[XP] netwerkkaart vertraagt pc abnormaal*

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb eerder in een andere post dit stuk geplaatst, maar geen antwoord hier op gekregen, dus vandaar deze aparte post.
Een computer in mijn netwerk wilde opeens niet meer opstarten in normale modus (wel veilige) En nadat ik heel veel troep eraf heb gehaald in veilige modus, starte hij wel op(maar wel heeeeel heeel traag de muis kon je 1 keer in de 10 seconden bewegen). Nu ben ik erachter gekomen dat dit door de netwerkkaart komt, als ik namelijk de kabel eruit haal gaat alles gewoon snel, zodra ik die er weer in stop loopt het weer helemaal vast. Ik heb de netwerkkaart al een vast ip-adres gegeven, dus dat kan het niet zijn..
Voorheen had ik geen problemen met deze pc:

Athlon 1800xp
512mb
geforce 4Ti4200 64mb
SB Live
Realtek 10/100mb netwerkkaart

De Host van deze pc was voorheen een Shuttle, maar is nu deze geworden:
Athlon 1800xp
512mb ddr
geforce 3 Ti500 64mb
Realtek 10/100mb netwerkkaart
3com netwerkkaart (voor de kabel)

De problemen zijn dus gekomen nadat de host veranderd is.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet ik heb al de hele search afgezocht, maar kon helaas niks vinden..

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 11:54
Ander netwerkkaartje? Nieuwe drivers? Nieuwe kabel?

• momania
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Niet onhandig om te weten: welke windows versie :?
Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 12:21

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

heb je al een andere netwerk kaart geprobeerd misschien is er iets van een conflict plaatst gevonden

moet toch eens wat sneller type

[ Voor 16% gewijzigd door Red_Head op 24-10-2003 15:09 ]

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gesharede IRQ's? Of een IRQ conflict? :)

• StephaN900
  • Niet online
Andere netwerkkaart heb ik nog niet geprobeerd evenals een andere kabel, aangezien ik die niet heb zou ik ze moeten kopen ;). Maar irq conflict hoe kan ik dat precies zien?

Ohw en het is Windows xp proffesional

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb je topic even aangepast (was: netwerk vertraagt pc abnormaal).
Misschien dat je inderdaad eens moet proberen met een andere netwerkkaart. Ik snap overigens niet wat je bedoelt met de 'host van deze PC' ?

Ik bedoel dit voornamelijk aan de hand van je topic start waarin je zegt je host veranderd te hebben en vervolgens hardware specificaties op noemt

Je zegt overigens dat je het niet hebt als je in veilige modus draait - betekent dat dat als je je netwerk driver disabled in WinXP dat je het probleem ook niet hebt ?

edit:
Verduidelijking post

[ Voor 46% gewijzigd door elevator op 24-10-2003 15:44 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 11:54
elevator schreef op 24 oktober 2003 @ 15:25:
Ik heb je topic even aangepast (was: netwerk vertraagt pc abnormaal).
Misschien dat je inderdaad eens moet proberen met een andere netwerkkaart. Ik snap overigens niet wat je bedoelt met de 'host van deze PC' ?
zal wel hostname ofzo zijn
StephaN schreef op 24 October 2003 @ 15:19:
Andere netwerkkaart heb ik nog niet geprobeerd evenals een andere kabel, aangezien ik die niet heb zou ik ze moeten kopen ;). Maar irq conflict hoe kan ik dat precies zien?

Ohw en het is Windows xp proffesional
Netwerkkaartje is niet zo duur

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien software: al gecheckt op spyware, adware? Is er abnormaal activiteit?

Als je een monitorprogramma opstart, waar gaat dan de meeste activiteit heen? Naar de cpu, of naar het netwerk? Welke processen vreten het meeste ram?

[edit]
wat bedoel je precies met 'host veranderd'?

[ Voor 11% gewijzigd door Eusebius op 24-10-2003 15:44 ]

==
hoi

• StephaN900
  • Niet online
Allereerst bedankt voor alle reacties:

- Met host bedoel ik de pc die direct op het internet is aangesloten en degene die dus ook als host staat in het windows netwerk.
- netwerkkaart mag niet zo duur zijn, maar als het daar niet aan ligt probeer ik liever eerst iets anders
- ik hoef de netwerkkaart niet eens te disablen als ik gewoon de utp kabel aan de achterkant eruit haal dan doet alles het gelijk weer goed.

• StephaN900
  • Niet online
En met host veranderd bedoel ik dus dat de shuttle athlon 2500 veranderd is voor een bigtower athlon 1800 :)

Verwijderd

Zoekt die pc soms naar een dhcp server die er niet is?
als je ipconfig/all tikt in een command box wat is dan het resultaat?
kun je als je uitendelijk bent opgestart wel wat met je netwerk?

edit:laat die eerste 2 opmerkingen maar zitten niet goed gelezen sorry /edit

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 18:47 ]

• StephaN900
  • Niet online
Hij gaat eerlijk gezegd te langzaam om te bekijken of het netwerk het doet, maar volgens mij niet. Dat zal ik zo even proberen te achterhalen.

• StephaN900
  • Niet online
Allereerst bedankt voor alle tips maar het wilde niet baten, daarnaast voor de admin de search werkt niet...
Ok ik heb alles erafgehaald en xp opnieuw geinstalleerd, en alles werkt. Het netwerk doet het, alleen het internet doet het niet
Kan op de computer wel gewoon de internetverbinding zien, maar hij pakt hem niet.
Ik heb bij
het ip adres gewoon 192.168.100.2 staan
gateway is bij beide pc;s 255.255.255.0

Wat doe ik fout? of hoe kan ik het internet "activeren", dit is trouwens een xp versie met service pack 1 vandaar dat je dus ook de gedeelde connecties ziet bij netwerkverbindingen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jammer dat het niet gelukt is om je probleem op te lossen,

Voor een andere vraag (namelijk 'Mijn internet doet het niet') raad ik je aan eventjes een nieuw topic te openen, vandaar dat ik deze maar eventjes sluit.

Dat de search het niet doet, betekent overigens niet dat je zelf geen initiatief hoeft te tonen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.