ik heb via via een netwerk modem voor adsl te pakken kunne krijgen. Ik had die graag gehad doordat ik deze dan kon aansluiten op een router met printer server. En aangezien er binnen kort naar alle waarschijnlijkheid toch nieuwe manier van internet connecties uitkomen denk maar aan sdsl enz. Had ik graag safe gezeten voor de toekomst.
Maar nu komt het probleem. Ge moet voor alles in te stellen natuurlijk connecteren naar die modem op het ip 196.168.1.1 via een progje dsl router commander.
Dan stel ik alles in voor scarlet (België)
Protocol : PPPoA
VPI: 8
VCI: 35
FRAMING MODE: LLLC SNAP
LAN IP: 192.168.1.1
subnet mask: 255.255.255.0
PPP autorization:
AUTOMATIC met user en pass zoals ik die gebruik in m'n dial-up modem van topcom
En ik heb de ingeboude NAT uit staan.
Als ik nu zeg van sla deze gegeven op. Dan doet hij dat en hij zegt succesfull en hij verliest z'n connectie wat normaal is.
M'n netwerk kaart geef ik vervolgens het statische ip 192.168.1.2 gateway 192.168.1.1 mask 255.255.255.0
En toch kan ik nie meer connecteren naar m'n modem laat staan naar buiten toe.
Pingen gaat ook niet naar modem niet en niet naar buiten.
Iemand ideeën waaraan dit ligt??
Maar nu komt het probleem. Ge moet voor alles in te stellen natuurlijk connecteren naar die modem op het ip 196.168.1.1 via een progje dsl router commander.
Dan stel ik alles in voor scarlet (België)
Protocol : PPPoA
VPI: 8
VCI: 35
FRAMING MODE: LLLC SNAP
LAN IP: 192.168.1.1
subnet mask: 255.255.255.0
PPP autorization:
AUTOMATIC met user en pass zoals ik die gebruik in m'n dial-up modem van topcom
En ik heb de ingeboude NAT uit staan.
Als ik nu zeg van sla deze gegeven op. Dan doet hij dat en hij zegt succesfull en hij verliest z'n connectie wat normaal is.
M'n netwerk kaart geef ik vervolgens het statische ip 192.168.1.2 gateway 192.168.1.1 mask 255.255.255.0
En toch kan ik nie meer connecteren naar m'n modem laat staan naar buiten toe.
Pingen gaat ook niet naar modem niet en niet naar buiten.
Iemand ideeën waaraan dit ligt??