[win2k] DNS probleem(pje)

Pagina: 1
Acties:

• jesternl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05-2022
Lezers,
Ik heb het volgende probleem hier:
we hebben hier een intranet site, people-inc.net. de site draait intern op een win2k doos, met IP adres x.x.1.96
We hebben ook twee DNS servers draaien, die daar naar toe wijzen. Sinds gisteren verschijnt er steeds een host entry in de forward lookup zone die people-inc.net laat wijzen naar x.x.1.95 ipv 96 ((Same as parent folder)......host.......x.x.1.95)
Nu hebben we dus twee entries. Ik kan de verkeerde entry eruit mikken, maar na een paar minuten komt 'ie geewoon weer terug. Het is een active dir. integrated zone, mijn vermoeden is dat ergens inde AD iets verkeerd is gegaan, maar hoe los ik het weer op?
Er is ook een host entry www die ook naar 96 wijst, en daar hebben we geen probleem mee, dus de gebruikers hier kunnen zio nog wel naar het intranet komen, maar veel mensen hebben hun bookmarks zonder www erin.

Wie heeft er een suggestie?

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

doe eens op die windows 2000 server met ip 96 ipconfig /registerdns dan registreerd die zichzelf opnieuw in ieder geval. Waar komt dat 95 adres vandaan dan? dat is een machine die zichzelf registreerd dit gebeurd niet zomaar natuurlijk.

offtopic:
als je zo tegen bill gates bent aan je HP te zien w'rom probeer je het uberhaupt te beheren dan?

[ Voor 21% gewijzigd door mutsje op 24-10-2003 15:15 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Idd, even zoeken naar de server die het .95 address heeft, en deze eens controleren lijkt me ?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:20

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Toevallig zijn de twee DNS Servers ook Domain Controllers, en hebben ze adressen 1.95 en 1.96 ? Dan zal dus het Root Domain (people-inc.net) twee records hebben in DNS, omdat beide IP Adressen dit domain aan kunnen bieden. Dat je gebruikers niet de www prefix gebruiken is hun probleem.....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• jesternl
"t Is trouwens een win2k3 doos waar het intranet op draait, niet 2k...

@Mutsje, done, duurt even voor ik resultaten kan zien, maar zou dat helpen? 1.96 registreerd zichzelf al correct.

@derealrenzel: 1.95 is inderdaad een DC, maar waarom zou die ineens besluiten dat hij people-inc.net host? De zaak draaide hier al een flinke tijd zonder problemen in dezelfde configuratie.

Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• jesternl
Hmmm ik heb iets gevonden wat hopelijk het probleem oplost, op de MS manier :)
Zet vinkje aan in "register this connections address in DNS", restart Netlogon service, zet vinkje weer uit, en restart netlogon... Ondanks het feit dat hij niet zou moeten registreren deed 'ie het toch....

Pagina: 1