[winXP] pc restart -> system recouvered form a serieus error

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 19:25
Iedere keer als ik mijn pc restart zegt ie na het opstarten van windows XP: The system has recouvered from a seriuous error, would you like to send a report?

Ik vind dit nogal vaag, het gaat om een frisse install, afgelopen maandag nieuwe hardeschijf aangeschaft en sinds die install geeft ie dus iedere keer als ik de pc herstart geeft ie die error.
Mijn pc staat nooit uit, dus of ie het alleen bij een restart doet of ook bij een gewone power up doet weet ik niet.

Is dit een bekend probleem?

...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Haranaka schreef op 24 oktober 2003 @ 14:38:

Mijn pc staat nooit uit, dus of ie het alleen bij een restart doet of ook bij een gewone power up doet weet ik niet.
dat kan je alvast proberen :)

kijk ff in de eventlogs, daar zou je een summiere omschrijving moeten vinden van wat er fout gaat....

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zet het automatisch opnieuw opstarten in XP ff uit... (Rechtsklik op Deze computer, eigenschappen, geavanceerd, systeemherstel).
Krijg je een blauw scherm waarschijnlijk tijdens het afsluiten...
FF kijken welke dat is.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt die foutmelding uitzetten bij deze computer > eigenschappen > geavanceerd > fouten rapporteren :

Disable error reporting (engels)

Volgens mij was het ook een 'standaard' Windows XP fout dat je bij het opstarten steeds die melding bleef krijgen. Heb je SP1 wel ?

Probeer anderes even je XP te updaten, dus SP1 en alle Qxxxx updates, ben je er ook vanaf volgens mij.