo kan ik dus ook terug ongeveer bij mijn data...
Hiervoor heb ik een extra partitietje aangemaakt en deze met ms disk manager telkens van schijfletter laten wisselen en daarop dan die chkdsk /f gedaan
niet alle schijven lukte zo, en uiteindelijk was mijn systeem nog bootable geraakt door een partitie waar nog meer errors opzaten te deleten en opnieuw te creëeren (hierdoor verdwijnen de errors dus ook, maar dat kan ik dus niet doen met partities mijn data nog opstaat)

zo heb ik dus al mijn schijven terug error vrij kunnen maken...

maar als ik vervolgens windows installeer lukt dat wel, maar ik kan in verkenner geen mappen met veel kleine files kopieren
als ik dat wel doe gebeurt er, na een random aantal seconden, een vaak varierende bluescreen (stop 50, stop c5, zijn daar al 2 van, maar er zijn er meer... )
ze hebben meestal iets te maken met ntfs.sys en zelfs ntoskrnl was er al eens mee betrokken
na zo'n bluescreen meestal alle schijven weer improperly dismounted en bevat de schijf waarnaar ik kopieer ook meestal error "1525 Bad directory buffer size" errors (deze zorg(d)en er trouwens voor dat ik een bluescreen kreeg bij het opstarten als ik ze niet met chkdsk /f kon fixen...
maar na zo'n bluescreen fixed chkdsk ze meestal automatisch en als dat niet lukt delete ik de partitie gewoon (ik hoop dat ik zo nooit mijn partitie met data op moet deleten)

uiteindelijk heb ik ook ontdekt dat het iets met mijn raid controller heeft te maken, aangezien ik deze bluescreens bij het kopieeren ALTIJD krijg van zo gauw er 1 of 2 van mijn raid arrays functioneel zijn

maar ik ga hiervoor een nieuwe topic aanmaken in de juiste sectie aangezien chkdsk /f nu niet meer het probleem is...

dank voor alle replies... hopelijk kan ik het probleem ooit nog opgelost krijgen...

Verwijderd

Hallo Masta, Ik hoop dat je dit nog leest want te topic is al redelijk oud maar ik heb vrijwel hetzelfde probleem. Ook 2 RAID 0 (NTFS) schijven die door een schrijf-aktie in de storing vielen en niet meer te benaderen zijn. Windows dus niet op te starten als ze beide zijn aangesloten (met 1 aangesloten lukt het dus wel).
Ik begrijp nog niet precies hoe jij het opgelost hebt. Waar heb je een extra partitie aangemaakt en waarom steeds deze partitie van schijf-letter veranderd?
Wat betekent de /f ?
Waar vind ik "MS Disk Manager" ?
Alvast bedankt voor jou reactie (natuurlijk mogen andere techneuten ook reageren!!)
Pagina: 1