[ADSL] KPN of andere operator?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 07:53
We hebben nu thuis Planet ADSL (met combinatie ISDN). Daar gaat verandering in komen. want:

- Planet sux, er zijn vele betere providers.
- Wil van ISDN af want het is nu overbodig geworden sinds dit jaar omdat er bijna geen faxen meer binnen komen op de andere isdn lijn.

Ik zie dat providers die via BBned veel hogere snelheden aanbieden voor een lagere prijs. Op eerste gezicht lijk het dus stukken voordeliger. Maar ik hoor zo veel mensen zeggen dat XS4all goed heel goed is. volgens mij moeten er dus voordelen zijn om op kpn te zitten ipv bbned. maar welke zijn dat.

Nu betalen we dus ongeveer 50~55 euro in de maand voor adsl met planet. Dus heb 2 keuzes. Naar XS4all overstappen of naar een provider zoals Demon gaan waar ik voor 55 euro 2mbit down krijg of voor 65 8mbit down krijg (woon 500 meter van de centrale).

Nou is mij de vraag aan jullie waarom KPN (XS4all) beter of slechter is dan een andere operator (Demon, Tiscali etc).

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Xs4all heeft ook 8mbit via BBned, kost alleen iets meer.

Ik ben erg tevreden over xs4all omdat ik weet dat ze gezond zijn, erg goed met hun klanten om gaan, snel zijn, goede diensten en vooral om hun principes.

Demon zal ook best goed zijn, maar dat zijn meer prijs stunters. Tiscali is een beetje erg low budget. Het werkt meestal wel, maar je moet niet teveel kwaliteits zaken verwachten. :)

• DutchCommando
  • Laatst online: 11:44
Opzich zijn Demon en Xs4all alletwee kwalitatief hoogstaande providers. Je moet je wel beseffen dat het overstappen van het KPN netwerk naar het BBned netwerk 3-8 weken kan duren.
Ikzelf zit nu bij Xs4all (KPN) maar zit er aan te denken om over te stappen naar Demon (BBned). Gewoon omdat de prijs per kbit beter is en je opzich net als bij Xs4all een goede newsserver krijgt (misschien zelfs beter).

• Chillmeister
dus kwaliteit zal toch wel het grootste verschil zijn. Het ging erom wat beter was voor rond de prijs van mijn huidige adsl

• Chillmeister
DutchCommando schreef op 24 oktober 2003 @ 15:29:
Opzich zijn Demon en Xs4all alletwee kwalitatief hoogstaande providers. Je moet je wel beseffen dat het overstappen van het KPN netwerk naar het BBned netwerk 3-8 weken kan duren.
Ikzelf zit nu bij Xs4all (KPN) maar zit er aan te denken om over te stappen naar Demon (BBned). Gewoon omdat de prijs per kbit beter is en je opzich net als bij Xs4all een goede newsserver krijgt (misschien zelfs beter).
Het wachten gaat sowieso lang duren denk ik. want moet eerst isdn opzeggen.
nu ADSL met isdn --> ADSL analoog

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al op http://www.speedtest.nl gekeken? Daar kan je zoeken naar de providers in jouw wijk, en kijken wat voor jou de beste prijs / kwaliteit verhouding is

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

DutchCommando schreef op 24 oktober 2003 @ 15:29:
Precies waar ik ook aan zit te denken. Bij Demon heb je voor 4 euro meer een 2048/1024 (55 euro) ipv de Xs4all 1024/320 (51,15 euro)verbinding.

http://www.hroling.nl

• Chillmeister
ThePerfectCell schreef op 24 October 2003 @ 15:31:
Heb je al op http://www.speedtest.nl gekeken? Daar kan je zoeken naar de providers in jouw wijk, en kijken wat voor jou de beste prijs / kwaliteit verhouding is
handige link! weet jij toevallig hoe het "afwijking" werkt met de postcoide check.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:21

AvK

Ready Set Go

Chillmeister schreef op 24 oktober 2003 @ 15:22:

- Planet sux, er zijn vele betere providers.
Enige motivatie aub.........

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Chillmeister
AvK schreef op 24 oktober 2003 @ 16:18:
[...]

Heel vaak is het zo dat de wij staan verbonden aan het internet maar dat er geen enkele data binnenkomt of eruit gaat. Alle computers op het netwerk kunnen bijvoorbeeld niet meer hun emails, checken, surfen en msn kan niet verbinden. Moet dan heel vaak verbinding verbreken en opnieuw inbellen. en dat is ook niet lollig om elke keer de kelder in te gaan en opnieuw een verbinding maken. Als ik er ben is het probleem wel op te lossen. Maar als bijvoorbeeld mijn moeder alleen thuis is maar wel aan het werken weet die echt niet wat ze moet doen

Als er wordt gedownload met ADSL, maar dat hoeft dus niet op volledige snelheid. (Dus kan ook wel eens 20kb/sec zijn). wil de VPN verbinding met kantoor het helemaal niet doen (er komen letterlijk maar een paar bits naar binnen), zodra het downloaden stopt werkt de VPN verbinding weer. Mijn vaders collega heeft dit probleem niet en die is verbonden via xs4all.

• AvK

AvK

Ready Set Go

Weet je zeker dat dat aan Planet ligt?

- Een collega van mij heeft via Planet twee jaar geen probleem gehad.
Toevallig afgelopen week het modem voor het eerst even uit en aan gedaan en alles draait weer.
- Een vriend van me heeft al 1,5 jaar een verbinding via Planet en een tunnel naar zijn werk. Geen enkele klacht.
- Zelf al weer 2 jaar ADSL via Planet, en geen enkel probleem. Ben sinds 15 februari constant online.

Tja dat van die mailserver en die vervelende opzegtermijn.........maar om daar nou mijn abbo voor op te zeggen........Nee

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Chillmeister
Misschien dat ik een beetje had overdreven met Planet sux maar het kan wel beter

• snitch191
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04-2006
AvK schreef op 24 October 2003 @ 16:18:
[...]

Ha ha het lijkt wel of er een soort pro-bbned&demon vs anti-planet sfeer hangt zeg. Waarom staat er meestal niet bij (alleen prijs is geen argument lijkt mij) Ondanks dat ze al een paar keer provider of the year waren geloof ik. Ik ben begin dit jaar onder het waardeloze casema broadband premium cable juk vandaan gekropen (waardeloze ping round-trip times, na 8uur 's-avonds kon ik niet meer inloggen vanwege de drukte -inloggen wat is dat??, helpdesk: er zijn nog 25 wachtenden voor u-, regelmatig ging de verbinding down, vervolgens weer 15 minuten wachten voordat de keepalive mijn connectie ook echt down gooide) Sorry dat moest er even uit :'( En dan: welkom in de wondere wereld van Planet comfort ADSL: super de super ping round trip tijden (beter dan mijn broertjes demon dsl verbinding ;) en uitstekend voor hak-internet spellen) , helpdesk neemt snel op (alleen 2 keer gebeld voor het leveringstijdstip van mijn verbinding), nog nooit gedurende dit jaar 1 storing gehad, ook 's-avonds om 8 uur nog gewoon perfecte snelheid. En dan begint daar iemand te zeuren dat z'n inbelabbo niet goed is...... Ja mijn platen van vroeger klinken ook iets minder goed dan m'n CD's van nu...... Wellicht dat je inbelverbinding enig verkeer nodig had om 'op' te blijven; ISDN kost immers centjes per minuut en standaard gooit het modem er na een tijdje zonder verkeer de verbinding eruit. Het is ook zo makkelijk om de provider de schuld van dat soort vage problemen te geven. Dacht je nu werkelijk dat een BBned tot in de eeuwigheid voor een habbekrats verbindingen kan weggeven?? Op den duur gaat dat ten koste van de service & kwaliteit- als dat nog niet het geval is. }:O Een albert heijn moet ook mensen ontslaan om goedkopere producten te kunnen aanbieden, hence: minder service, mindere kwaliteit. Alleen bij een DSL abbo zit je er toch snel een jaartje aan vast bij de super niet.

Maar goed, een advies: laat je niet gek maken en denk ook niet dat het gras bij de buurman altijd groener is dan bij jouw. Ook een lagere prijs is niet altijd zaligmakend. Kwaliteit is zeker zo belangrijk zo niet belangrijker. Wat mijn eigen ervaring is: wanadoo cable=shared medium= althans bij mij, super slecht. Planet comfort dsl werkt, althans bij mij, erg goed. Van demon hoorde ik dat de roundtrip times slechter waren - of dit altijd zo is weet ik niet. Verder wat mij opviel bij speedlink: je moet sommige resultaten echt heel goed bekijken. Een slechte score van een bepaalde provider in een bep plaats bestaande uit slechts drie afzonderlijke testers (lees: geen testen) is niet echt betrouwbaar. Net zoals 20 testen van 2 testers. Bovendien kunnen enkele superslechte resultaten (die niet logisch zijn) andere goede resultaten behoorlijk drukken; maar goed als je toch wilt overstappen: er zijn zat aanbiedingen op het moment, hou inderdaad wel rekening dat indien je van dsl provider wisselt dit wel eens wat tijd kon gaan duren. Maar ja je hebt toch altijd je ISDN nog... ;)

Ik haat snelheidsbelasting!

• Chillmeister
snitch191 schreef op 25 October 2003 @ 00:21:
[...]

Ha ha het lijkt wel of er een soort pro-bbned&demon vs anti-planet sfeer hangt zeg. Waarom staat er meestal niet bij (alleen prijs is geen argument lijkt mij) Ondanks dat ze al een paar keer provider of the year waren geloof ik. Ik ben begin dit jaar onder het waardeloze casema broadband premium cable juk vandaan gekropen (waardeloze ping round-trip times, na 8uur 's-avonds kon ik niet meer inloggen vanwege de drukte -inloggen wat is dat??, helpdesk: er zijn nog 25 wachtenden voor u-, regelmatig ging de verbinding down, vervolgens weer 15 minuten wachten voordat de keepalive mijn connectie ook echt down gooide) Sorry dat moest er even uit :'( En dan: welkom in de wondere wereld van Planet comfort ADSL: super de super ping round trip tijden (beter dan mijn broertjes demon dsl verbinding ;) en uitstekend voor hak-internet spellen) , helpdesk neemt snel op (alleen 2 keer gebeld voor het leveringstijdstip van mijn verbinding), nog nooit gedurende dit jaar 1 storing gehad, ook 's-avonds om 8 uur nog gewoon perfecte snelheid. En dan begint daar iemand te zeuren dat z'n inbelabbo niet goed is...... Ja mijn platen van vroeger klinken ook iets minder goed dan m'n CD's van nu...... Wellicht dat je inbelverbinding enig verkeer nodig had om 'op' te blijven; ISDN kost immers centjes per minuut en standaard gooit het modem er na een tijdje zonder verkeer de verbinding eruit. Het is ook zo makkelijk om de provider de schuld van dat soort vage problemen te geven. Dacht je nu werkelijk dat een BBned tot in de eeuwigheid voor een habbekrats verbindingen kan weggeven?? Op den duur gaat dat ten koste van de service & kwaliteit- als dat nog niet het geval is. }:O Een albert heijn moet ook mensen ontslaan om goedkopere producten te kunnen aanbieden, hence: minder service, mindere kwaliteit. Alleen bij een DSL abbo zit je er toch snel een jaartje aan vast bij de super niet.

Maar goed, een advies: laat je niet gek maken en denk ook niet dat het gras bij de buurman altijd groener is dan bij jouw. Ook een lagere prijs is niet altijd zaligmakend. Kwaliteit is zeker zo belangrijk zo niet belangrijker. Wat mijn eigen ervaring is: wanadoo cable=shared medium= althans bij mij, super slecht. Planet comfort dsl werkt, althans bij mij, erg goed. Van demon hoorde ik dat de roundtrip times slechter waren - of dit altijd zo is weet ik niet. Verder wat mij opviel bij speedlink: je moet sommige resultaten echt heel goed bekijken. Een slechte score van een bepaalde provider in een bep plaats bestaande uit slechts drie afzonderlijke testers (lees: geen testen) is niet echt betrouwbaar. Net zoals 20 testen van 2 testers. Bovendien kunnen enkele superslechte resultaten (die niet logisch zijn) andere goede resultaten behoorlijk drukken; maar goed als je toch wilt overstappen: er zijn zat aanbiedingen op het moment, hou inderdaad wel rekening dat indien je van dsl provider wisselt dit wel eens wat tijd kon gaan duren. Maar ja je hebt toch altijd je ISDN nog... ;)
Mooi uitleg, Ik dacht al dat de hogere snelheden misschien ten koste gingen aan kwaliteit.

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb begrepen dat je op dit moment adsl met planet hebt. Dan heb je wel een probleem. In de AV van planet staat dat als je na het eerste jaar niet tijdig opzegt, het elk jaar met een JAAR verlengt wordt. Ik hoop dat je dus niet een te lange tijd heb te gaan op je abbo...

System Specs

Verwijderd

Ik ben ook geswitched van ISDN/KPN/XS4ALL naar Analoog/Demon.
De twee lijnen van de ISDN gebruikte ik toch niet meer sinds ik ADSL heb, en het prijs- en snelheidsverschil is gewoon te groot.

Ik heb (naast m'n ISDN-lijn) er eerst een 2e, analoge, lijn naast genomen, toen dat werkte er een nieuwe Demon FAST abo op genomen, en pas toen alles lekker draaide, heb ik m'n oude ISDN/XS4ALL opgezegd. Kost wel wat natuurlijk, een maandje of twee dubbel betalen, maar dat heb ik er toch zo weer uit met die mooie lage tarieven bij Demon :) en d'r zat ook gratiz een modem bij dus qua apparatuur is het geen probleem om alles ff dubbel te hebben.
Binnen het jaar heb ik de extra aansluitkosten en m'n nieuwe telefoons er wel weer uit dus...

Wel ff opletten:
1. je kunt NIET je ISDN opzeggen terwijl je je ADSL voorlopig nog op die lijn houdt; schijnt wel te kunnen met een analoge lijn (na een jaar een tel-abo te hebben gehad, tenminste dat lees ik hier), maar niet met ISDN (technisch natuurlijk KUL maar ja KPN he, en dan snappen ze nog niet dat we JUIST door dit soort belachelijke gedoe bij ze weg willen!)
2. Je moet NIET de belbudget nemen voor de nieuwe lijn, want daar mag je geen ADSL bij nemen (weer KUL natuurlijk maar KPN sucks ja sorry maar de waarheid mag hier toch wel even gezegd worden).
3. Als je de oude lijn opzegt, LET DAN GOED OP DAT JE EXPLICIET DOORGEEFT WELKE TEL-NUMMERS JE WEL WILT OPZEGGEN EN WELKE NIET, want bij mij hadden ze bijna ALLE nummers, dus OOK de net aangevraagde nieuwe analoge lijn opgezegd!!!
4. Trap niet in mailtjes van de KPN service-centre die je om een aantal gegevens vragen voordat je via de e-mail je abo kunt opzeggen; na diverse mailtjes heen en weer totdat ze alle gegevens hadden, KRIJG IK !@#$%&^ EEN MAILTJE DAT IK TOCH VIA DE TELEFOON MOEST OPZEGGEN... pffff...

Nog even ter info: heb eigenlijk nooit last gehad met XS4ALL/MXSTREAM, draaide altijd prima (toen het eenmaal was aangesloten waar, ja het wordt eentonig, de KPN maar liefst 6 maanden voor nodig had voordat ik line-sync had), ben puur voor de centjes en de snelheid geswitched, maar Demon bevalt ook prima, kan ik ook geen kwaad woord over zeggen (en dan natuurlijk binnenkort zonder extra kosten naar 8MBit/1Mbit dus...)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 02:09:

2. Je moet NIET de belbudget nemen voor de nieuwe lijn, want daar mag je geen ADSL bij nemen (weer KUL natuurlijk maar KPN sucks ja sorry maar de waarheid mag hier toch wel even gezegd worden).
Kan tegenwoordig wel gewoon
4. Trap niet in mailtjes van de KPN service-centre die je om een aantal gegevens vragen voordat je via de e-mail je abo kunt opzeggen; na diverse mailtjes heen en weer totdat ze alle gegevens hadden, KRIJG IK !@#$%&^ EEN MAILTJE DAT IK TOCH VIA DE TELEFOON MOEST OPZEGGEN... pffff...
Abo opzeggen moet je via je ISP doen

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 13:58
Mensen mensen..

Je kan zeker wel ADSL nemen met belbudget mijn broertje heeft dat ook. En bij Planet Internet is het opzeg termijn na het eerste jaar gewoon per maand.

En verder is Demon best wel goed hoor ze hebben leuke aanbeidingen, mijn broertje heeft het ook. Alleen vindt ik die modems van ze minder..

[ Voor 4% gewijzigd door Janspj op 25-10-2003 10:53 ]

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Janspj schreef op 25 oktober 2003 @ 10:52:
...
En bij Planet Internet is het opzeg termijn na het eerste jaar gewoon per maand.
...
Dit heb je toch echt verkeerd hoor. Er loopt hier een topic over op GoT, die ik even zo snel niet kan vinden. Hier heb je een quote uit de AV van planet:
De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.
Bekijk de AV van planet maar even:
http://www.planet.nl/plan...entid=368006/sc=132fc7#14

System Specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Janspj schreef op 25 oktober 2003 @ 10:52:
Mensen mensen..
En bij Planet Internet is het opzeg termijn na het eerste jaar gewoon per maand.
Waarom beweer je dingen met de volledige overtuiging als je denkt dat het zo is? Planet kan je maar een keer per jaar opzeggen, niet per maand. (ik vind dat altijd zo irritant, mensen die dingen als de waarheid hier neerzetten terwijl ze niet eens half weten of het wel echt klopt :{).

Bel ze anders even op en vraag het na, als je weet hoe het eerder kan graag, ik moet iig tot 09-03-2004 wachten, terwijl ik al vanaf 2001 adsl klant ben.

[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 25-10-2003 12:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik zou voor demon gaan, 65 euro voor 2mbit-8mbit down en 1 mbit up (na verhogingen ;)). En Demon is wel bekend :) en loopt via bbned of babyxl (kiezen hun voor je?)

• snitch191
Verwijderd schreef op 25 oktober 2003 @ 02:09:
Ik ben ook geswitched van ISDN/KPN/XS4ALL naar Analoog/Demon.
De twee lijnen van de ISDN gebruikte ik toch niet meer sinds ik ADSL heb, en het prijs- en snelheidsverschil is gewoon te groot.

Ik heb (naast m'n ISDN-lijn) er eerst een 2e, analoge, lijn naast genomen, toen dat werkte er een nieuwe Demon FAST abo op genomen, en pas toen alles lekker draaide, heb ik m'n oude ISDN/XS4ALL opgezegd. Kost wel wat natuurlijk, een maandje of twee dubbel betalen, maar dat heb ik er toch zo weer uit met die mooie lage tarieven bij Demon :) en d'r zat ook gratiz een modem bij dus qua apparatuur is het geen probleem om alles ff dubbel te hebben.
Binnen het jaar heb ik de extra aansluitkosten en m'n nieuwe telefoons er wel weer uit dus...
Heb je wel eens echt uitgerekend (dus niet alleen naar jezelf toegerekend) hoeveel jaar jij in jouw geval dan demon moet hebben om uberhaupt het verschil (in je portemonee) te gaan merken?? Volgens mij, als je een beetje reeel rekend, moet jij toch een jaartje of 2 demon hebben.... :*) Neem in je berekeningen ook mee alle overige zaken mee zoals wellicht heel veel keer aansluitkosten& dubbele abbo's.

Het lijkt allemaal zo slim maar volgens mij is dat het niet. Dat 10tje per maand (bij planet krijg je overigens 3, 6 en 9 eur korting na resp 1,2 en 3 jaar) is niet zo veel. Het verschil, afgezien dat ik vind dat de planet kwaliteit beter is maar dat is persoonlijk is dus ongeveer nihil. En dat mooie zyxel modem van demon, ik heb het gezien en 't ziet er errug plastic uit. (zeker vergeleken met de nieuwere alcatel varianten ;) Ik ben benieuwd hoe lang die het nog doet; En nog interessanter: of ' ie ook 8mb/2mb -tegelijkertijd- trekt. Ik ben benieuwd.

Quote:
1. je kunt NIET je ISDN opzeggen terwijl je je ADSL voorlopig nog op die lijn houdt; schijnt wel te kunnen met een analoge lijn (na een jaar een tel-abo te hebben gehad, tenminste dat lees ik hier), maar niet met ISDN (technisch natuurlijk KUL maar ja KPN he, en dan snappen ze nog niet dat we JUIST door dit soort belachelijke gedoe bij ze weg willen!)
/end Quote

Hier zul je bij demon natuurlijk geen last van hebben...maar 't klinkt wel interessant.

Quote:
Je moet NIET de belbudget nemen voor de nieuwe lijn, want daar mag je geen ADSL bij nemen
/quote:

Volgens mij is dat al een tijd niet meer zo.

quote:
Trap niet in mailtjes van de KPN service-centre die je om een aantal gegevens vragen voordat je via de e-mail je abo kunt opzeggen; na diverse mailtjes heen en weer totdat ze alle gegevens hadden, KRIJG IK !@#$%&^ EEN MAILTJE DAT IK TOCH VIA DE TELEFOON MOEST OPZEGGEN... pffff...
/end quote

Volgens mij moet je bij de meeste bedrijven schriftelijk of per fax je abbo opzeggen. 'T zou anders vervelend & makkelijk zijn voor de buurman die jouw toevallig niet mag om je abbo voor jouw op te gaan zeggen. Draai dat maar eens effe snel terug. Dus bij planet & xs4all ook schriftelijk opzeggen. Misschien dat je toch eens iets beter moet lezen voordat je gefrustreerd een beetje in de rondte begint te klagen.

Heb 'ie trouwens de opzeg voorwaarden van super demon al eens gezien?? Daar moet je ook heel goed de (erg) kleine lettertjes lezen - met name art 14.1. Als ik het goed lees dan wordt bij super demon ook iedere keer je contract met 1 jaar verlengt en kun je alleen 30 dagen voor het einde van dat jaar je abbo opzeggen. Doe je dat niet dan zit je er weer voor een jaar aan vast. Leuk he die demon?? >:) Of zie ik dat nou verkeerd?? Laten we in ieder geval stellen dat bv xs4all er geen duistere doekjes omwindt en gewoon zegt waar het op staat.

Gecopieerd van www.demon.nl:

Algm voorwaarden demon internet voor particulieren

4. Duur en beëindiging

14.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de Minimumtermijn. Tenzij U of Wij uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die Minimumtermijn schriftelijk of per fax te kennen geven op verlenging geen prijs te stellen, -->>>wordt de Overeenkomst telkens na afloop van de Contractsduur stilzwijgend verlengd voor de Contractsduur<<<---.

[ Voor 15% gewijzigd door snitch191 op 25-10-2003 13:29 ]

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
snitch191 schreef op 25 October 2003 @ 13:23: Leuk he die demon?? >:) Of zie ik dat nou verkeerd??
# Wat is de contractsduur?

Een jaar. Na dit jaar kunt u te allen tijde opzeggen met inachtneming van een termijn van 1 maand.

• snitch191
Staat er inderdaad; Alleen als FAQ - maar dat strookt dan m.i. niet met de algemene voorwaarden....?

Verwijderd

- Wil van ISDN af want het is nu overbodig geworden sinds dit jaar omdat er bijna geen faxen meer binnen komen op de andere isdn lijn.
offtopic:
isdn is geloof ik elke maand 7 euro extra. stap je over naar analoog dan moet je een nieuw modem en waarschijnlijk moet je aansluitkosten dokken. bovendien heb je zomaar 2 maanden geen internet, en ook nog eens de kans dat eea mis gaat. verder is je gratis nummermelding/etc ook weg. denk er ajb nog eens over na

• frice
  • Laatst online: 01-04 17:55
Grappig wel. De opmerking dat je maar een keer per jaar kunt opzeggen was ook al in de demon.nl.support newsgroup voorbij gekomen.

En daar was hetvolgende antwoord op (van 'Onno', waarbij ik hier maar de vrijheid neem hem even te quoten):

---
On Mon, 20 Oct 2003 01:26:36 +0200, Frank <Frank@nospam.blah.demon.nl>
wrote:

>>Een wilde gok(nr. 2) 1 jaar !!!!!
>>
>>Zie artikel van demon voorwaarden :

Als je die toch gaat lezen, lees dan meteen even door, want na dit:

>>14.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor de Minimumtermijn. Tenzij U of
>>Wij uiterlijk dertig (30) dagen voor het einde van die Minimumtermijn
>>schriftelijk of per fax te kennen geven op verlenging geen prijs te
>>stellen, wordt de Overeenkomst telkens na afloop van de Contractsduur
>>stilzwijgend verlengd voor de Contractsduur.

... staat er dit:

14.2 Na afloop van de Minimumtermijn van de Overeenkomst hebben zowel
U als Wij het recht de Overeenkomst schriftelijk of per fax op te
zeggen. Daarbij dient de in de Bijzondere voorwaarden bepaalde
opzegtermijn in acht te worden genomen. Is in de Bijzondere
voorwaarden geen opzegtermijn bepaald, dan bedraagt deze termijn
dertig (30) dagen. Eindigt de Overeenkomst door opzegging midden in
een lopende termijn, dan bent U voor het reeds verstreken deel van die
termijn een evenredig deel van de periodieke vergoeding verschuldigd.

Oftewel, je betaald voor het gedeelte van het jaar dat je gebruikt
maakt van de dienst, en niet meer. Het is een beetje wollige taal
natuurlijk, maar het komt er op neer dat je na het eerste jaar per
maand kunt opzeggen.

Onno
---

Hier kun je de thread lezen:

http://groups.google.nl/g....supernews.com%26rnum%3D1

[ Voor 12% gewijzigd door frice op 25-10-2003 15:45 ]

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 13:58
JvS schreef op 25 October 2003 @ 12:49:
[...]
Waarom beweer je dingen met de volledige overtuiging als je denkt dat het zo is? Planet kan je maar een keer per jaar opzeggen, niet per maand. (ik vind dat altijd zo irritant, mensen die dingen als de waarheid hier neerzetten terwijl ze niet eens half weten of het wel echt klopt :{).

Bel ze anders even op en vraag het na, als je weet hoe het eerder kan graag, ik moet iig tot 09-03-2004 wachten, terwijl ik al vanaf 2001 adsl klant ben.
Dan heb ik het mis heb mijn telefoonlijn opgezegd omdat ik van mijn isdn af wil en toch ga verhuizen. Toen kreeg ik deze mail van Planet Internet:

Amersfoort, vrijdag 24 oktober 2003

Geachte Jansen,

Onlangs hebt u bij KPN Telecom de verhuizing van uw ADSL-abonnement aangevraagd. Wij hebben echter van KPN Telecom het bericht ontvangen dat uw verzoek niet uitvoerbaar is om de volgende reden:

- uw telefoonaansluiting wordt opgeheven.

KPN Telecom zal uw huidige ADSL-abonnement beëindigen. Na bevestiging door KPN Telecom zullen wij uw ADSL-abonnement met klantnummer ##### per direct beëindigen.

Natuurlijk kunt u, als u dat wilt, wel bij Planet Internet blijven internetten. U kunt uw ADSL-abonnement, bijvoorbeeld, omzetten naar een Basic-,Plus of 128i-abonnement, met behoud van uw e-mail adres. Meer informatie over onze abonnementsvormen vindt u op http://web.planet.nl/producten/internettoegang.

Wilt u geen internettoegang, maar alleen uw e-mailadres behouden, dan kunt u voor het einde van de bovenvermelde datum tevens kiezen voor de zeer voordelige E-mail Only optie. Voor slechts 22,67 euro per jaar behoudt u hiermee uw hoofdmailbox met 5 e-mailadressen en toegang tot Webmail.

Wilt u inderdaad zonder ADSL uw Planet Internet-abonnement voortzetten? Meldt u dit dan schriftelijk bij onze afdeling Klantenadministratie: Postbus 2529, 3800 GB, Amersfoort. Vermelding van uw klantnummer en nieuwe abonnementskeuze is voldoende.

Wij zullen uw e-mailadres in ieder geval drie maanden na stopzetting van uw abonnement voor u gereserveerd houden.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling Klantenadministratie
Planet Internet

Zal wel mazzel hebben dan dat ik er per direct van af ben :)

• DaRealRenzel
  • Laatst online: 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

lj2000 schreef op 25 October 2003 @ 12:47:
[...]

Dit heb je toch echt verkeerd hoor. Er loopt hier een topic over op GoT, die ik even zo snel niet kan vinden. Hier heb je een quote uit de AV van planet:

[...]

Bekijk de AV van planet maar even:
http://www.planet.nl/plan...entid=368006/sc=132fc7#14
Opzegtermijn is iets anders dan abbonementsvorm en -lengte. Het is over het algemeen dat je abbonnement met eenzelfde termijn wordt verlengd, echter de opzegtermijn kan dan best korter worden.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Chillmeister
7 euro per maand extra voor isdn? Ja voor zo klein beetje extra zie ik dan ook niet het nut om over te stappen naar analoog. zal ik thuis even moeten gaan navragen, want het is voor mijn pa. Ik zal ook eens thuis gaan kijken wanneer de contract afloopt, want ik hebt echt geen idee wanneer adsl kreeg. was ergens in 2001 of 2000 geloof ik (toen het van start ging geloof ik).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Janspj schreef op 25 October 2003 @ 16:37:
[...]

Zal wel mazzel hebben dan dat ik er per direct van af ben :)
Technisch niet mogelijk is iets anders dan opzeggen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AvK

AvK

Ready Set Go

JvS schreef op 25 October 2003 @ 20:40:
[...]
Technisch niet mogelijk is iets anders dan opzeggen...
Klopt, maar wellicht had je ook hier ietsjes rustiger kunnen reageren.
Weet je nog? ;)

Pagina: 1