Toon posts:

[gsm]bellen naar bepaalde nummers toestaan(en andere niet)

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
IK moet binnen kort een ontrgroening regelen.Hierbij moet er een groot stuk in hun eentje geopen worden. omdat sinds een paar idioten een fles jenever door iemands keel hebben gejaagd(groningen was het) en daarbij te overlijden kwam gaat veligheid boven alles.

Dus ieder krijgt een GSM mee, maar ze mogen geen vrienden /papa/ mama bellen. alleen mij en een paar vrienden van mij en 112. weet iemand hoe dit voorelkaar te krijgen is?

Het gaat om een NOkia 5310 en een Orange netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 16:59 ]

Verwijderd

In een telefoon als de Nokia 6610/7210 (en nog wat andere Nokia's) kun je een lijst met vaste nummers instellen. Om de help van de telefoon maar even te quoten:

Hiermee kunt u een lijst met toegestane nummers of prefixen instellen, bewerken en activeren, en als deze lijst is geactiveerd, kunt u alleen nummers op de lijst bellen of berichten sturen.

Maargoed, je verteld de gsm er dus niet bij :Y) Als ze alleen 112 moeten bellen is het trouwens helemaal makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
\ik heb met mijn eigen nokia 5310 geklooit en dan heb ik een pincode 2 nodig:
ik heb de klantenervice gebeld en "daar de we niet aan" was het antwoordt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 16:11:
\ik heb met mijn eigen nokia 5310 geklooit en dan heb ik een pincode 2 nodig:
ik heb de klantenervice gebeld en "daar de we niet aan" was het antwoordt
Vermeld dat dan in je startpost :/ De pin2 code is standaard gewoon 0000, bij jou niet?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Koop anders een paar prepaid kaartjes; kunnen ze die opbellen, zo erg is dat toch niet?

Pvouput live

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 00:30

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

De meeste Nokia's en ook andere toestellen ondersteunen zogenaamde Closed User Groups. Hier kun je een aantal nummers instellen dat gebeld kan worden. Adere nummers kun je dan niet bellen. Wordt ook vaak toegepast voor chauffers e.d. die alleen maar naar de zaak mogen bellen.

Kijk in de handleiding van diverse foons (zie internet) of ze deze functie ondersteunen. Met een Prepaid kaartje er in ben je dan meteen van alles af.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 16:13:
[...]
De pin2 code is standaard gewoon 0000, bij jou niet?
nee ik heb het geprobeert en zegt nu pukcode 2 nodig ik heb het dus al een keer eerder geprobeert in een dronken bui ofzo

Verwijderd

DaRealRenzel schreef op 24 oktober 2003 @ 16:16:
De meeste Nokia's en ook andere toestellen ondersteunen zogenaamde Closed User Groups. Hier kun je een aantal nummers instellen dat gebeld kan worden. Adere nummers kun je dan niet bellen. Wordt ook vaak toegepast voor chauffers e.d. die alleen maar naar de zaak mogen bellen.

Kijk in de handleiding van diverse foons (zie internet) of ze deze functie ondersteunen. Met een Prepaid kaartje er in ben je dan meteen van alles af.
Dat is ook precies hetzelfde als al vermeld is, maar daar heb je dus de pin2 code voor nodig. Zonder die code kom je dus nog nergens ;)

Andere optie is gewoon het weglaten van de sim kaart. Het is dan nog altijd mogelijk om 112 te bellen, alleen kunnen ze jou dan dus ook niet bellen.
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 16:17:
nee ik heb het geprobeert en zegt nu pukcode 2 nodig ik heb het dus al een keer eerder geprobeert in een dronken bui ofzo
Mja ik zie zo snel geen andere oplossing dan dat je je codes weer te weten komt :) Die pukcode 2 heb je toch bij de aankoop gekregen?

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18
pincode 2 wordt niet in nederland gebruikt

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Driek schreef op 24 October 2003 @ 16:22:
pincode 2 wordt niet in nederland gebruikt
Bij Vodafone en KPN is de PIN 2 "0000", b.v. bij i-mode toestellen zoals de Nec N341i kun je met de PIN 2 code en een niet actieve simkaart de kostenlimiet instellen. Ook sommige Vodafone live! toestellen gebruiken dit en bij de Siemens x55 (C, M, S, SL) serie kun je telefoonnummers op je simkaart beveiligen tegen wissen, bij andere providers werkt dit inderdaad niet.
Mja ik zie zo snel geen andere oplossing dan dat je je codes weer te weten komt Die pukcode 2 heb je toch bij de aankoop gekregen?
De PUK 2 code word in Nederland inderdaad niet ondersteund, deze krijg je dus ook nooit bij de aankoop. Je krijgt alleen de PUK code, behalve bij Vodafone. Bij Vodafone kun je deze opvragen via de klantenservice (Niet bij Vodafone prepaid) of een Vodafone citypoint en de meeste grotere telecom winkels b.v. BelCompany, T for Telecom, Phonehouse.

Heb je deze geblokkeerd door je PIN 2 code 5 maal fout in te toetsen en je hebt hem echt nodig, dan kun je alleen nog een nieuwe simkaart aanvragen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Om welk netwerk gaat het? Redelijk belangrijk. ;)
Er is misschien wel iets te regelen.

Dit soort info hoort wel in de startpost hoor, nu zit iedereen maar wat te gokken.

Zie ook klik

[ Voor 22% gewijzigd door Pogostokje op 25-10-2003 10:03 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

mm ik werd laast ook gedropt en we konden alleen met een speciale code ofzo bellen ik heb geen idee hoe het zat maar jah het is dus mogelijk het was met een nokia type nummer weet ik zo niet

[ Voor 23% gewijzigd door niwreG op 25-10-2003 10:18 ]

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik wordt een beetje leip de een zegt dat het wel kan in nederland en de ander niet weet iemand een concreet antwoord.

mijn vraag is dus:
Dus ieder krijgt een GSM mee, maar ze mogen geen vrienden /papa/ mama bellen. alleen mij en een paar vrienden van mij en 112. weet iemand hoe dit voorelkaar te krijgen is? en met welke netwerken in heb meerdere sims van verschillende providers beschikbaar.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 13:19 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18
mischien dan toch maar de verschillende klantenservices bellen?

Tijd van werken, tijd van rusten

Pagina: 1