onyx tft scherm? (notebooks)

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
een collega van me liet zijn nieuwe sony vaio notebook zien en ik was meteen onder de indruk van het 15" scherm.. op de doos stond iets over een onyx tft scherm..

het beeld was haarscherp en zag er meer uit als een normale monitor dan een tft scherm.. het scherm zelf was gewoon glad en niet mat zoals een tft scherm en het leek gewoon glas..

kan iemand me meer vertellen over deze onyx tft schermen? is het nieuwe technologie? is het een ontwikkeling van sony? heeft het nog steeds last van een echo (ghosting) net als een normaal tft scherm?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:23
Google zegt er weinig interresants over, volgens mij is het gewoon een goed 'luxe' tft scherm :)

|>

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
Het is een tft met een verbeterde bovenlaag welke ervoor zorgt dat de inkijkhoek groter is en de kleuren helderder/mooier lijken.Omdat het gewoon een tft is zal er ook ghosting zijn maar dat is afhankelijk aan het aantal miliseconde dat in de specificaties van het scherm staan.

ik heb dezelfde schermen gezien en ik was zelf ook onder de indruk het enige probleem is dat de reflectie van licht op het scherm wel groter was

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
Drake schreef op 24 October 2003 @ 17:48:
Het is een tft met een verbeterde bovenlaag welke ervoor zorgt dat de inkijkhoek groter is en de kleuren helderder/mooier lijken.Omdat het gewoon een tft is zal er ook ghosting zijn maar dat is afhankelijk aan het aantal miliseconde dat in de specificaties van het scherm staan.
ah jammer.. ik hoopte dat het een revolutionair nieuwe tft technologie was (:
zijn er tft schermen waarbij ghosting niet of nauwelijks zichtbaar is?