Toon posts:

[Win2K]Inloggen koppelen aan autorisatie intranet?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kort vraagje:

Is het mogelijk om het inloggen in Win2k te koppelen aan het inloggen op een intranet. Dus gewoon gebruiker moet nu apart inloggen in Win2k en Intranet. Is het technisch gezien mogelijk om gebruikers automatisch op de achtergrond in te loggen op het intranet wanneer zij inloggen in Windows? En hoe complex is dit om te realiseren?

Heeft iemand hier ervaring mee?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:35
Geen verstand van, maar dit klinkt als AD, gekoppeld aan IAS

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, moet kunnen. Ga eens het internet op en zoek eens op termen als "LDAP" en "single sign-on"

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ik weet er het fijne niet van, maar ik dacht dat je d.m.v. NT authorization een user ook automatisch toegang kan verlenen tot websites en intranet. Zal wel ergens een optie zijn op de server.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:34

Gerco

Professional Newbie

Je moet op de client ook instellen in de Internet Options dat hij je credentials gelijk meestuurt in de Intranet zone. Default staat dat geloof ik op prompt.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt allemaal voor de snelle reacties.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Je kunt als je Intranet Site op Internet Information Server draait Windows Authentication aanzetten. Dit houd in dat hij in het domain gaat kijken of de gebruiker bekend is. Op deze manier kun je authenticaten zonder dat een gebruiker nogmaals hoeft in te loggen. Of een en ander nog in Internet Explorer aangepast moet worden heb ik niet nagekeken maar na het lezen van deze thread geloof ik inderdaad dat je hier ook nog even aandacht aan moet besteden.
Pagina: 1