Toon posts:

Fout harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 673 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week mn computer opnieuw geinstalleerd. Voordat ik ermee ben begonnen heb ik eerst mn 2e harde schijf losgekoppeld.
Het liep allemaal zoals het moet lopen, maar toen ik na het installeren de harde schijf weer aankoppelde, en mn computer opstarte, gaf de computer aan dat er een nieuwe harde schijf was gevonden.
Dus ik naar Deze Computer toe. Staat de schijf ineens als Lokaal Station aangeduid.
Als ik er nu op klik krijg ik een foutmelding: "F:\ is niet toegankelijk. De parameter is onjuist."
Mooi :r dus...
Op een andere computer aangesloten... zelfde probleem. Ligt blijkbaar dus aan de schijf.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
eh... post eens wat meer specs?
welk OS had je en heb je nu?
wat voor partitie is het? NTFS? FAT? Ext2?

Verwijderd

Als het w2k is, kan het zijn dat ie hem als dynamic disk ziet. En niet standaard kan gebruiken.
rechtermuisknop op deze computer, beheren, schijfbeheer, kijken of de disk ertussen staat en importeren.
Echter als ie hem als lokale schijf ziet ben je misschien al te laat.

Verwijderd

Wat voor schijf is het? Welk merk hoe groot? Hoe oud? Vertel eens wat meer. Heb je wel partities gemaakt? Wel OS draai je (in verband met je file systeem). Welk filesysteem NTFS of FAT32??

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Maxtor 4R080JO. 80 GB. Ongeveer een jaar oud. Heb op deze schijf geen partities.
Het draaide en draait nu op WinXP pro. Filesystem is NTFS.

Ik hoop dat jullie me nu verder kunnen helpen.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 16:50:
Het is een Maxtor 4R080JO. 80 GB. Ongeveer een jaar oud. Heb op deze schijf geen partities.
Geen partities : geen toegang .... hij weet nie hoe....
Eerst formateren ....dan is hij toegankelijk en leeg !
(Wel eerst partitioneren natuurlijk ....)

[ Voor 7% gewijzigd door Talon op 24-10-2003 16:54 ]

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 16:50:
Het draaide en draait nu op WinXP pro. Filesystem is NTFS.

Ik hoop dat jullie me nu verder kunnen helpen.
had je NTFS compressie/encryptie aanstaan?
kan volgens mij wel een oorzaak zijn dat de schijf nu niet meer leesbaar is
Talon schreef op 24 October 2003 @ 16:54:
[...]

hij bedoelt waarschijnlijk dat hij maar 1 partitie heeft op die schijf... hoe kan er anders een NTFS op zitten ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Fludizz op 24-10-2003 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fludizz schreef op 24 October 2003 @ 16:54:
[...]

Waar kan ik dat vinden?

Heb trouwens niet veel zin om mn schijf te formatteren. Er staat 60 gig aan films en mp3's op, plus nog bestanden van school enz.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Talon schreef op 24 October 2003 @ 16:54:
[...]

maar hij geeft aan dat hji NTFS gebruikt en geen partities heeft; wat TS bedoelt is waarschijnljk dat de ruimte op zijn schijf is ondergebracht in 1 grote partitie met NTFS als bestandsysteem
Fludizz schreef op 24 October 2003 @ 16:54:
[...]

neen, dan zou je de schijf nog wel kunnen lezen, maar de data niet meer kunnen gebruiken.

had je voordien soms een andere IDE driver geinstalleerd? (zoals bijv van de Via 4 in 1 ofzo). IDE schijven aanspreken met verschillende drivers wil wel eens problemen geven...

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik de schijf erin gezet had, herkende xp hm gelijk. Installatie deed xp zelf.
Heb nu gewoon weer het zelfde gedaan, dus het zullen wel dezelfde IDE drivers zijn.

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 16:59:
[...]

Waar kan ik dat vinden?

Heb trouwens niet veel zin om mn schijf te formatteren. Er staat 60 gig aan films en mp3's op, plus nog bestanden van school enz.
dat weet ik niet, ik weet ook niet of winXP dat standaard aan zet of niet... probeer anders eens met een Live-Linux CD (www.knoppix.org bijvoorbeeld) of je er dan wel op kan... kan je in ieder geval je schoolbestanden kopieren...

• the_stickie
mar windows herkent de schijf wel en herkent de partitie (maw er kome een letter in je verkenner?) dan is waarschijnlijk je betsandsysteem rot... voer er een schijfcontrole op uit!

Verwijderd

Topicstarter
Staat nog wel een letter voor. Schijfcontrole kan ik nog wel een keer uitvoeren. Weet alleen niet of dat nog effect heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Kan zelfs niet eens op fouten controleren.

• the_stickie
begin maar vast te zoeken naar een data-recovery programma...

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, maar die liep na 4% vast :(

• Fludizz
  • Niet online
heb je knoppix al geprobeerd? www.knoppix.org
wat kan die ermee?

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig met een recovery. Hij is nu bezig met de belangrijkste bestanden over te zetten. Hopen dat dat allemaal goed gaat. Dat is iig het begin. :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu iig de belangrijkste bestanden terug, maar nu de rest nog.
Heeft iemand hier nog tips voor?
Kan het niet via de recoverytool doen, want dan heb ik nog 70 gig hardeschijfruimte nodig. Heb nu nog 10 gig over.

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 20:02
zure situatie kerel

ontrack recovery is een optie.. alleen als je dan files wilt kopieren zijn ze afgekapt op 8 karakters.. weet niet hoe je dat kan fixen maar met dat progje heb je iig je belangrijkste bestanden terug..

suc6 ouwe

Verwijderd

Misschien een overbodige vraag, maar is je password van de oude installatie, 2 schijf, gelijk aan je password nieuwe installatie, 1e schijf?
M.a.w. is het admin password gelijk gebleven?

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem, schijf in 2 partitities opgedeelt, 1 voor OS andere voor data. Data partitie sinds vanochtend dezelfde melding maar kwam nu achter een simpele oplossing bij toeval.

Via Partitionmagic kon ik de schijf wel benaderen en dacht: laat ik hem eens converteren van ntfs naar fat32. Aldus geschiedde en voila, hij was gewoon weer benaderbaar en niets meer aan de hand!

Ik ga hem nu weer naar ntfs terugzetten
Pagina: 1