Het probleem:
Ik merkte het probleem voor het eerst op in Half-Life Counter-Strike 1.5 en 1.6.
Daar heb ik om de 30 a 60 seconden een hapering van 5 seconden. Deze hapering maakt het onmogelijk om normaal te gamen(640x480 - OpenGL - vsync uit).
Ik dacht(vooral door CS1.6 Steam) dat het daaraan lag, maar het probleem bleek ook in Windows zelf voor te komen.
Als ik zit te surfen(met muziek aan natuurlijk), en ik klik op een link dan loopt mijn pc voor een 2 seconde vast(muis niet) en de muziek stopt dus ook.
Wat is er veranderd sinds mijn laatst _werkende_ configuratie:
- Ik heb een 10/100mb switch aan mijn computer gehangen ipv een 10mb hub.
- Ik heb de 3C905B-TX 10/100mb netwerkkaart in gebruik genomen ipv een intel based 10mb netwerkkaart.
- Windows is geherinstalleerd omdat mijn Windows(met intel nic) niet werkte, dan herkende Windows de hele nic (3C905B-TX) niet; error "Hardwaretype onbekend" na de installatie.
Met de Windows herinstallatie heb ik deze drivers geupdate:
• Via 4 in 1 (VIA_Hyperion 4IN1_V449vp2.zip)
• nVidia GeForce (40.72_win2k_WHQL.exe meen ik)
• Pinnacle PCTV Vision versie 5.5xx
De huidige hardware:
De huidige software:
ik kan best wel iets vergeten zijn, mischien een driver, ik denk het niet
Mischien nuttige info:
Ik had mijn PC zonder ACPI(ofzoiets) * geinstalleerd, dit om de netwerkkaart werkend te krijgen, alleen windows kon de computer niet vanzelf uitzetten dus had ik windows maar opnieuw op mn pc gezet. In deze ACPI * modus had ik het probleem voor het eerst gemerkt.
* Als je op F6 kan drukken in w2k setup voor SCSI/RAID moet je op F5 drukken, dan kon ik dat kiezen.
Ik heb ook al "RESET Configuration data" aangezet om even alles te restarten.
PNP OS staat op NO in de bios.
Ook heb ik de cmos gereset door een qbasic code die ik hiervoor altijd gebruik.
De vraag:
Waardoor zou het "Ik weet niet of ik nou wel of niet vast moet lopen" conflict/probleem kunnen ontstaan? Ik denk niet dat het iets met warmte te maken heeft, de CPU is koel en mijn voltages staan ook op een normaal nivo(bios) en vallen niet buiten de 10% dat het mag afwijken.
ik ga even het stof weg spuiten met hoge druk, zal wel niet uitmaken
Ik merkte het probleem voor het eerst op in Half-Life Counter-Strike 1.5 en 1.6.
Daar heb ik om de 30 a 60 seconden een hapering van 5 seconden. Deze hapering maakt het onmogelijk om normaal te gamen(640x480 - OpenGL - vsync uit).
Ik dacht(vooral door CS1.6 Steam) dat het daaraan lag, maar het probleem bleek ook in Windows zelf voor te komen.
Als ik zit te surfen(met muziek aan natuurlijk), en ik klik op een link dan loopt mijn pc voor een 2 seconde vast(muis niet) en de muziek stopt dus ook.
Wat is er veranderd sinds mijn laatst _werkende_ configuratie:
- Ik heb een 10/100mb switch aan mijn computer gehangen ipv een 10mb hub.
- Ik heb de 3C905B-TX 10/100mb netwerkkaart in gebruik genomen ipv een intel based 10mb netwerkkaart.
- Windows is geherinstalleerd omdat mijn Windows(met intel nic) niet werkte, dan herkende Windows de hele nic (3C905B-TX) niet; error "Hardwaretype onbekend" na de installatie.
Met de Windows herinstallatie heb ik deze drivers geupdate:
• Via 4 in 1 (VIA_Hyperion 4IN1_V449vp2.zip)
• nVidia GeForce (40.72_win2k_WHQL.exe meen ik)
• Pinnacle PCTV Vision versie 5.5xx
De huidige hardware:
| Wat | Type | Note |
| Moederbord | MSI K7T Turbo VER 3 | Bios Up2Date |
| Memory | 128mb+64mb SD Ram | |
| CPU | AMD Duron 700 | geen overclock |
| TV | Pinnacle PCTV Pro | chip: Conexant Bt869 |
| Sound1 | Onboard 128 | Uitgezet in bios |
| Sound2 | Creative SoundBlaster 128 PCI | |
| LAN | 3Com 3C905B-TX | |
| VGA | nVidia GeForce MX400 - 64MB | |
| HDD1 | Maxtor 80GB - 7200rpm - D740X-6L | 12gb -> Windows(C:) - Rest (D:) |
| HDD2 | Seagate 8GB - ST38410A | |
| CDROM | Actima 44x | |
| Zip | iomega zip 100 | niet installed |
De huidige software:
| Wat | Type | Note |
| OS | Windows 2000 SP4 | |
| Driver | Via 4in1 - V449vp2 | |
| Driver | nVidia GeForce - 40.72 | |
| Driver | DirectX 9.0 | |
| Software | MSN 6.0 | Met gaim kan je geen filetransfers doen |
| Software | Gaim v0.71 | |
| Software | eMule v0.29 - Morph v8g | |
| Software | Zonealarm | |
| Software | Norton Antivirus 2003 | |
| Software | Winamp 2.91 | |
| Software | DU Meter 3.05 |
ik kan best wel iets vergeten zijn, mischien een driver, ik denk het niet
Mischien nuttige info:
Ik had mijn PC zonder ACPI(ofzoiets) * geinstalleerd, dit om de netwerkkaart werkend te krijgen, alleen windows kon de computer niet vanzelf uitzetten dus had ik windows maar opnieuw op mn pc gezet. In deze ACPI * modus had ik het probleem voor het eerst gemerkt.
* Als je op F6 kan drukken in w2k setup voor SCSI/RAID moet je op F5 drukken, dan kon ik dat kiezen.
Ik heb ook al "RESET Configuration data" aangezet om even alles te restarten.
PNP OS staat op NO in de bios.
Ook heb ik de cmos gereset door een qbasic code die ik hiervoor altijd gebruik.
code:
1
2
3
4
| for i% = 0 to 255 out &h70,0 out &h71,i% next i% |
De vraag:
Waardoor zou het "Ik weet niet of ik nou wel of niet vast moet lopen" conflict/probleem kunnen ontstaan? Ik denk niet dat het iets met warmte te maken heeft, de CPU is koel en mijn voltages staan ook op een normaal nivo(bios) en vallen niet buiten de 10% dat het mag afwijken.
ik ga even het stof weg spuiten met hoge druk, zal wel niet uitmaken