[SQL] Binary, Unsigned & Zerofill

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-07 09:48
Ik ben al een tijdje aan het klooien met mysql databases voor mijn website. Heb het allemaal werkende gekregen op mijn computer. Nu wil ik dus die Database opnieuw maken op mijn server (in die op mijn eigen compu staat alleen maar poep om te proberen).

Maar wilde nog wat weten over het aanmaken van zo'n tabel. Er zijn daar een paar dingen die ik de vorige keer maar een beetje op geluk had ingevult. Nu wil ik het evenwel in ieder geval weten wat het precies betekent. Ik heb al gezocht op een aantal sql site's. Maar nergens kan ik een duidelijke beschrijving vinden wat het nou precies inhoudt. Alleen maar van die kletspraat die ervan uit gaat dat dat al bekent is.

Mijn vragen zijn dus:

- Ik kan in phpMyAdmin zeggen of ik een field Binary, Unsigned of Unsigned Zerofill wil hebben. Wat betekent dit allemaal precies?

- Daarna kan ik nog kiezen of ik een field een primaire sleutel, index, unieke waarde of niks (--) wil maken. Primaire sleutel begrijp ik. Maar wat is index precies? En kan een field met unieke waarde geen index hebben?

- en dan op het einde kan je nog voltext aanklikken of niet. Wat heeft dat voor invloed?

Alvast bedankt!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

je topic zat niet voor niets dicht: [rml][ MySQL] Binary, Unsigned & Zerofill[/rml]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.