Sapphire? Exhalibur? Club 3D?

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-04-2008

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
Hoi daar!

Binnenkort ben ik eens van plan mijn huidige grafische kaart te vervangen voor een degelijk grafisch monstertje om af en toe eens flink grafisch geweld aan te kunnen.

Momenteel zit ik een beetje in dubio wat ik daarvoor nemen zal. Ik heb al een beetje zitten snuffelen op Tweakers.net en de reviews gelezen. Daaruit bleek dat de Radeon van Ati duidelijk wel beter presteerde dan de FX serie van nVidia.

Wel, tis nu duzz waarschijnlijk enkel een kaart kiezen geschikt voor het budget: een kaart die niet meer zo up-to-date is maar nog best presteert, 9700 serie, de creme-de-la-creme-kaart, 9800 Pro 256Mb of Ultimate 9800 Pro, of een tussen oplossing, 9800 of 9800 Pro 128Mb.

Het verschil tussen de Pro en niet Pro is nog wel duidelijk aanwezig, volgens Tweakers.net dus laat ik voor de 9800 Pro 128Mb kiezen. Maar dan zijn er met die chipset nog verschillende versies op de markt, van verschillende bedrijven.

Exhalibur, Sapphire en Club3D brengen elk hun grafische wondertjes met de Radeon 9800 Pro chipset. Maar is tussen die kaartjes nog een wezelijk verschil? Zo ja, wat (naast het prijskaartje mss) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:05
Sapphire is beter met 2D normaal en kan je iets meer overklokken (maar dat kan je tegenwoordig bij iedere merk al erg goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
Zover ik weet zijn die van club 3d en saphire exact hetzelfde omdat ze van dezelfde makelarij zijn. Voor de rest maakt het niet echt uit welke je neemt maar houdt er wel rekening mee dat er ook 9800 SE op de markt zijn en die presteren duidelijk minder als de normale 9800 serie.
Dus als je een kaart koopt met een raedon 9700 of 9800 zit je goed maar als je echt de creme de la creme wilt hebben wacht dan nog 2 tot 3 maanden want dan komt de volgende generatie kaarten MAAR als je dat doet houdt dan wel rekening met een flink prijskaartje want die vid planken worden steeds duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind van sapphire (tenminste op mijn 9600Pro) de koeler zéér armzalig, hij is eigenlijk ook nog maar nét afdoende. Het RAM wordt al helemaal niet gekoeld.

Ik had hiervoor een Pro-Lite van een of ander vaag ander merk (rode doos, leek haast wel van ATI zelf te komen), waar de koeler érg degelijk was. Relatief groot blokje (nu helemaal geen blokje, een rond aluminium plaatje waar de randjes bouwpakket stijl omhoog gevouwen zijn met een fannetje d'r in), transparant fannetje met ledjes (erg cool! Sapphire, waarom hebben jullie dat niet? Het was zo te zien een zelfgemaakt-door-ATI koelertje). Helaas dat het een Lite bleek te zijn (waar ik NIET voor betaald heb), dus die ging terug, sapphire terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
Als ik steeds van alles creme de la creme wil hebbe, dan blijf ik bezig :P
Maar goed er izz duzz wezelijk weinig verschil? Want volgens mij staat Sapphire dichter bij Ati dan welk ander merk dan ook, maar dat kan ik mis hebben.

Net zoals ik nu een Intel D875PBZ moederbord met een Intel Pentium 4 HT 2,6GHz heb (brand-on-brand), lijkt het mij prettig om ook een grafische kaart te hebben van een fabrikant die nauw samenwerkt met de maker van de chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:05
Wicked Mouse schreef op 24 oktober 2003 @ 17:47:
Als ik steeds van alles creme de la creme wil hebbe, dan blijf ik bezig :P
Maar goed er izz duzz wezelijk weinig verschil? Want volgens mij staat Sapphire dichter bij Ati dan welk ander merk dan ook, maar dat kan ik mis hebben.

Net zoals ik nu een Intel D875PBZ moederbord met een Intel Pentium 4 HT 2,6GHz heb (brand-on-brand), lijkt het mij prettig om ook een grafische kaart te hebben van een fabrikant die nauw samenwerkt met de maker van de chipset.
sapphire maakt kaartjes van Ati, en werken er heel erg close mee, verder levert sapphire dus ook aan andere merken...

brand-on-brand maakt niets meer uit, Hercules levert ook hele goede kaarten, en werkt minder nauw samen met Ati dan sapphire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat IK gehoord heb is dat saphire vergelijkbaarder is met club3d, ze zijn ongeveer even goed, wil je het beste van de radeon lijn dan zou je hercules moeten nemen hoorde ik.

trouwens ik heb een plaatje voor me snufferd liggen dat de radeon niet meer zo geweldig beter zijn dan nvidia maar ongeveer even goed naar gelang de prijs kwaliteit. hoe krijg ik die plaatje HIERIN verwerkt? de fx serie is niet waardeloos op de fx5200 na (zelf uitgeprobeerd!!), en de mx 440

ik ga nu kijken hoe ik een plaatje hierin krijg

ok ik weet niet hoe......

http://www.tomshardware.c...20030918/aquamark-16.html

zo dan maar?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denkt dat de makerij redelijk dicht bij elkaar zit. Je zal bij elk merk zeer degelijke kwaliteit hebben. PS: Ik ga morgen men Sapphire Radeon 9600 PRO gaan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
Ow da's wel interessant Mr Dude. :)
maar de FX 5900 is over het algemeen wel een heel stuk duurder :( Althans de 5900 Ultra wel. Ik weet niet hoe het zit met de 5900, hoe diens test resultaten zijn.

[ Voor 91% gewijzigd door Wicked Mouse op 24-10-2003 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 00:20
sjek schreef op 24 October 2003 @ 17:36:
Zover ik weet zijn die van club 3d en saphire exact hetzelfde omdat ze van dezelfde makelarij zijn. Voor de rest maakt het niet echt uit welke je neemt maar houdt er wel rekening mee dat er ook 9800 SE op de markt zijn en die presteren duidelijk minder als de normale 9800 serie.
Dus als je een kaart koopt met een raedon 9700 of 9800 zit je goed maar als je echt de creme de la creme wilt hebben wacht dan nog 2 tot 3 maanden want dan komt de volgende generatie kaarten MAAR als je dat doet houdt dan wel rekening met een flink prijskaartje want die vid planken worden steeds duurder.
Dat videokaarten duur zijn klopt maar dat ze steeds duurder worden is niet waar. Toen de Geforce 2 GTS net uitkwam kostte deze bijna 1500 gulden. Dit haalden de nieuwste geforces toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben zelf ook op zoek naar een goeie kaart maar toch betaalbaar, na alles gelezen te hebben maak ik jacht op radeon 9700 pro, radeon 9500 pro, TI 4200 tot en met 4600, allemaal zonder SE erin. het is echt moeilijk om een goeie betaalbare kaart ( +/- 500 euro is veel te veel ) te vinden.

ik denk dat me uiteindelijke koop een TI 4200 tot 4600 wordt omdat dat redelijk veel van wordt verkocht 2ehands en prima betaalbaar en zeker niet veel slechter zijn dan de radeon 9700 pro.

de kaarten die ik noemde liggen allemaal bij elkaar in de buurt, ik heb nu een geforce GTS dus ik ga er sowiezo flink op vooruit....

http://www.tomshardware.c...0021218/vgacharts-02.html

LET OP DIT ZIJN OUDERE KAARTEN die waarschijnlijk niet eens meer in winkel liggen..... ik zag toevallig wel 1 XFX TI 4200 64 mb staan in een winkel voor 100 euro mogt ik hem meenemen. echter zegt me gevoel me dat 100 teveel is.....

ik was eigenlijk en geef ik eerlijk toe een beetje van plan de 9600 pro te nemen maar na al die verhalen gelezen te hebben dat 9600 pro een gestripde versie is van 9500 en langzamer is heb ik zoiets van lama...... ( doet me denken aan de gf 4 mx440 die gestripped was van gf 2 ? )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik zou voor de sapphire radeon 9800 gaan, (hebbik ook en presteer heel erg goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 18:14:
en zeker niet veel slechter zijn dan de radeon 9700 pro.
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
Nu zie ik pas hoe oud/langzaam mijn huidige kaartje izz vergeleken met het huidige aanbod :P

Als je hier kijkt naar de resultaten, komt de Radeon 9800 Pro toch weer beter uit de bus dan de 5900 Ultra (niet heeeeel erg veel maar toch :) )

http://www.tomshardware.c.../nvidia-nv38-nv36-23.html

[ Voor 7% gewijzigd door Wicked Mouse op 24-10-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 17:26
Zover ik weet zijn die van club 3d en saphire exact hetzelfde omdat ze van dezelfde makelarij zijn.

sapphire is de fabrikant van kaarten voor ATI die ATI onder eigen label verkoopt in de US (build by ATI). In Europe is de strategie van ATI om alle video-kaarten door andere grafische-kaart labels te verkopen; Hercules etc. (powered by Ati). Sapphire verkoopt in Europa, onder haar eigen fabrieksnaam, de kaarten die ze in de US voor ATI produceerd en die ATi zelf onder eigen label verkoopt (vandaar nog vaak het ATI label op de Fan en dat de kaart er uit ziet als een ATI-US kaart. De sapphire kaarten staan bekend om een heel zuiver output signaal (door speciale filters) waardoor 2d heel scherp is op een conventionele monitor (vgl Matrox).

De club-3d kaarten zijn echter vaak 40-60 euro goedkoper als de vergelijkbare Sapphire kaart. Naar ik begreep was dit omdat hierop niet zulke goede filters zaten waardoor het 2d beeld veel minder scherp is. Als het echter dezelfde kaarten als Sapphire zijn, kan je goedkoop aan een ATI/SAPPHIRE kaart komen met een kwalitatief goed video-output signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd WICKED MOUSE maar als je naar 9600 pro en 9800 pro kijkt zie je dat dat zowat de helft van framerate is

de kaarten vanaf 9700 pro en hoger liggen bij elkaar in de buurt, het is puur de vraag hoeveel je voor een kaart wilt betalen om een keuze te maken.

voorbeeld: de club3d radeon 9700 pro kost 250 euro en de club3d radeon 9800 pro 370 euro, dan ben je toch gek als je voor die klein beetje sneller (10 fps extra ongeveer) 120 euro erbij legt? ( prijzen zijn gebaseerd op www.yorcom.nl)

[[offtopic: wat voor kaartje heb je nu dan?]]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 18:43:
idd maar als je naar 9600 pro en 9800 pro kijkt zie je dat dat zowat de helft van framerate is

de kaarten vanaf 9700 pro en hoger liggen bij elkaar in de buurt, het is puur de vraag hoeveel je voor een kaart betaald.

voorbeeld: de club3d ati radeon 9700 pro kost 250 euro en de radeon 9800 pro 370 euro, dan ben je toch gek als je voor die klein beetje sneller (10 fps extra) 120 euro erbij legt?
Inderdaad , ik hoop voor 250 euro een goede Radeon 9700 pro te scoren op de HCC .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 18:43:
idd WICKED MOUSE maar als je naar 9600 pro en 9800 pro kijkt zie je dat dat zowat de helft van framerate is

de kaarten vanaf 9700 pro en hoger liggen bij elkaar in de buurt, het is puur de vraag hoeveel je voor een kaart wilt betalen om een keuze te maken.

voorbeeld: de club3d radeon 9700 pro kost 250 euro en de club3d radeon 9800 pro 370 euro, dan ben je toch gek als je voor die klein beetje sneller (10 fps extra ongeveer) 120 euro erbij legt? ( prijzen zijn gebaseerd op www.yorcom.nl)

[[offtopic: wat voor kaartje heb je nu dan?]]
Ik heb nu een Asus met GeForce 4 MX 440 64Mb :P *ahem.. uche*

Je hebt gelijk. De resultaten zijn idd niet zo heeeel erg verschillend. Alleen als je puur het uiterste van het uiterste wil hebben moet je verder gaan dan 9800 (non Pro). Duzz izz een 9700 Pro idd geen hele slechte keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop ook een radeon 9700 pro te scoren omdat dat eigenlijk altijd al mijn doel is geweest.

waarom? omdat me makker die kaart heeft en spelletjes kan spelen die niet op mijn puter gaat (ook al hebben we allebei p4 systemen),

om te voorkomen dat ik straks een nieuw kaart heb en TOCH NOG NIET KAN SPELEN of hikt of traag is omdat mijn kaart gwoon minder goed is wilde ik dus hetzelfde kaart als hij kopen, (NB. de fabrikant ervan is onbekend bij zijn kaartje, dell plaatste het op zijn verzoek dus vandaar....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
Heir zie ik er eentje ligge:
http://www.pczaak.nl/catalog/default.php?cPath=1_24_195
verzend kosten zijn met rembours minimaal 10 euro.. izz wel te doen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehmmm
als je op info klikt op ( ik neem aan dat je de radeon 9700 pro bedoelde? )

edit: ik zag later pas dat erbij stond dat er toch nog 1 laatste party is binnengekomen....

en tot slot, je stelde een vraag en die is inmiddels beantwoord dus ik verwacht niet anders dan een slotje op deze topic....

ik wens je succes met het uitzoeken, ik ben nog zelf niet over uit welk kaart ik precies zal nemen, de prijs is de doorslaggevende faktor bij mij (+/- 200 euro)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
slotje? Och tis nooit erg als anderen nog op het onderwerp kunnen inhaken toch? izz toch niks op tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
Trouwens bij MaxPC izzie nog iets goedkoper:
http://www.maxpc.nl/N_art_5022.html
€239,- Club 3D Radeo 9700 Pro 128Mb DDR RAM
€11,- Rembourskosten (Boter bij de vis)
€6,- Administratiekosten
--------
€256,- Aan huis bezord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Ik heb een Sapphire, omdat die in de winkel lag, met Samsung geheugen chippies.
De koeler die erop zat was een mooi afgewerkt Sapphire koelertje, en zat er degelijk op gemonteerd. Veel beter dus, als wat ik bij Club 3D heb gezien.

Ik zou gewoon bellen, en zeggen dat je ereen wilt met Samsung geheugen chips b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
Winnetou schreef op 24 October 2003 @ 20:38:
Ik heb een Sapphire, omdat die in de winkel lag, met Samsung geheugen chippies.
De koeler die erop zat was een mooi afgewerkt Sapphire koelertje, en zat er degelijk op gemonteerd. Veel beter dus, als wat ik bij Club 3D heb gezien.

Ik zou gewoon bellen, en zeggen dat je ereen wilt met Samsung geheugen chips b.v.
Jah maar een verschil van zo'n 50-60 euro vind ik toch wel een ..wezelijk verschil. En over het algemeen zit ik niet mijn PC kast in te kijken, gapend naar de toffe koelertjes op de ozo mooie grafische kaart :P

[ Voor 24% gewijzigd door Wicked Mouse op 24-10-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

die zijn er wel ik kon er 1 kopen maar heb een 9500 toen gekocht maar de mijne presteert nu evenveel (rivatuner mod 9500-->9700)
en in vergelijking met een club3d radeon 9700 presteert de mijne zelfs beter :?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
iCeWiRe schreef op 24 October 2003 @ 20:58:
die zijn er wel ik kon er 1 kopen maar heb een 9500 toen gekocht maar de mijne presteert nu evenveel (rivatuner mod 9500-->9700)
en in vergelijking met een club3d radeon 9700 presteert de mijne zelfs beter :?
Jah kzat ff nie goed te kijke bij de pricewatch ;)
De goedkoopste Atlantis Radeon 9700 Pro izz volgens de Pricewatch €314,-
En ik heb weinig trek in modjes en ditjes en datjes om er maar prestaties uit te persen. :P

offtopic:
Ik kan ook mijn P875PBZ bord op zitten voeren om me 2,4GHz als een 3,x GHz te laten draaien, maar dan moet ik weer koeling tegen aan gooien, cker in de zomer, en daar heb ik weinig zin in, ook gezien de extra herrie dat dat eventueel met zich mee zou kunnen brengen

[ Voor 23% gewijzigd door Wicked Mouse op 24-10-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Wicked Mouse schreef op 24 October 2003 @ 20:55:
[...]

Jah maar een verschil van zo'n 50-60 euro vind ik toch wel een ..wezelijk verschil. En over het algemeen zit ik niet mijn PC kast in te kijken, gapend naar de toffe koelertjes op de ozo mooie grafische kaart :P
Kan me voorstellen.
Ik doel meer op het feit, dat, (vind ik) Sapphire beter afgemonteerd zijn, dan mijn club 3D ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
Dat kan ik best begrijpen :)
Nu nog een bestemming vinden voor mijn Asus V9180 TD met GeForce MX 440 8x (kompleet met doos, handleiding, snoertje en een heel software pakket) :P

[ Voor 26% gewijzigd door Wicked Mouse op 24-10-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
en wat weten jullie van deze kaart --> ASUS ATI Radeon 9600 XT/TVD?
http://www.asus.com/products/vga/r9600se/overview.htm

ATI Radeon 9600 Series
Model name: ATI Radeon 9600 XT/TVD
Video Memory: 128 MB DDR
Engine Clock: 500MHz
Memory Clock: 600MHz (300MHz DDR)
RAMDAC: 400MHz
Bus Standard: AGP8X/4X/2X
Memory Interface: 128-bit DDR
Max Resolution: 2048x1536
VGA Output: Standard 15-pin D-sub
TV-output: S-VHS and Composite
Video-input: S-VHS and Composite
DVI Output: DVI-I
2nd VGA Output: Yes
ASUS Technologies
ASUS GameFace
ASUS SmartDoctor
ASUS SmartCooling
ASUS VideoSecurity II
ASUS Digital VCR ASUS GameFace
ASUS VideoSecurity II
Accessories Multi-Video in/TV out adaptor
DVI-to-2nd VGA adaptor TV out adaptor

En volledige game Half-Life 2 :P

die vind ik zelf best mooi kwa specs, en hij is ongeveer €230,-
weten jullie of deze goed is? er zit ook n tv-in op, dat vind ook wel handig, maar hoeft nie perse, weet iemand anders een betere prijs/kwaliteit verhouding kaart met n ati chip? en is deze cooler van die ASUS n goede? want ik heb nu een ASUS V8200 (Geforce 3 Ti 200) Deluxe, maar die cooler is n beetje klote, hij valt soms uit en maakt n pokke herrie.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BiG-GuY schreef op 25 October 2003 @ 08:18:
en wat weten jullie van deze kaart --> ASUS ATI Radeon 9600 XT/TVD?
http://www.asus.com/products/vga/r9600se/overview.htm

die vind ik zelf best mooi kwa specs, en hij is ongeveer €230,-
weten jullie of deze goed is? er zit ook n tv-in op, dat vind ook wel handig, maar hoeft nie perse, weet iemand anders een betere prijs/kwaliteit verhouding kaart met n ati chip? en is deze cooler van die ASUS n goede? want ik heb nu een ASUS V8200 (Geforce 3 Ti 200) Deluxe, maar die cooler is n beetje klote, hij valt soms uit en maakt n pokke herrie.
BIG GUY: als je de moeite had genomen de EERDERE berichten te lezen van DEZE topic had je zelf kunnen zien hoe goed 9600 pro is ten opzichte van andere kaarten...

maar vooruit nog een keer de url :
http://www.tomshardware.c.../nvidia-nv38-nv36-23.html

voor de prijs/kwaliteit LEES DE EERDERE BERICHTEN VAN DEZE TOPIC!!! :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een Club 3D 9700pro. Niets op aan te merken. Draait met (behoorlijk stille) standaard-koeling op 351 / 339. Samsung geheugen. Ik heb close-up foto's van het plankje gemaakt waarop je ook het geheugentype/codes kunt ontcijferen. Ik kan ze mailen aan liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d500, voor hoeveel en WAAAR?

mijn eigen priveleverancier kon het niet leveren want de groothandel levert het niet, mijn voorkeur adres PCL computers moest een verkoper lachen: 9700 pro is out hoor meneer dude....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorcom. Op voorraad. Voor 249. De 9700pro is misschien niet de nieuwste, maar ik vind hem de beste prijs/kwaliteit-verhouding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het helemaal met je eens......

hmmmmm.... ff kijken hoeveel er nog in me spaarvarken zit

overigens : met out bedoelde ik niet leverbaar meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK. Hij is nu ongeveer even duur als de Radeon 8500 die ik precies 2 jaar geleden kocht (ik heb de doos + bon nog). Daarmee kon ik alle games op 1280x1024 spelen tot Halo: bij Halo moest ik echt terugschalen. Duur spelletje dus, want daarvoor heb ik de 9700pro nu dus gekocht. Ik heb lang zitten vergelijken, maar de 9700pro is naar mijn bescheiden mening echt de beste koop. Als je de de foto's wilt hebben hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb vanmorgen deze gekocht:
http://www.sapphiretech.com/vga/9600pro.asp

Deze heeft mijn oude trouwe GF3 ti500 vervangen en dat is niet over één nacht ijs gegaan. Sapphire levert een goed product met deze kaarten en daarom heb ik ook voor deze gekozen, 2d is goed evenals 3d en daar doe ik het voor. Deze kaart zal ik weer voor een lange tijd hebben, ik heb hem eigenlijk niet gekocht omdat mijn GF3 te traag werd want die kon nog goed meekomen maar de TV-out van de GF3 is bagger. Je moet met programma's als TV-tool werken die je moet kopen omdat je anders niet vanuit Windows kunt switchen tussen televisie en monitor.

De TV-out van de GF3 werkt wel normaal als je de monitorkabel los maakt en de computer boot met de TV-out aangesloten op de TV, maarja, dan kun je niet terug naar de monitor zonder te booten. En om die reden heb ik deze kaart gekocht en met de anisitropische filters op 8x en die andere filters (?) op 4x wist ik wel meteen met de nieuwe drivers een leuke 10240 punten te halen met 3DMark2001se. Als ik alles uitzet qua filtering dan kom ik nog hoger maar dat hoeft niet, dit is spannend genoeg voor mij. :)

De Sapphire Radeon 9600 PRO Atlantis kostte mij €220,- en dat is deze kaart waard. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked mouse!!!

Please laat je niet gek maken door de diverse reaktie's hier
Kies gewoon het goedkoopste 9800pro met 128mb kaartje die je kan vinden
op pricewatch,dat is dan meestal club3d.\

En wat betreft de verschillen ER ZIJN ER GEEN!! absoluut niet!!

En als je wilt overklokken dan zorg je gewoon voor zo'n mooi zalman wafel ijzertje
met een 80 of 90mm fannetje die kan je los kopen ,kosten geen drol

Je zal er zeker geen spijt van krijgen.

en wat betreft 256mb kaartjes ,heb je niet nodig,en het rechtvaardigd gewoon die extra euro's niet.

Alles zal perfekt lopen of jouw nieuwe kaart ,er is op dit moment gewoon niks beters [nee ook niet 9800xt ,5995 ultra super doeper turbo,veelste geld voor weinig tot geen extra performance ,mits je je eigen kaartje overklokt!!!]

edit// ohh fuck ik zie dat je je beslissing al gemaakt hebt // ok next!!!!!!! (8>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

mss vrij dom, maar mss ook weer niet...

maar als ik een nieuwe beeldkaart koop kijk ik ook altijd naar het uiterlijk van de kaart, ben nogal vrij hard bezig met casemodden, ik denk dat de hercules echt wel de mooiste 9800 pro heeft...

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Je mag nooit naar het uiterlijk kijken. Misschien staat een mooie kaart beter maar de onderdelen staan daar waar ze horen en niet waar ze mooi staan. Mijn nieuwe kaart heeft een fanloze koeler, de koeler die erop zit is zo'n wafel met een heatpipe en dus geruisloos. Voor mij is het een overbodige koeler omdat hij over een tijdje toch op waterkoeling gaat. (niet meteen want ik wil nog niet van mijn garantie af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

bazs2000 schreef op 25 October 2003 @ 13:55:
Je mag nooit naar het uiterlijk kijken. Misschien staat een mooie kaart beter maar de onderdelen staan daar waar ze horen en niet waar ze mooi staan. Mijn nieuwe kaart heeft een fanloze koeler, de koeler die erop zit is zo'n wafel met een heatpipe en dus geruisloos. Voor mij is het een overbodige koeler omdat hij over een tijdje toch op waterkoeling gaat. (niet meteen want ik wil nog niet van mijn garantie af).
met uiterlijk bedoel ik naar de vorm enzo van een cooler, heatsinks op het geheuge enzoverder.... kijk naar nvidia, die zijn daar goed in, ok nu ga ik wel offtopic, maar ik houw iig altijd rekening met het uiterlijk

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Oh, op die manier. Daar is niets mis mee, ik dacht dat je het over het PCB zelf had. In dat geval is er niets mis, er zijn in mijn ogen maar een paar merken die over de koeling nadenken (qua uiterlijk) en dat zijn Creative, Asus en Sapphire. De rest heeft ook leuke koelers maar niet zo mooi qua afwerking.

De andere merken hebben ook een goede koeling maar zijn qua vormgeving net iets minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Waarom kiezen zoveel mensen voor de 9600? Ik bedoel is de 9500 niet beter qua prijs/kwaliteit? Misschien vergis ik me maar was de 9500 niet beter dan de 9600??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 13:48:
Wicked mouse!!!

Please laat je niet gek maken door de diverse reaktie's hier
Kies gewoon het goedkoopste 9800pro met 128mb kaartje die je kan vinden
op pricewatch,dat is dan meestal club3d.\

En wat betreft de verschillen ER ZIJN ER GEEN!! absoluut niet!!
Die verschillen, voor als je wilt overklokken, zijn er zeker wel. Het type memory wat er op de kaart zit b.v. Volgens mij is Samsung het best te overklokken.
Bij Club 3D gezien, dat ook de memory chippies niet helemaal mooi vierkant waren.
En dat de koeler niet mooi op de core zat!
Maar misschien zijn er ook wel van club 3D kaarten met Samsung geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijoki schreef op 25 October 2003 @ 17:03:
Waarom kiezen zoveel mensen voor de 9600? Ik bedoel is de 9500 niet beter qua prijs/kwaliteit? Misschien vergis ik me maar was de 9500 niet beter dan de 9600??
veel mensen denken nu eenmaal, tis nieuw en er zit een hoger nummer op dus het moet wel beter zijn dan de lagere?

overigens is de radeon 9500 pro NIET meer te koop.

je bedoelt denk ik de radeon 9700 pro, zoals ik net al zei veel mensen denken dat het een oud langzaam geworden kaartje is, neem het ze eens kwalijk? als ik niet hier had gezeten dacht ik hetzelfde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked Mouse

Wicked Mouse

Graphical Designer

Topicstarter
Hehehe

Nou ik heb op het punt gestaan om de kaart te bestellen op een website, maar toen ben ik toch over stag gegaan en ging naar de winkel (waar ik al jaren kom) om naast een andere aankoop de Sapphire (zij verkopen alleen sapphire) 9800 Pro 128Mb te kopen.
Even later kwam de man terug en zei dat-ie er niet was, maar wel deze en legde een zware doos op de toonbank met de letters erop: "Ultimate Radeon 9800 Pro"
Hij's wel zonder fan, dus daar iig geen gedoe mee. Heb um toch maar aangeschaft. Je leeft maar 1 keer... *haalt de schouders op*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

9800 pro ultimate heb ik ook.

erg fijn kaartje moet ik zeggen. en geen gezeur teminste met een fan die kapot kan gaan.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

ben van plan om morgen op de HCC 2 nieuwe kaarten te gaan kopen en wel radeon 9700 Pro (voor zover die nog te krijgen zijn)

nou zag ik de kaart van club 3d voor 250,- voorbij komen en dat is wel een leuke prijs. maar club 3D is wel een merk wat bij mij meteen vraagtekens oproept....

iemand suggesties voor een alternatief?

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

Lief Adje

Love is in the air

Oke ik ben dus ook ook voor de Club3d 9800pro (128mb) gegaan, en hij loopt nu op 430/760, maar ik zit nog lang! niet aan z'n max het is werkelijk een subliem kaartje. Goede beeldkwaliteit, en erg goed overklockbaar ik denk dat ik de 470/800 wel haal :D

Ik ga er vanmiddag weer ff mee spelen :)

(gebruik wel WC op de Core)

[ Voor 17% gewijzigd door Lief Adje op 27-11-2003 09:34 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

aait!

de 9800 pro valt duz goed...
maar is de 9700 pro wat?

gezien het feit ik ook nog persee een p4 en een geheugen plak moet kopen ben ik gelimiteerd aan een 9700 Pro vreez ik..

en hoe komt et eigenlijk dat de goedkopere 9700 Pro, die eigenlijk de gulden middenweg is, niet meer geleverd wordt en de cheap-ass lowbudget beroerde SE kaarten nu juist wel verkocht worden??
:?

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 09:42:
aait!

de 9800 pro valt duz goed...
maar is de 9700 pro wat?

gezien het feit ik ook nog persee een p4 en een geheugen plak moet kopen ben ik gelimiteerd aan een 9700 Pro vreez ik..

en hoe komt et eigenlijk dat de goedkopere 9700 Pro, die eigenlijk de gulden middenweg is, niet meer geleverd wordt en de cheap-ass lowbudget beroerde SE kaarten nu juist wel verkocht worden??
:?
Je moet de 9800 (non pro) als de opvolger van de 9700pro zien. De 9800 heeft als voordeel dat de chip/functies wat gerperfectioneerd zijn. de 9700pro en de 9800 zijn ongeveer even snel en ook even duur.

Dus als je met een budget zit kun je het best voor de 9800 gaan en die evt OC-en

De 9800SE is een gecastreerde 9800...

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Verwijderd

toch is er een aanzienlijk prijs verschil met ede 9700 pro en de 9800 pro

de 9700 pro zie ik bij pricewatch staan voor ongeveer 250,- terwijl de 9800 pro toch zeker 100,- duurdere is...

tevens zijn de prestaties niet eens zo heel erg verschillend

dan zal het dus wel lastig worden om nog aan een 9700 pro te komen

hopelijk morgen op HCC een stand die er nog 2 heeft voor redelijke prijs...

we zullen wel zien
iig bedankt voor de tips

Verwijderd

Lief_Adje schreef op 27 november 2003 @ 10:31:
[...]

Dus als je met een budget zit kun je het best voor de 9800 gaan en die evt OC-en

De 9800SE is een gecastreerde 9800...
dit gaat over die piplines toch?
3 van mijn vrienden hebben et geprobeerd terwijl et maar bij 1 gelukt is dus dat risico ga ik niet lopen daarvoor is et een te dure aanschaf

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 09:21:

nou zag ik de kaart van club 3d voor 250,- voorbij komen en dat is wel een leuke prijs. maar club 3D is wel een merk wat bij mij meteen vraagtekens oproept....

iemand suggesties voor een alternatief?
Misschien heb je wat minder vraagtekens bij het merk Club3D als je dit topic eens doorbladert: Club3D werkelijk een slecht merk? :)

The devil is in the details.

Verwijderd

hehe thnx

heb inmiddels deze en gene gesproken en ben wel overtuigd dat et de moeite waard is..
toch bedankt

maar nu moet ik nog ff zoeken welke chip ik het beste kan nemen

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dit komt omdat de 9700 Pro relatief een dure core heeft. De andere gebruiken een nieuwere core, waarvan het topmodel weer een andere versie heeft dan het budgetmodel (toch?). Dit is iig de reden dat de 9500 eruit ging.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Volgens mij wordt dit stiekum weer het grote Radeon topic. ;)
Pagina: 1