Tv kaart opnemen met ondertitels

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Ik wil een tv kaart kopen om programma’s “op te kunnen nemen” als met een videorecorder.
Ik ben van plan de Leadtek Winfast TV-2000-XP Expert of de Deluxe versie te kopen, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Nu vraag ik me af of het mogelijk is als je mbv zo’n kaart tv kijkt ook ondertitels aan te zetten. (ik denk bv aan de BBC ofzo). Net als op de gewone tv.
En worden die ondertitels dan ook opgenomen? (Bij de gewone tv met videocombinatie worden de ondertitels niet opgenomen)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee denk ik niet want je gebruikt teletekst voor die subs, dus die subds worden óver de beelden geprojecteerd.
Dus als je het beeld ript dan komen de subs niet mee. Alleen als de film zelf al subtitles heeft die niet via Teletekst lopen.

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Je bedoelt de ondertitels van teletekst (voor doven en slechthorenden)?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

De meeste tv kaarten ondersteunen dat standaard niet, die Leadtek kaart ken ik verder niet. Er zijn geloof ik wel wat plugins die zoiets realiseren.

TVkaart met ondertiteling via teletekst
Pinnacle PCTV Deluxe/Teletekst Opnemen

Er word dus vaak verwezen naar DScaler. Als je kijkt op de supported cards pagina zie je bij de WinFastTV 2000 XP vier v'tjes staan. Oftewel, je kaart word ondersteund :)