Nvidia forceware 52.16 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Hoi iedereen

Ik heb hier een probleempje dat wanneer ik het diagnostisch hulpprogramma van DirectX draai (dxdiag) en ik wil bij de tab beeldscherm, Direct3D testen, dan geeft mijn monitor aan: 86k 84Hz
Frequency is out of range

Ik heb al gekeken bij de refresh rates maar ik kon daar zo snel niks vinden,
Het gaat hier om de volgende hardware,
Monitor: Philps 107T2
Videokaart: Leadtek winfast A250 Ultra TD (GF4 TI4600)
Drivers: nVidia Forceware 52.16

Kan iemand mij helpen??

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Ik heb geen oplossing voor jouw probleem, maar ik dacht laat ik het maar centraal houden..
Ik heb namelijk ook een probleem met forceware 52.16 drivers. Mijn PC hangt wanneer hij bij Enemy Territory net in de server zit... dan heb je ongeveer nog 5 seconden en dan hangt de hele PC. De muiscursor is weg, HD doet ook niks meer.
daarvoor had ik 45.23 WHQL.

Verwijderd

E_razor_2 schreef op 24 October 2003 @ 14:34:
Hoi iedereen

[..]

Kan iemand mij helpen??
nee! :9

ff serieus : Ik moet zelf nog eve deze drivers testen op zelfde kaart als de jouwe.

zodra ik meer weet pas ik mijn bericht wel aan.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

back to basic: 16 kleuren VGA :+

@ Topicstarter:
ik wil bij de tab beeldscherm, Direct3D testen, dan geeft mijn monitor aan: 86k 84Hz
Frequency is out of range
Loopt de test dan al, of klik je net op de knop? Als je test al loopt, misschien probeert Dxdiag na een tijdje een hogere refreshrate. Had je dit probleem ook bij je vorige drivers? Hoe heb je je drivers geinstalleerd, eerst de oude verwijderd of de nieuwe er gewoon overheen gegooid. Mijn ervaringen zijn namelijk niet zo best met de laatste methode. Verwijder deze drivers eens met een tooltje als de detonator destroyer en installeer ze dan opnieuw. Misschien helpt het je probleem op te lossen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• E-razor1984
Zodra ik op die knop druk begint die test maar dan krijg ik dat bericht, Zodra die test klaar is dan kom ik weer gewoon in windows. Ik neem dus aan dat die test gewoon draait.
Dit probleem had ik niet met de vorige drivers, deze heb ik ook eerst gedeinstalleerd en darna met een tooltje (Nasty file remover, deze komt overeen met Detonator destroyer, de overige files weggehaald

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Dit probleem heb ik met de catalyst 3.x drivers voor mijn ati radeon 9800 pro als ik hem via dvi heb aangesloten.
je monitor zit gewoon aangesloten via de analooge aansluiting?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• E-razor1984
ja ik heb mijn monitor aangesloten op de normale standaard analoge uitgang maar dat zou toch niks uit mogen maken denk ik :?

Verwijderd

ik heb dezelfde monitor
frequentie range is 60 - 84 Hz
dusss...

• E-razor1984
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 13:21:
ik heb dezelfde monitor
frequentie range is 60 - 84 Hz
dusss...
Mijn monitor draait continu op 85 hz, en heb er nooit problemen mee gehad. is hier geen fix voor want sommige spellen hebben menu's van 800x600 en die menu's kan ik niet bedienen terwijl de spellen wel gewoon werken.

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Gooi je refresh rate eens omlaag, kijk eens wat ie dan zegt.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Tha_TE schreef op 24 oktober 2003 @ 15:01:
Ik heb geen oplossing voor jouw probleem, maar ik dacht laat ik het maar centraal houden..
Ik heb namelijk ook een probleem met forceware 52.16 drivers. Mijn PC hangt wanneer hij bij Enemy Territory net in de server zit... dan heb je ongeveer nog 5 seconden en dan hangt de hele PC. De muiscursor is weg, HD doet ook niks meer.
daarvoor had ik 45.23 WHQL.
same problem, had alleen andere deto's dan jij voorheen...

Instagram / YouTube

• E-razor1984
dat werkt niet die refresh rate naar beneden halen het lijkt wel of iedere resolutie die lager is dan 1024x768 niet werkt alles wat er boven zit en mij monitor gewoon aankan draait ie gewoon

edit:ik denk dat dit iets met zijn horizontale refresh te maken heeft

[ Voor 17% gewijzigd door E-razor1984 op 29-10-2003 17:45 ]

• E-razor1984
iemand nog ideeen ? :?

• aramdin
Werk je met powerstrip? Kan je namelijk je refresh rate locken op bijv 85hz.

En wat je anders nog zou kunnen proberen is om de monitor driver te installen van de desbetreffende monitor van jou.

Instagram / YouTube

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Ik had ook een probleem met de ForceWare. Ik had daarbij ook de CoolBits+ geregistreerd en daar stond opeens m'n AGP op ×2. Als ik die wilde verzetten naar ×4, ×1 of Uit, dan bootte m'n PC'tje opnieuw. Dat zal wel officiëel een blauw scherm zijn geweest, want XP schijnt gewoon de PC te booten als hij een fout krijgt. |:(
Dus heb ik maar weer de 45.23 in gebruik...
Hebben meer mensen met de ForceWare (52.16) en met CoolBits+ er problemen mee?

• E-razor1984
Ik heb mijn probleempje zelf al gevonden, het lag aan een optie die aan stond in de drivers, een zogenaamde "doublescan" heb die nu uit staan en alles werkt weer normaal

In ieder geval bedankt voor jullie iedeeen

• aramdin
maybe is het wel handig om uit te leggen hoe je het hebt uitgezet, zodat andere mensen met hetzelfde probleem het ook weten als ze op dit draadje stuitten :)

Instagram / YouTube

• sjekneck
  • Laatst online: 06-08 18:08
Wat dacht je van teruggaan naar een detonator driver aangezien de forceware driver speciaal is voor de fx serie en eigenlijk geen reet performance winst geeft in de oude modellen. ;)

• E-razor1984
Nou even een korte uitleg dan,

Als je de geavanceerde eigenschappen gaan, en daar de tab aanklikt van je videokaart (in mijn geval een GeForce4 ti 4600) krijg je allerlij opties.
Als je dan onder de optie weergavetiming kijkt en er staat een vinkje voor de optie "doublescan" moet je deze uitzetten. Dan heb je grote kans da je probleem verholpen is, dit was mijn probleem dus.

• Tupel
  • Laatst online: 17-07 19:33
Leadtek Winfast A250td ti4400
Monitor Dell 21" D1626HT

Sinds ik pas format c: heb gedaan en die nieuwe drivers er dus op heb gedaan (52.16)heb ik het probleem dat ik monitor op 1024x768 niet meer eens boven de 85hz kan krijgen. Voor het formatteren was dit nog 120hz :( volgens mij zijn die drivers niet zo lekker hoor! (1280x960 kan ie wel 100hz :/)

Heb ik de 53.03 erop gezet (niet WHQL maarja) toen na reboot had ik wel 120hz, na nog een keer rebooten same problem. Tis maar vaag die drivers. :?

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Pagina: 1