2x40GB naar 1 schijf 120GB mogelijk met ghost?

Pagina: 1
Acties:

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Is het mogelijk om via Ghost2003 2x40GB schijven over te brengen naar 1 van 120GB?

Heb nu namelijk mijn systeem draaien nu met 2x 40GB schijven,
nieuwe 120GB schijf gekocht en in het systeem gehangen.

Nu wil ik die 2 schijven overzetten naar 1 schijf van 120GB is dit mogelijk zo ja hoe?

Heb het al geprobeerd via Ghost 2003 onder Avanced settings kan ik slechts 1 schijf clonen naar de andere schijf dan maakt hij op de 120GB schijf naar evenredigheid de partitie opnieuw aan dus hij gebruikt de volledige schijf 120GB voor de eerste schijf.

Dus ik kan helaas de schijf niet 1 op 1 clone met vrije schijfruimte via Ghost via de clone optie?

Heeft iemand enig idee hoe dit wel mogelijk is?

Alvast bedankt voor het lezen :)

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ja hoor; als je 2 partities aanmaakt... geen punt.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

zoals avOn zegt inderdaad.
Kopieer de eerste 40GB disk (die met je besturingssysteem erop) naar de nieuwe schijf.
dan heb je je eerste 40GB opgebruikt van de 120GB.
kopieer vervolgens de partitie(s) van de 2e 40GB disk naar de 120GB disk. Dit wordt dan partitie 2 (en hoger, als je oorspronkelijke 2e 40GB schijf meerdere partities bevatte) op je 120GB schijf.

wellicht dat je PartitionMagic moet hebben ipv Drive Image of Ghost?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ghost is handiger dan alles pakweg kopieren lijkt me. Want , als je windows kaduuk is wil je wel alles terug kunnen zetten :)

Raku

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

AvOn schreef op 24 October 2003 @ 19:23:
Ja hoor; als je 2 partities aanmaakt... geen punt.
Zoals AvOn al zegt, 2 partities.
Jij hebt 2 partities gebackupped met Ghost. En daar zul jij dus ook weer 2 voor nodig hebben. Of jij moet deze 2 tot een Ghost file kunnen maken. Maar daar is volgens mij, geen software voor.
Je kan 2x40GB wel op een 120GB kwijt, maar daarvoor zul je dus al in ieder geval 2 partities op deze schijf moeten maken van minstens 40 GB elk. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ghost kan een ook een image terug zetten naar een destination partitie die groter is als de source partitie. Omgedraaid weet ik niet zeker, maar zou moeten werken als je maar geen probleem met de hoeveelheid gegevens krijgt.

40GB partitie naar 20GB partitie zou moeten kunnen als het om 15GB data gaat.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Idd; little_soundman heeft gelijk. Er schijnen ghost versie's te bestaan waarbij je
image'n kan toevoegen tot 1 geheel maar praktisch gezien lijkt me dat niet het
meest handig.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik ben er al gedeeltelijk uit.

Heb namelijk een X aantal partitie´s samen gevoegd op de 2 schijven, de nieuwe schijf 2 partitie´s aangemaakt en dan via Ghost 2003 Professional clone gekozen met de optie clone partitie to partitie.

Straks even kijken of ik er van kan booten.
Pagina: 1