Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[inloggen] Vergrendel deze sessie aan mijn proxyserver

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij de pagina inloggen kan men een vinkje zetten bij de optie:
"Vergrendel deze sessie aan mijn IP (194.109.127.162) Hiermee legt u uw sessie vast aan uw IP. Gebruik dit alleen als u een vast IP heeft."

Nu gebruik ik de proxyserver van xs4all. Omdat ik niet de enigste gebruiker ben van deze proxy moet ik dit niet aanvinken. Helaas zijn er tweakers die ook deze proxy gebruiken en niet weten dat er meer tweakers met dit IP zijn of per ongeluk dit hebben aangevinkt.

Nu is mijn probleem ondertussen wel duidelijk lijkt mij; zolang deze optie al bestaat kan ik dus 9 van de 10 keer niet inloggen.

Ik zou jullie zeer dankbaar als deze optie kan worden aangepast.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 19:18

chem

Reist de wereld rond

Uhm, het is niet zo dat je vv automatisch via dat IP onder een bepaalde account wordt herkend.
De sessie wordt aan dat IP vastgegelegd, wat betekent dat de sessie alleen vanaf dat IP kan worden gebruikt; wordt-ie vanaf een ander IP gebruikt (sessie-kaping) dan wordt hij vernietigd.

maw: ook met ene proxy kan je hem gebruiken, als is het minder veilig dan als je echt een eigen IP hebt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp kunnen er dus meerdere users met het zelfde IP-nummer, hun specifieke sessie aan dit adres koppelen. Maar het is veiliger om dit niet doen.

Mijn inlog problemen zouden dus niet hierdoor ontstaan (en dan hoort dit eigenlijk niet meer in dit forum.) ;)
Ik heb ff mijn 2 cookies gechekt, deze verlopen pas in 2004.
In mij password manager heb ik 2 entries, username en e-mail.

Wat zou het probleem nu kunnen zijn? Soms ben ik al ingelogd. Zo niet, op de inlog-pagina, staan de gegevens al klaar, maar soms word ik dan doorgestuurd naar waar ik vandaan kwam, maar meestal krijg ik weer de inlog-pagina.

Voor de volledigheid ik gebruik Windows 2000 5.00.2195 SP4, Mozilla/5.0 rv:1.5 Gecko/20031007

Ik weet niet meer hoe ik dit kan oplossen, ik geloof dat ik er uitslag van krijg.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijder es alle bij GoT horende cookies en laad dan de loginpagina opnieuw, dan inloggen

Het aan het ip koppelen van de sessie is eigenlijk andersom dan het er misschien staat (maarja, anders neerzetten is ook niet duidelijk).
Je hebt altijd een sessie, maar niet altijd een sessie dat alleen op een bepaald ip "werkt".

Koppel je het niet aan het ip -> minder veilig, ongeacht of dat het ip van een proxy is of van jezelf. Maar als het een eigen ip is is dat natuurlijk wel wat veiliger (want iedereen die achter diezelfde proxy zit kan in principe jouw sessie gebruik, mits ie hem te pakken weet te krijgen).
Maar als je het met een pc dat geen vast ip heeft gebruikt, dan wordt je steeds uitgelogd (sessie komt vanaf het verkeerde ip tenslotte).

Als je dus met een systeem (of de proxy( werkt waarvan het ip wel eens wisselt, dan kan dat dus wel degelijk ervoor zorgen dat je zomaar ineens uitgelogd bent.

Dat je de inlogpagina terugkrijgt, houdt dat ook in dat je ook uitgelogd bent? (klik es op een link daar, bijv de GoT-link)

Verwijderd

Topicstarter
Gister de cookies verwijderd. Dit heb ik zonder resultaat wel eens eerder gebrobeerd, maar deze keer zat er een klipklapcookie tussen!? Heeft een van de adjes hier aandeel in gehad?
Dacht misschien dat een cookie van eigen deeg lekkerder smaakt ;)

Perfect. Tot nu toe geen problemen gehad, als ik op GoT kom ben ik al ingelogd.

Bedankt allemaal.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 19:18

chem

Reist de wereld rond

ok!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.