Hallo,
Heb een probleempje met mijn televisie en mijn DVD + 5.1 Dolby Surround Speakerset.
Ik krijg wel Dolby Surround geluid als ik een DVD film afspeel via de DVD Speler, maar wil ook graag Dolby Surround geluid hebben als ik gewoon normaal televisie kijk.
Weet iemand hoe dit precies aan te sluiten is?
Zal even uitleggen hoe de situatie er ongeveer uitziet:
Heb een Sony KV-28FX66 71cm Breedbeeld TV
Een Marquant DVD Speler met daarbij een 5.1 Speakersysteem (1x front left, 1x front right, 1x rear left, 1x rear right, 1x center en 1x bassbox)
Achterop de Televisie zitten de volgende aansluitingen:
3x Scart
2 aansluitingen voor Sound (Witte Poort en Rode Poort)
Aan de zijkant:
S-Video
Analoog
Nog 2 poorten voor geluid
(Wel staat er vermeld bij de opties van de TV dat deze TV geen Dolby Pro Logic heeft/ondersteund)
Achterop de DVD Speler zitten aansluitingen voor de volgende onderdelen:
Front Left
Front Right
Center
Bass
Rear Left
Rear Right
S-Video
Coax
Scart
Achterop de Subwoofer zitten de volgende aansluitingen:
Output:
Front Left
Front Right
Rear Left
Rear Right
Center
Bass
Input:
Front Left
Front Right
Rear Left
Rear Right
Center
Bass
Op dit moment heb ik dus in de Output van de Subwoofer de Boxen direct aangesloten en in de Input van de Subwoofer zitten kabels die aangesloten zijn op mijn DVD Speler. Dit werkt dus allemaal wel, alleen niet als je normaal televisie kijkt.
Weet iemand hier een oplossing voor? Of heb ik nog een Receiver nodig als ik dit voor elkaar wil maken?
Please let me know!
Ciao
Heb een probleempje met mijn televisie en mijn DVD + 5.1 Dolby Surround Speakerset.
Ik krijg wel Dolby Surround geluid als ik een DVD film afspeel via de DVD Speler, maar wil ook graag Dolby Surround geluid hebben als ik gewoon normaal televisie kijk.
Weet iemand hoe dit precies aan te sluiten is?
Zal even uitleggen hoe de situatie er ongeveer uitziet:
Heb een Sony KV-28FX66 71cm Breedbeeld TV
Een Marquant DVD Speler met daarbij een 5.1 Speakersysteem (1x front left, 1x front right, 1x rear left, 1x rear right, 1x center en 1x bassbox)
Achterop de Televisie zitten de volgende aansluitingen:
3x Scart
2 aansluitingen voor Sound (Witte Poort en Rode Poort)
Aan de zijkant:
S-Video
Analoog
Nog 2 poorten voor geluid
(Wel staat er vermeld bij de opties van de TV dat deze TV geen Dolby Pro Logic heeft/ondersteund)
Achterop de DVD Speler zitten aansluitingen voor de volgende onderdelen:
Front Left
Front Right
Center
Bass
Rear Left
Rear Right
S-Video
Coax
Scart
Achterop de Subwoofer zitten de volgende aansluitingen:
Output:
Front Left
Front Right
Rear Left
Rear Right
Center
Bass
Input:
Front Left
Front Right
Rear Left
Rear Right
Center
Bass
Op dit moment heb ik dus in de Output van de Subwoofer de Boxen direct aangesloten en in de Input van de Subwoofer zitten kabels die aangesloten zijn op mijn DVD Speler. Dit werkt dus allemaal wel, alleen niet als je normaal televisie kijkt.
Weet iemand hier een oplossing voor? Of heb ik nog een Receiver nodig als ik dit voor elkaar wil maken?
Please let me know!
Ciao