Heb via de search al een aantal topics doorgelezen over het 'digitaal' maken van een cassettebandje. Heb ook een aantal programma's gedownload voor het opnemen van de muziek.
Zit alleen met het volgende probleem:
M'n geluidskaart is zo'n on-board geval van ASUS (ja, ik weet het), 3 'opties'
1) line-out (werkt naar behoren)
2) line-in
3) mic (werkt ook naar behoren)
Microfoon-ingang werkt goed, als ik daar m'n cassettedeck (of een microfoon) op aansluit dan kan ik opnemen op de computer maar de kwaliteit is niet echt goed en de programma's stoppen na 10 sec.
Wil het dus via de line-in proberen. Probleem is echter dat als ik gewoon het stekkertje uit de microfoon ingang trek en in de line-in doe, de 'opneemprogrammaatjes' niks horen. Ik hoor de muziek zelf wel via de speakers van de computer dus de line-in werkt wel.
Ik denk zelf dat ik ergens instellingen (of zo) van die opneemprogrammaatjes moet wijzigen maar ik kan nergens de optie zien om een ander ingang als bron te nemen.
Iemand sugesties? (of een betere manier?)
Zit alleen met het volgende probleem:
M'n geluidskaart is zo'n on-board geval van ASUS (ja, ik weet het), 3 'opties'
1) line-out (werkt naar behoren)
2) line-in
3) mic (werkt ook naar behoren)
Microfoon-ingang werkt goed, als ik daar m'n cassettedeck (of een microfoon) op aansluit dan kan ik opnemen op de computer maar de kwaliteit is niet echt goed en de programma's stoppen na 10 sec.
Wil het dus via de line-in proberen. Probleem is echter dat als ik gewoon het stekkertje uit de microfoon ingang trek en in de line-in doe, de 'opneemprogrammaatjes' niks horen. Ik hoor de muziek zelf wel via de speakers van de computer dus de line-in werkt wel.
Ik denk zelf dat ik ergens instellingen (of zo) van die opneemprogrammaatjes moet wijzigen maar ik kan nergens de optie zien om een ander ingang als bron te nemen.
Iemand sugesties? (of een betere manier?)