hallo
ik zitmet een probleempje
Ik heb mijn BIOS ge-reset omdat de geheugentimings niet werkten, daarna heb ik alle standaardopties weer aangepast en winxp starrte op. Tot mijn verbazing werkte internet niet. Ik dacht meteen dat LAN disabled was in het bios maar dit was niet zo. In het bios heb ik default setup en performance setup geprobeerd maar geen van beide verhielpen het probleem.
Toen maar ff wizard netwerk gedaan, deze wordt afgebroken met de melding dat de hardware niet gereed is.
Drivers van onboard netwerk verwijderd, nieuwe geinstalleerd.
Andere internet/netwerk opties/wizards geprobeerd.
Bios van mijn router gereset. Het vreemde is dat de andere pc's wel i-net hebben dus aan de router ligt het niet. Andere kabel + poort gebruikt had ook geen effect. Handleiding router gepakt en stappen uitgevoerd: alle wins, dns en ip automatisch
uitvoeren --> cmd
ipconfig /release doet het
ipconfig / renew doet het niet
melding: Kan geen contact met DHCP server maken
Bij eigenschappen van TCP/IP van netwerkkaart --> geavanceerd --> Ip adressen: DHCP ingeschakeld
De opties uitschakelen en wijzigen blijven grijs dus kan ik deze optie niet veranderen
Verder kom ik dus niet
weet iemand de oplossing, of moet ik xp opnieuw installeren want daar heb ik helemaal geen zin in want het draait net goed.
Voorhene heeft internet het altijd wel gedaan
oja specs
ADSL Hetnet via een Sweex Annex-A Router
P4 2,6c
Msi 865pe Neo2-LS
2x256mb ddr400
Gf4 ti4200-8x 128mb
Intel Pro100 onboard netwerk
b.v.d. Thotha
//edit: bij de search vond ik iemand met hezlefde prob.
Na flashen mobo geen internet..
alleen het probleem is daar nog niet opgelost (of niet beantwoord)
ik zitmet een probleempje
Ik heb mijn BIOS ge-reset omdat de geheugentimings niet werkten, daarna heb ik alle standaardopties weer aangepast en winxp starrte op. Tot mijn verbazing werkte internet niet. Ik dacht meteen dat LAN disabled was in het bios maar dit was niet zo. In het bios heb ik default setup en performance setup geprobeerd maar geen van beide verhielpen het probleem.
Toen maar ff wizard netwerk gedaan, deze wordt afgebroken met de melding dat de hardware niet gereed is.
Drivers van onboard netwerk verwijderd, nieuwe geinstalleerd.
Andere internet/netwerk opties/wizards geprobeerd.
Bios van mijn router gereset. Het vreemde is dat de andere pc's wel i-net hebben dus aan de router ligt het niet. Andere kabel + poort gebruikt had ook geen effect. Handleiding router gepakt en stappen uitgevoerd: alle wins, dns en ip automatisch
uitvoeren --> cmd
ipconfig /release doet het
ipconfig / renew doet het niet
melding: Kan geen contact met DHCP server maken
Bij eigenschappen van TCP/IP van netwerkkaart --> geavanceerd --> Ip adressen: DHCP ingeschakeld
De opties uitschakelen en wijzigen blijven grijs dus kan ik deze optie niet veranderen
Verder kom ik dus niet
weet iemand de oplossing, of moet ik xp opnieuw installeren want daar heb ik helemaal geen zin in want het draait net goed.
Voorhene heeft internet het altijd wel gedaan
oja specs
ADSL Hetnet via een Sweex Annex-A Router
P4 2,6c
Msi 865pe Neo2-LS
2x256mb ddr400
Gf4 ti4200-8x 128mb
Intel Pro100 onboard netwerk
b.v.d. Thotha
//edit: bij de search vond ik iemand met hezlefde prob.
Na flashen mobo geen internet..
alleen het probleem is daar nog niet opgelost (of niet beantwoord)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 18:26 ]