Toon posts:

Silicom USB Ethernet kaart werkt niet in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft Wanadoo Cable met een USB ethernet kaart (Silicom U2E). Deze werkte perfect onder windows 98, maar aangezien het hier om een wat minder ver gevorderde gebruiker gaat is windows 98 vorige week bezweken.

Ik heb zijn PC dus geformateert en windows XP pro er op gezet. Maar internet wilde dus niet werken. Uiteindelijk kwam ik erachter dat in device manager een uitroepteken stodn bij 'Silicom U2E -c'. Er konden geen drivers gevonden worden (wel werd het apparaat dus herkend). Volgens de site van de fabrikant moet het automatisch werken in windows XP, dat gebeurt dus niet. Ik heb de windows 2000 drivers gedownload (bij mij thuis) maar ook die wilden nie werken (volgens windows zaten er geen apparatenondersteuning in die drivers, behalve die van windows 95 maar die werkten niet).

Heb 'm in andere USB poorten geprobeerd, 30x gereboot en weet ik het allemaal, maar het lukt niet. Iemand nog suggesties?

Drivers die ik gedownload heb:
http://www.silicom.co.il/techsupport.htm

edit:
..hmmm...misschien had het beter in windows gekunt...na jah mods, zie maar wat je doet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
*bump* ;)