[NT4]User toegang geven tot share dmv passwd bij benadering

Pagina: 1
Acties:

• Satanic_Surfer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 13:44
Zoals de titel al een beetje aangeeft wil ik op een NT4 server een map sharen aan een W2k client user die hiervoor een wachtwoord moet invullen als ie de share benadert. Hoe doe ik dit?
Ik heb al veel topics doorgelezen, maar meestal gaat het alleen over het toegang geven per user dmv NTFS permissies, en dus alleen bij het inloggen op het netwerk.
Deze topics heb ik bijvoorbeeld doorgelezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/581944
http://gathering.tweakers...///beveiligen,ntfs,schijf
http://gathering.tweakers...///beveiligen,ntfs,schijf
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642065//
Maar voor de duidelijkheid: ik wil dus dat er maar 1 client toegang kan krijgen tot de gesharede map op de nt4 server, maar dan dmv een (login en) password als ie deze share benadert, en dus niet alleen bij het inloggen op het netwerk! Kan ik dit met NT4 voor elkaar krijgen? Of moet ik dan een programma als Safehouse of PGP gaan gebruiken, als deze uberhaubt werken met shares.
Ik zat al te proberen om de share te delen aan een (andere) nieuw aangemaakte user zodat die ene user die toegang moet krijgen een login scherm krijgt, maar dat lukt (nog) niet.

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-04 10:29

Nowhereman

Ygenweis

Wat je moet doen is een map sharen. De bestanden in die map kun je bepaalde rechten geven. De share zal voor alle gebruikers te benaderen zijn. De rechten op de bestanden moet je zo instellen dat alleen die gebruiker er rechten op heeft, dus alle andere gebruikers verwijderen en alleen die ene user toevoegen.

edit:

De user die je gebruikt/aan maakt mag dan dus geen domainuser zijn... moet een lokale user zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Nowhereman op 24-10-2003 17:00 ]

-Pwn the day-

• Satanic_Surfer
Nowhereman schreef op 24 October 2003 @ 16:58:
Wat je moet doen is een map sharen. De bestanden in die map kun je bepaalde rechten geven. De share zal voor alle gebruikers te benaderen zijn. De rechten op de bestanden moet je zo instellen dat alleen die gebruiker er rechten op heeft, dus alle andere gebruikers verwijderen en alleen die ene user toevoegen.
edit:

De user die je gebruikt/aan maakt mag dan dus geen domainuser zijn... moet een lokale user zijn.
Die user is dus wel een domainuser....
Ik heb het zo geprobeerd, map op de NTserver aan everybody geshared, en dan met permissies alleen de client permissies gegeven, maar dan kan de client er altijd bij en hoeft hij er geen password voor in te vullen als de share benadert.

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Dat klopt, omdat hij dus domainuser is word via NTLM direct zijn inlog info gechecked en krijgt hij toegang. Er vind dus wel authenticatie plaats maar daar merk je nix van.

-Pwn the day-

• Satanic_Surfer
Nowhereman schreef op 24 October 2003 @ 17:18:
Dat klopt, omdat hij dus domainuser is word via NTLM direct zijn inlog info gechecked en krijgt hij toegang. Er vind dus wel authenticatie plaats maar daar merk je nix van.
Is dus geen optie.
Het kan dus niet zoals ik het wil?

• Nowhereman

Nowhereman

Ygenweis

Jawel, zoals ik al zei, user toevoegen. Dit moet alleen een lokale user zijn _geen_ domainuser ;)

-Pwn the day-

• Satanic_Surfer
Nowhereman schreef op 24 October 2003 @ 17:48:
Jawel, zoals ik al zei, user toevoegen. Dit moet alleen een lokale user zijn _geen_ domainuser ;)
De user die dmv een wachtwoord toegang moet krijgen tot de share moet ook op het domein zitten. Het kan dus niet lijkt me.
En als je bedoelt dat je op de server een lokale (hulp-)user moet aanmaken, zodat de domeinuser met zijn login+password in kan loggen op de share (die gedeeld is aan de lokale hulpuser) wanneer hij die benadert: dat werkt niet, ik krijg gewoon een access denied.
Maar toch bedankt voor je hulp.
Pagina: 1