Toon posts:

FlashMX Preloader & Browser - Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje, zal hem zo goed mogelijk proberen uit te leggen, komt ie:

Ben voor school bezig met een kelin flash website-tje. Het moet heel gebruikers vriendelijk zijn, dus compact voor de 56k gebruikers. Maar een pre-loader is natuurlijk ook verijst voor de gene waar het nog lang duurd, of voor het geval de server eens niet zo snel is. Ik ben (al zeg ik het zelf) best wel aardig met action script en een pre-loader pluk je zo van het internet. hier is de code, voor het geval iemand die wil zien, maar volgens mij ligt daar het probleem niet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
===1ste frame===
bytes_loaded = Math.round(_root.getBytesLoaded());
bytes_total = Math.round(_root.getBytesTotal());
getPercent = bytes_loaded/bytes_total;
this.loadBar._width = getPercent*100;
loadText = Math.round(getPercent*100)+"%";
if (bytes_loaded == bytes_total) {
    this.gotoAndPlay(3);
}

===2de frame===
gotoAndPlay(1);

===3de frame===
_root.play();

Mijn echte probleem ligt denk ik aan de internet browser, in mijn geval Explorer, maar meerdere vrienden van mij hebben andere browsers maar het zelfde probleem (bij sommige ook niet, maar die zijn heel onbekend, en het moet gewoon werken op IE, meest gebruikt)

Uit eindelijk het probleem:
IE laad het hele flash file in voordat hij deze laat zien.
dus voor de 56k gebruikers zien eerst heel lang een wit vlak en geen preloader, dan ff een preloader die op 100% staat en dan begint het feestje (website).
Iemand enig idee hoe het kan?

Wat ik al gecheckt heb is het volgende:
- De preloader op de aller eerste frame zetten die geladen moet worden.
- Op de HTML pagina de flash file niet via <object> in laden maar via <iframe>
- Verscheidene soorten pre-loaders (qua script verschil, komt uiteindelijk op hetzelfde neer)

Heeft iemand nog suggesties, want wil natuurlijk wel iets moois in leven op de dag van de deadline van het project.

Groetjes... en alvast bedankt

PS.
De links natuurlijk ff:
website: http://www.cmd.tech.nhl.n...zzor/Site/brazzor2003.htm
fla: http://www.cmd.tech.nhl.n.../brazzor/Site/brazzor.fla

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 20:08 ]

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Ik heb nog nooit gehoord van een foute ondersteuning van een browser waardoor de flash pas later zichtbaar wordt, dus dat lijkt me een beetje vreemd. Wanneer de flash niet zichtbaar is kun je wel al het menuutje openen, en hij geeft ook aan dat hij al af speelt.
Probeer eens bij het exporteren debugging aan te zetten en dan na CTRL+enter met de rechtermuisknop debugger aan te zetten. Misschien vind je daar ergens de oplossing

3d-en is leuk

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Is volgens mij niet zo gek dat je dit voorhebt aangezien je publish settings op top-down (laatste eerst) staan ipv bottom-up (eerste eerst). Verander dit en het zal werken.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Verwijderd

Het akn zijn dat ik niet goed kijk omdat mij ogen nog half dicht zitten, maatruh, ik kan die preloader van je nergens vinden in de FLA.