[Win98] vage 'nieuwe' mappen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:56
Heb het volgende probleem.
Opeens staan er op de computer van m'n pa allemaal vage mappen die hij niet aangemaakt heeft, zijn er een stuk of 60 denk ik en ze hebben allemaal vage namen die bestaan uit van die windings tekentjes (of zo). Ook zijn er in de map waarin die vage mappen zijn verschenen een aantal bestandjes verschenen met ook van die vage namen.

Het rare is alleen dat ik ze niet kan weggooien, ik krijg dan het volgende:
Kan **** niet verwijderen. Kan het opgegeven bestand niet vinden. Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn opgegeven.

Ook na het opnieuw opstarten van de computer zijn ze niet weg / niet weg te krijgen. Ook is het netwerkje tussen de laptop van m'n pa en z'n desktop niet meer beschikbaar...? Snap er niks van iemand een idee hoe ik hier vanaf kom??

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Software Algemeen FAQ, lees: "HELP ik heb een virus!"

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Een virus oid?

Heb je een virusscanner (die up to date is) draaien?

Grolsch Royce!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Mischien een virus, ff scannen als je geen een hebt ff online:

www.housecall.nl

• Niek_
Er draait een virus scanner (McAffee) ook is het zo dat mijn vader z'n computer alleen zakelijk gebruikt, documenten uittypen en dan doormailen naar bedrijven. Mail komt via de mailserver van z'n werk.

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Niek_ schreef op 24 October 2003 @ 17:47:
Mail komt via de mailserver van z'n werk.
En virussen dus ook... ;)

Kzou toch even updaten en checken als ik jou was.

-Pwn the day-

• Niek_
Ben ik nu net mee bezig. Ik laat het wel even weten.
offtopic:
Sorry voor de, beetje paniekerige reactie, vader zat echt boven op de kast net.... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Niek_ op 24-10-2003 17:55 ]

• Niek_
gvd....... inderdaad een aantal virussen gevonden met Norton, wat blijkt nu achteraf... Hebben ze een virusscanner is die al sinds weet ik veel wanneer niet meer geupdated....dat ding had echt prehistorische virus-definities... Maar goed, probleem opgelost nu en nog iets geleerd ook:

virusscanner updaten = noodzaak...

(nu maar hopen dat ze dat bij hem op het werk ook gaan snappen, denk dat de hele mailserver nu vervuild is.... >:))

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
> SA & slot

Even virusscannen (en de scanner updaten natuurlijk :P) als je PC zomaar raar gedrag vertoont lijkt me vrij logisch. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.