Toon posts:

Radeon 9800, welk merk geen fan problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2x een een Radeon 9800 pro 128Mb gehad waarbij steeds de fan het na 2 weken begaf.

De eerste was een OEM versie en nu een Club3D. Beide dus kapot.

Is er een merk die een andere fan gebruikt en ook blijft draaien? Ik wil graag de Radeon 9800 Pro blijven gebruiken, maar niet als ik hem om de 2 weken moet opsturen....... |:(

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je creatief bent ingesteld kan je zelf een fan of een passieve koeling (Zallman, oid) erop zetten, maar ik zou gewoon gebruik maken van je garantie. Je hebt recht op een goed werkend product, als de fan dan weer kapot gaat kan je je geld terugvragen. Bij mijn weten heeft Hercules trouwens wel goede fans op de Radeon-videokaarten. Ik heb er iig nog niemand over gehoord met klachten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Zo te zien gebruikt Hercules een heel ander soort fan ;)

Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/images/products/71/39p9800pro-title.jpg

kon ff snel geen andere foto vinden :P

edit:
mooi LED-fannetje toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Turkish op 24-10-2003 14:27 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
Ik heb een Sapphire Radeon 9800Pro, deze fan blijft bij mij gewoon draaien, zonder problemen.

Dit is de Sapphire Atlantis 9800Pro

Als je helemaal geen vertrouwen heb in een Fan cooling,
dan kun je een

Sapphire Ultimate ATLANTIS RADEON 9800 PRO

kopen, deze is iets wat duurder maar compleet passief gekoeld.

GL

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

ApplePie schreef op 24 oktober 2003 @ 14:27:
Ik heb een Sapphire Radeon 9800Pro, deze fan blijft bij mij gewoon draaien, zonder problemen.

Dit is de Sapphire Atlantis 9800Pro

Als je helemaal geen vertrouwen heb in een Fan cooling,
dan kun je een

Sapphire Ultimate ATLANTIS RADEON 9800 PRO

kopen, deze is iets wat duurder maar compleet passief gekoeld.

GL
Daar zit idd zo'n Zalman HP80 op (of iets in die richting), lijkt me een goede :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ja, een fan probleem is altijd vervelend...ik heb nu een 9800 Pro van Hercules, fantastisch mooi en goede kaart, alleen 1 ding is jammer...de fan is kapot!

De fan van mijn 9800 Pro geeft al zo`n 3 maanden een getikend geluid, echt heel irritant, ik heb nog 7 fans in mijn kast zitten en als ik die op volle toeren laat draaien hoor ik nog steeds het getik van mijn videokaart.

Wat heb ik gedaan: Ik ben naar de winkel gegaan en heb uitgelegd wat er aan de hand is..lekkere bak koffie erbij omdat ik de eerste vaste klant was.
Maar goed, we hebben dus geregeld dat ik zelf een andere fan of iets dergelijks mag uitzoeken, en mag bestellen en dat ik de kosten terug krijg via die winkel.
Waarom probeer jij dat ook niet, jah kan je krijgen en nee heb je, enne jij hebt toch helemaal niets meer te verliezen...toch?

Enne, je weet het, bij hardware onderdelen (vooral de duurdere) is het niet fijn als er iets kapot gaat, maar het gebeurd nou eenmaal, daar kan je niets aan doen, aanvaart het en ga niet treurig doen, ik heb het vaak meegemaakt, je moet gewoon (vooral als je een beetje geaffanseerde computer hebt) een potje maken (met geld) waar je elke maand bijv 100 euro op stort, en dan als er iets kapot gaat...lach jij naar je ouders..en je zegt dat je (bijv een nieuwe videokaart) gaat kopen...nooit meer problemen met geld, nooit meer gezeuer etc etc.

Maar de Hercules 9800 Pro is ZEKER aan te raden...!!!
(Als de fan geen geluidje maakt...hahga) is deze zeeeer stil!

Suc6 en ik zal dit topic in de gatenhouden want ik wil wel weten wat je gaat doen!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

ik heb zelf ook een Sapphire Radeon 9800Pro, ook geen problemen mee :D.
Loopt als een trein, in me shuttle barebone sn45g :P

Verwijderd

heb ook een club3d ati9800 pro, na 2,5 weken maar dat fannetje eruitgesloopt (het stond stil) en er die zalman opgezet. Had (gelukkig maar) een temperatuur sensor van men kast op de heatsink van dat fannetje gezet, inneens zag k de temp oplopen van 50 naar 70 graden (alarm ging toen af).

Verwijderd

Topicstarter
Net gebeld met de winkel...

Sapphire wou ik hebben.... maar....
Sapphire wordt misschien overgenomen door een ander bedrijf. Dus als ik die
kaart zou nemen zou het misschien zo kunnen zijn dat de garantie vervalt.

Hercules heeft een wachttijd tot 2-de week van november.

Er liggen al meerdere kaarten van Club3D die niet werken, en er zijn gesprekken geweest tussen Club3D en een ander iets...
Ik krijg iig een kaart over 2 weken met een andere, goed werkende fan... Ben benieuwd.....

ff een andere vraag.....
Ik wil nu mijn oude videokaart in mijn nieuwe computer stoppen... Alleen er staan
nu Radeon drivers op windows, en niet zo veel zin alles te reinstalleren...

Kan ik de computer gewoon starten in windows met Geforce kaart erin??? En dan Radeon drivers uninstalleren....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 15:49 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Erg vreemd. De oudere (Club3d) Ati modellen, met het rode PCB, hebben nog de standaard zwarte heatsink+fan. Zie foto hieronder van mijn 9800 SE:

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/r9800se.jpg

Deze heatsink en fan zaten eerst ook op de 9800 en de 9800 Pro. Maar nu zijn er blijkbaar nieuwe, zilverkleurige heatsinks met doorzichtige fan, die zo te zien meer uitval hebben? FSLNC, zou je misschien kunnen posten hoe precies heatsink en fan eruit zagen, dan is er wat meer duidelijkheid over :)

LinkedIn
Instagram

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb een Hercules 3d-Prophet FDX 8500 LE, met dus vanzelfsprekend een Radeon 8500 LE chip erop. Dat mooie blauwe fannetje heeft het altijd goed gedaan, maar nu na een jaar maakt ie rare geluiden en gaat ie draaien wanneer hij er zin in heeft etc. etc. Maarja binnenkort komt er toch een nieuwe videokaart ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:53
Ik heb het standaard model van ati, toen besteld bij eynstein, was toen een van de goedkopere die al leverbaar waren. die kaart is dus al een maand of 4 oud en die doet het nog.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb ook een sapphire en ik had wel een kapotte fan na een maand. Heb nu een nieuwe gekregen en er zit ook een nieuw type fan op. Deze wordt ook minder warm dan de vorige (het centrum van de fan bedoel ik dan).

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
http://www.driverheaven.net/reviews/9800xt/index2.htm

3-de foto, bovenste kaart... dat is 'm...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 16:05 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:47:
Net gebeld met de winkel...

Sapphire wou ik hebben.... maar....
Sapphire wordt misschien overgenomen door een ander bedrijf. Dus als ik die
kaart zou nemen zou het misschien zo kunnen zijn dat de garantie vervalt.
Dat is onzin, want het bedrijf dat Saphire overneemt, moet ook de huidig lopende garanties en openstaande klantissues overnemen. Daarnaast heb jij garantie bij het bedrijf/winkel waar je de kaart gekocht hebt, en niet bij Sapphire (hoe graag die winkels je ook door willen verwijzen naar de fabrikant om zelf geen moeite te hoeven doen :( )

[edit] Heb overigens zelf ook al ruim een half jaar een Sapphire 9800 pro. Nog geen problemen gehad met de fan.

[ Voor 8% gewijzigd door sverzijl op 24-10-2003 16:13 ]

• W.Wezz
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 14:55:
heb ook een club3d ati9800 pro, na 2,5 weken maar dat fannetje eruitgesloopt (het stond stil) en er die zalman opgezet. Had (gelukkig maar) een temperatuur sensor van men kast op de heatsink van dat fannetje gezet, inneens zag k de temp oplopen van 50 naar 70 graden (alarm ging toen af).
Is die nieuwe Zalman een passiefe of met een fan?

Als die Passief gekoeld is zou ik graag van je willen weten welke dat is, en wat de temps zijn, dit i.v.m. dat ik een nieuwe fan of passiefe koelblok erop moet zetten.

Bedankt!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 15:47:
ff een andere vraag.....
Ik wil nu mijn oude videokaart in mijn nieuwe computer stoppen... Alleen er staan
nu Radeon drivers op windows, en niet zo veel zin alles te reinstalleren...

Kan ik de computer gewoon starten in windows met Geforce kaart erin??? En dan Radeon drivers uninstalleren....
Weet iemand hier misschien een antwoord op???

• W.Wezz
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 17:42:
[...]

Weet iemand hier misschien een antwoord op???
Uninstal ALTIJD eerst drivers als je naar een andere chip/processor etc etc gaat.
Dit voorkomt dat jij straks niet je hele windows opnieuw hoeft te uninstallen, doe het zo:

Start je computer op met je 9800 erin...

- Uninstal drivers en overige van de ATI/Hercules.

Sluit de computer af.

- Zet je videokaart van NVidea erin.

Start de computer.

-Instaleer de drivers van NVidea (alleen het broodnodig i.v.m. dat je dan als jeje nieuwe videokaart krijgt niet weer alles eraf hoeft te halen maar alleen drivers).

Opnieuw opstarten.

Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
1 probleem. De 9800 ligt al bij TPG post.... Veilige modus met de nvidia erin? Of moet ik nu heel me windows opnieuw installeren?

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Ik heb een Club 3d 9800 Pro (ziet er uit als op het plaatje), ongeveer een maand terug 2ehands gekocht, maar de fan doet het nog prima, staat niet stil en maakt geen geluiden die hij niet hoort te maken.
Het is btw een Retail versie.

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 18:11:
1 probleem. De 9800 ligt al bij TPG post.... Veilige modus met de nvidia erin? Of moet ik nu heel me windows opnieuw installeren?
LoL het is niet zo'n probleem om te booten met andere drivers erin.. Heb ik ook gedaan met me 9500 en toen had ik een ti4200 erin gestopt.. Gewoon starten die pc en snel drivers uninstallen.. Met XP gaat ie dan gelijk naar nieuwe drivers enzow zoeken..

Offtopic maar die foto met die XT koeler ziet er GEIL uit!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Kijoki op 25-10-2003 17:11 ]

Verwijderd

het is de zm80c-hp met optionele fan (staat op 7 volt) de temps zijn idle iets boven de 50 en stressed (een uurtje max payne 2) ongeveer 58, dit is aan de voet van de heatsink, daar waar het volgens mij het het warmste is ;). De case-temp is tussen de 28 en 32 graden, om de een of andere reden geeft men mobo geen temps daartussenen, t'is ofwel 28 ofwel 32 :p

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/vga/boxshots/9800-proult.jpg

Ik heb deze .. en nergens last van .. O-)
Heatpipe heerscht !

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:29
Nou als mijn club 9600 pro fan kapot gaat, merk ik dat meteen, :( wat een herrie maakt dat ding, lijkt wel of er een boing 747 aan het taxien is :X
Wat raden jullie mij aan ?
Dat ding is net nieuw dus mijn garantie wil ik niet vernoiken dmv een ander fan te plaatsen.
Ik neem aan dat die krengen allemaal zo'n zoemend geluid maken :( ?

Verwijderd

als ik jou was ging ik terug

je bent de 1e die over club3d fans geluidsoverlast klaagt.....

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 13:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 13:47:
als ik jou was ging ik terug

je bent de 1e die over club3d fans geluidsoverlast klaagt.....
echt niet, die nieuwe fannetjes van club3d op de ati's zuigen echt dat het niet normaal is, er zijn diverse topics hierover als je zoekt naar fan, herrie ati9800,....

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00

sjaakaq

It might get loud

Ik heb een Sapphire Atlantis Radeon 9800 np..ik heb vogens mij een koperkleurige fan. Die doet het al anderhalve maand zonder problemen...

Herrie heb ik btw geen last van:
-Als ie moet werken is het tijdens een spel, en dan hoor ik het spel ipv. de fam
-Als ie niet hoeft te werken (of heel weinig), past ie volgens mij automatisch de fan-snelheid aan..

leoaq.fm // Jeune Loop

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Zet er gewoon een cpu-koeler+blok op. Heb ik ook gedaan. Fan op 7v en je hoort er niets van :)

• Sunrise
Ik zal maandag eens de winkel bellen of ze een oplossing weten.
Kan ik de cooler vervangen en zodra de kaart de geest geeft de orginele cooler terug zetten zonder mijn garantie kwijt te raken ?
Als ik die koeler eraf sloop, breek ik dan een garantie zegel ? ;(
Wat voor een merk 9600pro heeft wel een fatsoenlijke cooler ?
:r

Verwijderd

FunkySmell schreef op 26 oktober 2003 @ 22:41:
Ik zal maandag eens de winkel bellen of ze een oplossing weten.
Kan ik de cooler vervangen en zodra de kaart de geest geeft de orginele cooler terug zetten zonder mijn garantie kwijt te raken ?
Als ik die koeler eraf sloop, breek ik dan een garantie zegel ? ;(
Wat voor een merk 9600pro heeft wel een fatsoenlijke cooler ?
:r
Sapphire

werkt super me broertje heeft er ook 1 in ze kast

ik ga zelf deze aanschaffen waarschijnelijk binnenkort
http://silverapp1.mycom.n...uctID=47378&productType=1

dat is een 9600 pro maar ultimate en heeft dus geen fan

• Sunrise
Hmm tja daar zit wat in,
Zit er snelheids verschil tussen deze twee ?
de Club3d 9600pro en die Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 PRO 12 of is het enkel de koelling die anders is ?

Mij niet helemaal duidelijk 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Sunrise op 27-10-2003 12:49 ]

Verwijderd

FunkySmell schreef op 27 October 2003 @ 12:46:
Hmm tja daar zit wat in,
de Club3d 9600pro en die Sapphire ATLANTIS RADEON 9600 PRO 12 of is het enkel de koelling die anders is ?

ik ben zaterdag bij mycom geweest en heb de kaart eens goed bekeken

de koeling is anders en als je goed kijk zie je ook dat de chips iets anders zijn

trouwens volgens de specificaties daar zelfde snelheid

• Sunrise
FunkySmell schreef op 27 October 2003 @ 12:46:
Hmm tja daar zit wat in,

Edit:
http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/ults/index.php?p=6
heb me antwoord dus al. :>

Hmm word me wel een beeetje duur eigenlijk 228 euro's incl porto.
scheelt mij 59 euro voor een stukje ijzer op je videokaart :)
Kwa snelheid is het te verwaarlozen.
Ik vind het geen stijl om zo'n herrie cooler erop te gooien :(
|:( wat nu :'(

Edit #2 :
Vandaag langs de shop geweest, hebben een druppel olie of iets dergelijks ertussen gekwakt, helaas geen verandering ;(
De verkoper zei dat als het niet zou helpen ik een andere mee mocht nemen, ik denk persoonlijk dat ze allemaal zo'n irritante zoem produceren waardoor ik toch genoodzaakt ben om zo'n Sapphire ATLANTIS Ultimate te kopen.

[ Voor 46% gewijzigd door Sunrise op 27-10-2003 21:25 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Ik heb een gigabyte 9800 pro. Gewoon standaard ATI PCB (100% hetzelfde als die van Club3d) met een ander cooler erop (gouden) die tot dusverre prima werkt.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ben je niet handig kun je ook de Zalman erop laten zetten door de winkelier.
Een tijdje terug heb ik eens bij wintelco.nl geinformeerd en die deden het met behoud van garantie voor 15 euro (moet je wel alles daar kopen natuurlijk)

Informeer eens of ze het nog doen zou ik zeggen.

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 19:27
Ik heb 8 weken geleden een club3d 9800 pro gekocht, deze is nu inmiddels al 4 weken weg voor rma. Juist een kapotte fan :(

De winkel waar ik hem gekocht heb, zegt dat bij club3d er op dit moment er veel fan's kapot gaan en dat daardoor de rma langer duurt.

Nu na 4 weken is er nog steeds geen zicht op wanneer ie terug komt. :( :(

Ik heb al steen en been geklaagd, maar zoals veel internet winkels leveren ze onder de garantie voorwaarden van de fabrikant (club3d).

Ik dacht dat club3d een nederlands bedrijf was maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden om mijn beklag te doen.

Als ik had geweten dat het zo'n lange ellende zou worden had ik er zelf wel een fan op gemonteerd.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• Sunrise
Vandaag omgewisseld met een nieuwe, blijkt trouwens thuis gekomen al stof op het koelblok te zitten (2e hansje :( ) zal de naam v/d winkel maar niet noemen want ik ruil 'm terug voor me geld.
Oja de fan maakt dus hetzelfde geluid.
Dus mijn eerste aanraking met club 3d is ook meteen de laatste. :r
Morgen is jagen op een ander kaartje :Y)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 10:15
Ik heb ook een club3d, fan ging ook na iets van een maand dood (precies op een lan :( :( ) mijn oplossing is gewoon een 80C-HP van zalman dr op knallen, ding doet het geweldig :) jammer dan van die garantie, daar moet ik ze eens over horen op het moment dat ik alsnog voor serieuze garantie kom.... :P
Pagina: 1