Ik heb het volgende probleem. Ik heb een PHP-pagina, waarbinnen gebruik wordt gemaakt van sessie-variabelen. Nu verschijnt er echter regelmatig "&PHPSESSID=..." achter de URL, bijv. bij een <A HREF>. Dit gebeurt echter niet altijd en ik zie ook geen logica in de gevallen waarin het wel voorkomt. De server staat als volgt ingesteld:
session.use_cookies - On
session.use_trans_sid - On
Als de sessie-id echter achter de URL verschijnt, loopt het programma in de soep, omdat als je vervolgens terugkeert vanaf een andere pagina is de sessievariabele opeens leeg. Dit kan alleen verholpen worden door de sessie-id ook weer expliciet mee terug te geven (dus ook weer "&PHPSESSID=..." achter de URL te plakken).
Wat me inmiddels ook is opgevallen, is dat de sessie-id nooit achter de URL verschijnt als ik - voordat ik naar de pagina ga - eerst een andere pagina laadt waarbinnen ook sessie-variabelen worden gebruikt.
Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan verhelpen?
session.use_cookies - On
session.use_trans_sid - On
Als de sessie-id echter achter de URL verschijnt, loopt het programma in de soep, omdat als je vervolgens terugkeert vanaf een andere pagina is de sessievariabele opeens leeg. Dit kan alleen verholpen worden door de sessie-id ook weer expliciet mee terug te geven (dus ook weer "&PHPSESSID=..." achter de URL te plakken).
Wat me inmiddels ook is opgevallen, is dat de sessie-id nooit achter de URL verschijnt als ik - voordat ik naar de pagina ga - eerst een andere pagina laadt waarbinnen ook sessie-variabelen worden gebruikt.
Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan verhelpen?