• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-02 11:27
Ik heb een Nokia 3410 ik was een keer boos en pleurde ik met me mobiel.. (naa niet echt pleuren maar duwde de achterkant van me mobiel hard tegen een tafel)
Als ik nu me nokia opstart krijg ik nix tezien (maybe is me beeld scherm kapot) maar kan wel zonder beeld in het menu klooien..

Weet iemand of ie kapot is of of ik hem nog kan maken? (al vast bedankt 8) )

Verwijderd

wellicht is je scherm dan kaduuk.. lijkt me wel logisch eigenlijk..

heb je wel backlight of ook niet?

• GleNnoS_
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 19:58:
wellicht is je scherm dan kaduuk.. lijkt me wel logisch eigenlijk..

heb je wel backlight of ook niet?
ja me (groene)blacklight werkt nog...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tsja, misschien is de datakabel naar je beeldscherm toe kapot gegaan.

🖥️ | 🚗

• GleNnoS_
MadMarky schreef op 24 October 2003 @ 20:10:
is het moeilijk om hem open te schroeven :X (anders vraag ik het aan me pa :P )

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-02 08:42

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Echt moeilijk is et open schroeven niet, gewoon de schroevedraaier de goeie kant omdraaien, et punt is dat et torx schroeven zijn en ik weet neit of je die zo 1-2-3 thuis hebt liggen

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
het beeldscherm is een bekend zwak punt van nokia, ik weet niet hoe hard je hebt geduwd maar ik ben bang dat je m gesloopt hebt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> IT :)

• GleNnoS_
IKKE86 schreef op 24 October 2003 @ 20:21:
het beeldscherm is een bekend zwak punt van nokia, ik weet niet hoe hard je hebt geduwd maar ik ben bang dat je m gesloopt hebt
Ik denk eigenlijk dat het iets met de kabel is want ik dee het met de achter kan van me mobiel.

• GleNnoS_
Armageddon_2k schreef op 24 oktober 2003 @ 20:20:
Echt moeilijk is et open schroeven niet, gewoon de schroevedraaier de goeie kant omdraaien, et punt is dat et torx schroeven zijn en ik weet neit of je die zo 1-2-3 thuis hebt liggen
Hmm vast wel kweet alleen niet waar dat ligt.. dat moet ik aan me pa vragen maar die is nu weg... dus dan ga ik het morgen doen :)

[ Voor 4% gewijzigd door GleNnoS_ op 24-10-2003 20:54 . Reden: text ]

Verwijderd

MadMarky schreef op 24 October 2003 @ 20:10:
Kabel naar je beeldscherm ? In geen enkele Nokia (behalve 9110, 9210) zit er een kabel naar het display. Het display maakt contact door middel van een klein rubbertje waar dunne lijntjes van graffiet in zitten. (net als onder de knopjes bij de afstandsbediening van de TV)

Het kan wel zijn dat deze is verschoven, maar dan heb je echt hard geduwd of gegooid.
IKKE86 schreef op 24 oktober 2003 @ 20:21:
Problemen met het display is niet een bekend probleem bij alle Nokia toestellen, alleen een paar versies van de 6210, 8210, 8850 en 8890. Zeker niet de 3310 en de 3410. Gebeurt dit, dan is dit heel sporadisch. 9 van de 10 keer waren de problemen niet het display zelf, maar het rubbertje tussen de cirquitboard en het display, software en heel af en toe het display.

• GleNnoS_
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 05:27:
[...]

Kabel naar je beeldscherm ? In geen enkele Nokia (behalve 9110, 9210) zit er een kabel naar het display. Het display maakt contact door middel van een klein rubbertje waar dunne lijntjes van graffiet in zitten. (net als onder de knopjes bij de afstandsbediening van de TV)

Het kan wel zijn dat deze is verschoven, maar dan heb je echt hard geduwd of gegooid.

[...]

Problemen met het display is niet een bekend probleem bij alle Nokia toestellen, alleen een paar versies van de 6210, 8210, 8850 en 8890. Zeker niet de 3310 en de 3410. Gebeurt dit, dan is dit heel sporadisch. 9 van de 10 keer waren de problemen niet het display zelf, maar het rubbertje tussen de cirquitboard en het display, software en heel af en toe het display.
Dan gaat het denk ik niet lukke om hem zelf temaken.. dan ga ik vandaag maar naar scheer en foppen kijken of ik nog garantie heb. (kheb het bonnetje nog)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:18

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Valschade valt nooit onder garantie...

Tis wel best zeker dat je display defect is, als je die vervangt en hij doet het nog niet, dan heb je een baanbreuk naar de CPU, of de CPU is gedeeltelijk losgebroken. En dan is het gewoon weggooien...

Verwijderd

De CPU losgebroken? Dat lijkt me niet. Hij zegt namelijk nog wel in het menu te kunnen browsen. De verschillende verbindingen naar peripherals worden heel grondig gecontroleerd bij het starten van de telefoon. (indien er wat mis gaat gaat hij "hangen" in diagnostic modus)

Maar omdat de communicatie CPU->LCD (voorstelbaar) one-way is kan de CPU niet zien dat hij zijn informatie nergens naartoe stuurt. Dus gaat hij gewoon naar het menu.

Het lijkt me dus eerder dat het LCD is losgebroken.

• GleNnoS_
sebastius schreef op 25 October 2003 @ 13:19:
Valschade valt nooit onder garantie...

Tis wel best zeker dat je display defect is, als je die vervangt en hij doet het nog niet, dan heb je een baanbreuk naar de CPU, of de CPU is gedeeltelijk losgebroken. En dan is het gewoon weggooien...
Ik zeg gewoon niet dat ie gevallen is 8)7 :P .
Maar ik heb hem ook gewoon een keer (prongelijk) laten vallen en ging harder dan wat er nu is gebeurd... ik denk dat een mobiel hier wel hoort tegen tekunnen..

Als dat niet lukt... ga ik misschien een Display kopen weet iemand hoe duur zo iets is?
(als ik een nieuwe display koop hopelijk is dan het probleem ook opgelost alsals)

[ Voor 11% gewijzigd door GleNnoS_ op 25-10-2003 20:38 ]

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Hoi Hoi,

Je kunt ook langsgaan bij een Nokia service-point. Daar kunnen ze vaak veel voor je doen. En ook je garantie checken. Als er geen duidelijke valschade te zien is, kan het zijn dat ze het onder garantie vervangen.

Een lijst met de dichtsbijzijnde service-point staat op www.nokiaweb.nl onder het kopje service-point

succes ermee

don't worry, be happy...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:18

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb bij een reparatiebedrijf gewerkt wat die dingen dus maakt. Elke boerenmongool van een monteur ziet direct of het toestel gevallen is, of in het water terecht is gekomen.

Verwijderd

ik had ooit een 3310 waarvan de display kaduuk was, ff naar www.stuntprijzen.net gesurfd een nieuw display besteld en uit en in elkaar geschroefd. makkie!!

kijk maar op die site ( links aanklikken handleidingen en dan nokia leds inbouwen) in nokia mobiel en kan je plaatjes kijken hoe en wat , volg die stappen BEHALVE DAT GEDEELTE MET DE LAMPJES LOSSOLDEREN EN VERVANGEN en ga dan ZELF verder op eigen inzicht met de display en schroef het weer in elkaar....

bestellen display kan daar of waar je hem maar wilt bestellen behalve bij nokiastore zelf

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 01:05 ]

• GleNnoS_
Raimon schreef op 26 October 2003 @ 00:43:
Hoi Hoi,

Je kunt ook langsgaan bij een Nokia service-point. Daar kunnen ze vaak veel voor je doen. En ook je garantie checken. Als er geen duidelijke valschade te zien is, kan het zijn dat ze het onder garantie vervangen.

Een lijst met de dichtsbijzijnde service-point staat op www.nokiaweb.nl onder het kopje service-point

succes ermee
heey goed idee!
Ik probeer maandag eerst ff bij Scheer en Foppen kijken wat er gebeurd als het niet kan of lukt ga ik het daar proberen (zitten er 2 aardig dicht bij harderwijk, Nijkerk).
Ik weet trouwens cker dat ik nog garantie heb omdat op het bonnetje staat waarneer ik hem gekocht hebt: 05/03/03 dus 3 maart 2003 8)

[ Voor 3% gewijzigd door GleNnoS_ op 26-10-2003 11:39 . Reden: zin beetje onduidelijk :) ]

• GleNnoS_
Volgens mij is alles nu goed gekomen..
ik ging naar scheer en foppen en zij dat mijn beeldscherm kapot was en me naam enzo werd gevraagd en nu word ie gerepareed _/-\o_

in iedergeval bedankd voor de tips.
Pagina: 1