Proxy probleem?

Pagina: 1
Acties:

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22
Ik zit met een probleem.. Op de schoolcampus zit ik achter een proxy (ISA). Ik kan met mijn browser gewoon surfen, maar zodra ik outlook (of een andere e-mail client - heb er meerdere geprobeerd) werkt het niet omdat ik geen acces krijg tot de ISA server. Verder is hetzelfde aan de hand met mn Messenger clients. Krijg dus totaal geen connectie.

Het is ook niet het geval dat "zij" poorten hebben dichtgegooid aangezien de normale werkstations (ik werk op een laptop) allemaal wel gewoon verbinding kunnen maken.

Wie kan mij helpen bij dit probleem?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
euhm in de eerste plaats: als het niet kan had de sysadmin er waarschijnlijk wel een bedoeling mee ;)

Verder: de clients zelf zitten waarschijnlijk in een domein dat op de ISA de juiste rechten krijgt om te mailen, msn'en ed... jouw laptop misschien niet?

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22
Het kon eerst wel, maar ik vrees dat stomme ik ergens aan heb zitten kloten en zodoende iets heb dichtgegooid. Verder ben ik aangesloten op hetzelfde domein en heb ik ook de ISA FireWall CLient geinstalleerd (dit is ook niet het probleem, aangezien hij het zonder ook niet doet)