netwerk probleem win 98 & win xp

Pagina: 1
Acties:

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wij hebben thuis twee pc's staan die allebei van ADSL worden voorzien door een Alcatel speedtouch 510. Ik had de laatste versie van het configuratie programma hiervoor gedownload zoals mij door de winkel werd aangeraden. Ik heb dit op beide pc's geïnstalleerd. Ik heb nu Internet op beide computers. Er was echter geen sprake van een onderlinge verbinding. Ik wou wel een thuisnetwerk en ik heb dus geprobeerd om dit met de wizard van win XP voor elkaar te krijgen. Echter op de pc met win XP zie ik de andere pc wel maar krijg ik de melding dat ik niet de juiste machtigingen heb. Op de pc met win 98 zie ik de andere pc niet :|

specs:

Pc1: win 98 met een standaard netwerkkaart van Sweex.
Pc2: win XP met de netwerkkaart onboard op de Abit nf7 s.

Op pc1 kan ik de router pingen maar als ik pc2 probeer te pingen lukt dit niet. (time-out)
Op pc2 kan ik de router en pc1 niet pingen ik krijg dan foutcode 65. Via de search kwam ik er achter dat dit misschien aan zonealarm lag. Deze heb ik uitgeschakeld maar helaas krijg ik hetzelfde resultaat.
Ik hoop dat iemand raad weet.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem alleen dan met een draadloos netwerk :'(. Ik denk dat het iets te maken heeft met win 98 ofzo. Ik ben ook hevig op zoek naar een oplossing en zal gelijk wat van me laten horen als ik iets vind!

Verwijderd

Allebij de pc indezelfde werkgroup plaatsen. En er voor zorgen dat of beide account waarmee je aanmeldt gelijk zijn. Of er voor zorgen dat het account waarmee je aanmeld op windows 98 bekend is binnen windows XP.

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 08:32

Dirty

Is it capputime yet?

Ik had hetzelfde probleem, door toevoeging van IPX/SPX/Netbios bij de eigenschappen van de netwerkkaart op de XP-puter had ik wel toegang tot de W98 machine. Ik hoop dat deze oplossing je verder helpt.

[ Voor 12% gewijzigd door Dirty op 25-10-2003 13:24 ]

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 13:14:
Allebij de pc indezelfde werkgroup plaatsen.
Ik heb bij allebij dezelfde werkgroep opgegeven, gewoon standaard MSHOME
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 13:14:
Allebij de pc indezelfde werkgroup plaatsen. En er voor zorgen dat of beide account waarmee je aanmeldt gelijk zijn. Of er voor zorgen dat het account waarmee je aanmeld op windows 98 bekend is binnen windows XP.
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt....
Dirty schreef op 25 October 2003 @ 13:22:
Ik had hetzelfde probleem, door toevoeging van IPX/SPX/Netbios bij de eigenschappen van de netwerkkaart op de XP-puter had ik wel toegang tot de W98 machine. Ik hoop dat deze oplossing je verder helpt.
Dit ga ik proberen. Alvast bedankt!

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Andre-85 schreef op 25 October 2003 @ 18:29:
MrBear schreef op 25 October 2003 @ 13:14:

Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt....
Oftewel, of op beide pc's aanmelden met dezelfde gebruikersnaam, bijvoorbeeld Administrator, of op de XP bak met bijvoorbeeld Administrator en op de 98 bak met Pietje en dan op de XP bak de gebruiker Pietje toevoegen met de goeie rechten eraan verbonden.