Ik ben bezig met een klein studie projectje voor mezelf in PHP en MySQL. Ik heb een guestbook script gemaakt. Omdat ik niet wil dat iedereen dit guestbook vol kan spammen wil ik er een check in maken of er binnen het laatste uur / half uur al een keer eerder van het betreffende ip adres is gepost.
Ik heb een table guestbook waarin onderandere een timestamp (time) en een ip (ip) in wordt opgeslagen.
Ik heb de MySQL manual doorgespit en de functie TIMEDIFF (expr1,expr2) gevonden die mij geschikt lijkt. De query die ik inelkaar heb gezet werkt helaas niet (mysql error) en ik kan niet vinden hoe ik het dan wel moet doen:
SELECT * FROM guestbook WHERE TIMEDIFF (now(),guestbook.time) < '00:01:00'
Hoe evalueer ik de uitkomst de uitkomst van TIMEDIFF en "een uur"? Ik denk dat hier de fout zit namelijk. De uitkomst van de TIMEDIFF functie is in de vorm '46:58:57.999999'
Ik heb een table guestbook waarin onderandere een timestamp (time) en een ip (ip) in wordt opgeslagen.
Ik heb de MySQL manual doorgespit en de functie TIMEDIFF (expr1,expr2) gevonden die mij geschikt lijkt. De query die ik inelkaar heb gezet werkt helaas niet (mysql error) en ik kan niet vinden hoe ik het dan wel moet doen:
SELECT * FROM guestbook WHERE TIMEDIFF (now(),guestbook.time) < '00:01:00'
Hoe evalueer ik de uitkomst de uitkomst van TIMEDIFF en "een uur"? Ik denk dat hier de fout zit namelijk. De uitkomst van de TIMEDIFF functie is in de vorm '46:58:57.999999'
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum