Toon posts:

[Access] randen in formulieren weergeven maar niet printen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Access 2000
Maar nu is mijn vraag:
Ik wil dat de rand om de velden niet afgedrukt word, maar wel wordt weergegeven op het beeldscherm

Is dit mogelijk, zo ja hoe?????

Verwijderd

je heb in het eigenschappen veld de volgene property:
"wanneer weergeven". Standaar staat deze op "altijd"
maar je kan hem ook zetten op "alleen op scherm" of "alleen op afdruk"

Verwijderd

Topicstarter
Dan toont die ook de gegevens alleen op het beeldscherm.. maar de gegevens moeten wel geprint worden. Alleen de RANDEN van de velden moet op het beeldscherm weergegeven worden en bij het printen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat gaat dus niet zo makkelijk.
Je kan met wat code voor/na printen de randen zichtbaar maken.
Met een loopje:
for each fld in me.fields etc. etc.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik weet niet of dit werkt maar je zou misschien eerst loze velden kunnen neerzetten met randen en dan die op niet printen zetten en daar precies in dan de data velden zonder randen.

Verwijderd

Topicstarter
Deze manier werk niet. Hij bljft altijd die velden zien, dus invoeren word er ook niet makkelijker op en het word ook niet netjes.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Nogmaals: code schrijven!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet die code dan of waar kan ik dat opzoeken, want ik ben beroerd met vb...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

@boss > ik denk niet dat Breukers VBA kan..

@Breukers > Zoek help als je geen VBA kan, tis nl niet zo makkelijk als je denkt. Mssn kom je verder met google..

[google=vba,basics]
[google=access,vba,tutorial]

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ok, om je op weg te helpen, de code die je kan gebruiken voor de 'print' knop op je formulier:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Private Sub cmdPrint_Click()
Dim ctl As Control
  For Each ctl In Me.Controls
    If ctl.ControlType = acListBox Or stl.ControlType = acTextBox Or ctl.ControlType = acListBox Then ctl.BorderColor = RGB(0, 0, 0)
  Next ctl

DoCmd.PrintOut

For Each ctl In Me.Controls
    If ctl.ControlType = acListBox Or stl.ControlType = acTextBox Or ctl.ControlType = acListBox Then ctl.BorderColor = RGB(255, 255, 255)
  Next ctl

End Sub

(eigenlijk is dit alles, maar misschien wil je de control types wat uitbreiden en de kleuren een beetje aanpassen....)

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 12:03:
Deze manier werk niet. Hij bljft altijd die velden zien, dus invoeren word er ook niet makkelijker op en het word ook niet netjes.
Ik was er vanuit gegaan dat je met een rapport bezig was, maar blijkbaar ben je met een formulier bezig.

Ik heb even wat uitgeprobeerd en het kan zelfs nog simpeler, je kan gewoon een rechthoek, een standaard Access object, om het tekstvak tekenen en deze alleen laten tonen op het scherm.
Pagina: 1