Toon posts:

Ventilator Aldi Notebook Medion MD40100

Pagina: 1
Acties:
  • 2.864 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag/opmerking over de Medion MD40100 Laptop van 22 oktober bij de Aldi.

Om de 20 seconden ongeveer gaat de ventilator loeien. Hij gaat dan heel snel en heel hoog draaien, doet dat 3 seconden en dan gaat ´ie wat langzamer draaien. Na ongeveer 20 seconden gaat ´ie weer uit. Om vervolgens weer hetzelfde te doen...

Hebben meer mensen dit opgemerkt?
Ligt het aan m´n laptop?
Waarom doet ´ie het?
Wat is er aan te doen?

Ik heb liever dat ie constant draait, en dan steeds zo irritant aangaat.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 16:38
Hij gaat pas weer werken als de temp van de processor boven een bepaald punt uitkomt, dit is efficienter dan een continue fan.

is het een P4?

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:07
Dit is heel normaal voor Aldi notebooks. Er zit dan wel een mobile P4 in maar deze blijft (icm de andere componenten) te veel warmte genereren. Ik ben bang dat je er genoegen mee zult moeten nemen of gebruik zult moeten maken van de "niet goed, geld terug" garantie van Aldi.

Verwijderd

Timmy schreef op 24 October 2003 @ 12:39:
Dit is heel normaal voor Aldi notebooks. Er zit dan wel een mobile P4 in maar deze blijft (icm de andere componenten) te veel warmte genereren. Ik ben bang dat je er genoegen mee zult moeten nemen of gebruik zult moeten maken van de "niet goed, geld terug" garantie van Aldi.
Als het inderdaad een P4-M is dan kun je ook, mits je Windows NT of Windows 2000 hebt, de Intel Speedstep Utility gebruiken om dit fenomeen tegen te gaan. Gewoon altijd in battery optimized performance draaien totdat je de performance echt nodig hebt.

-edit-
De utility schijnt niet te werken onder Windows XP. Kan iemand daar uitsluitsel over geven?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een Pentium 4 Mobile (2,8 Ghz)

Is het niet in te stellen dat de ventilator constant op een rustig tempo draait, in plaats van om de 20 seconden 'op te stijgen'? Het is echt irritant nl.

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb de laptop ook en ik heb hetzelfde met de fan, ja het is irritant maar raak er al aan gewend het is best uit te houden.
Verder prima laptop tot nu toe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 12:52:
Het is inderdaad een Pentium 4 Mobile (2,8 Ghz)

Is het niet in te stellen dat de ventilator constant op een rustig tempo draait, in plaats van om de 20 seconden 'op te stijgen'? Het is echt irritant nl.
Dan zul je zelf software moeten gaan schrijven, of software van anderen moeten aanpassen.

Maar als je die Intel Speedstep utility gebruikt dan zal je ventilator, als het goed is, helemaal niet gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Maar niet draaien is toch helemaal niet goed...?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 12:58:
Maar niet draaien is toch helemaal niet goed...?
Als je processor niet te heet wordt dan is er geen probleem :)
En daar zorgt de utility voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 13:00 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 20:28

Nakebod

Nope.

ALs die Intel Speedstep niet werkt, kan je kijken of SpeedstepXP het wel doet, http://www.diefer.de/speedswitchxp/ die ondersteund ook P4-M.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• MLS
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-02 10:04

MLS

Ik krijg geen van beide utils aan het werk...

Intel's speedstep applet wil zich niet laten inschakelen (staat na het enabelen en daarna de benodigde reboot weer uit).
SpeedSwitchXP lijkt te werken, maar als je met een proggie de CPU speed controleerd (WCPUID of Intel's eigen proggie), dan staat hij nog steeds op 2,8 GHz, welke settings je ook probeert.
Iemand al een nieuwtje?

[ Voor 3% gewijzigd door MLS op 24-10-2003 13:58 ]

Verwijderd

MLS schreef op 24 oktober 2003 @ 13:52:
Ik krijg geen van beide utils aan het werk...

Intel's speedstep applet wil zich niet laten inschakelen (staat na het enabelen en daarna de benodigde reboot weer uit).
SpeedSwitchXP lijkt te werken, maar als je met een proggie de CPU speed controleerd (WCPUID of Intel's eigen proggie), dan staat hij nog steeds op 2,8 GHz, welke settings je ook probeert.
Iemand al een nieuwtje?
Weet je 100% zeker dat je een Mobile CPU hebt? Het zou namelijk gewoon moeten werken.

• MLS

MLS

WinXP zegt Mobile Pentium 4,
Intel® Processor Frequency ID Utility zegt "Mobile Pentium 4",

dus tsja...

WCPUID heeft echter geen optie om te checken of die functie erin zit volgens mij.

In ieder geval is de Name String "Mobile Pentium 4", het type is gewoon "Pentium 4".

Hier de WCPUID output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
[ WCPUID Version 3.1a  (c) 1996-2002  By H.Oda! ]

Processor #1 : Intel Pentium 4 / 99A0E4DB
      Platform : ----
 Vendor String : GenuineIntel
      CPU Type : Original OEM Processor (0)
        Family : 15 (0)
         Model : 2  (0)
   Stepping ID : 9  (-)
         Brand : 8
          APIC : 0
HT Log.CPU Cnt : ----
   Name String : Mobile Intel(R) Pentium(R) 4     CPU 2.80GHz

Internal Clock : 2793.18 MHz
    System Bus :  532.03 MHz QDR
  System Clock :  133.01 MHz
    Multiplier :   21.0  

L1 I-Cache :  ----
    L1 D-Cache :    8K Byte
    L1 T-Cache :   12K uOps
    L1  Cache  :  ----
    L2  Cache  :  512K Byte
    L2  Speed  : 2793.18 MHz (Full)

MMX   Unit : Supported
    SSE   Unit : Supported
   SSE2   Unit : Supported
   MMX2   Unit : Not Supported
  3DNow!  Unit : Not Supported
  3DNow!+ Unit : Not Supported

Host Bridge : 8086:2570.02 [$Intel Chipset]
    VGA Device : 10DE:032C.A1 [$NVIDIA VGA]
  Memory  Size : 512M Byte
  Memory Clock : ----

<knip>

##--- Date 10/24/2003, Time 13:59:04

[ Voor 68% gewijzigd door MLS op 24-10-2003 15:00 ]

Verwijderd

MLS schreef op 24 oktober 2003 @ 14:57:
WinXP zegt Mobile Pentium 4,
Intel® Processor Frequency ID Utility zegt "Mobile Pentium 4",

code:
1
2
3
  Processor #1 : Intel Pentium 4 / 99A0E4DB
   Name String : Mobile Intel(R) Pentium(R) 4     CPU 2.80GHz
Ik dacht dat de P4 MMX2 instructies ondersteunde? :?

Overigens werkt de Speedstep utility inderdaad niet onder Windows XP kreeg ik net te horen. Alleen onder Windows NT en Windows 2000.

Om die reden stappen de clients bij mij thuis voorlopig niet over van 2000 op XP.

-edit2-
Ik denk dat je utility de verkeerde info geeft. Mogelijk heb je helemaal geen Mobile processor.

Volgens de Intel website bestaat de Pentium 4-M 2.8 GHz helemaal niet:
http://www.intel.com/prod...?iid=ipp_note+proc_p4p_m&

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 15:33 ]

• MLS

MLS

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 15:24:
Ik denk dat je utility de verkeerde info geeft. Mogelijk heb je helemaal geen Mobile processor.

Volgens de Intel website bestaat de Pentium 4-M 2.8 GHz helemaal niet:
http://www.intel.com/prod...?iid=ipp_note+proc_p4p_m&
Dat zou een gemeen grapje zijn, aangezien de Aldi dit ding weldegelijk verkocht onder de kop 'mobile Pentium 4'.
Hier de advertentie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_43/OFF01_T.HTM

Wat mij trouwens wel opvalt, is dat ik overal 'Mobile P4 M' zie, dus met een M erachter (en dat zie ik bij deze proc dus nergens terug).
[edit/update]
Er is een gewone mobile en een 'mobile-M' variant, die gewone gaat tot 3,2GHz., dus dat klopt wel, zie: http://www.intel.com/prod...tm?iid=ipp_note+proc_p4p&
en deze heeft: "Enhanced Intel SpeedStep® technology" (zie kopje Overview)

[ Voor 117% gewijzigd door MLS op 24-10-2003 15:57 ]

Verwijderd

Je hebt dus inderdaad gelijk.
Maar het is dus niet mogelijk om te Speedsteppen, dus je zult altijd last hebben van de fan.

Wat je zou kunnen doen is de laptop openschroeven en de stekker van de fan ergens anders op het moederbord aansluiten waar een continu spanning is. Als je geluk hebt dan kan dat wel met enig knutselwerk.

Op batterijen werken is dan echter niet aan te raden, die zijn dan in no-time leeg. Reken maar dat na anderhalf uur je batterij echt leeg is.

Of je moet Googlen naar software van derden waarmee je je ventilatorsnelheid kunt aanpassen.

Verwijderd

Ik ben sinds kort ook eigenaar van de MD40100 Medion notebook. Eerst vond ik het ook aardig vervelend dat die ventilator om de haverklap aansloeg, maar nu ben ik er wel aan gewend, maar af en toe hoor ik een zacht 'piepend' of 'fluitend' geluid(moet goed luisteren om het te horen) is dit ook van de ventilator? en kan dit kwaad? Verder had ik nog een iets andere vraag over die laptop, ik weet niet of dit de goede plek is, maar ik weet niet waar ik het beter kan stellen. Op de advertenties van de laptop is duidelijk een VS indeling toetsenbord te zien, maar ik heb een hele andere indeling, is dit bij allen zo, of heb ik gewoon weer pech?

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb dan wel geen aldi laptop, maar een centrino, maar over dat Intel Speedstep:

Ik kun het ook niet instellen in Windows XP, maar wel in de bios, daar zit bij mij Intel Speedstep ingebakken :) Daar kun ik kiezen uit battery optimized, max performance enz. Misschien dat dat bij deze ook zo is?

Less is more

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 11:13:
Ik ben sinds kort ook eigenaar van de MD40100 Medion notebook. Eerst vond ik het ook aardig vervelend dat die ventilator om de haverklap aansloeg, maar nu ben ik er wel aan gewend, maar af en toe hoor ik een zacht 'piepend' of 'fluitend' geluid(moet goed luisteren om het te horen) is dit ook van de ventilator? en kan dit kwaad? Verder had ik nog een iets andere vraag over die laptop, ik weet niet of dit de goede plek is, maar ik weet niet waar ik het beter kan stellen. Op de advertenties van de laptop is duidelijk een VS indeling toetsenbord te zien, maar ik heb een hele andere indeling, is dit bij allen zo, of heb ik gewoon weer pech?
Ik ben er nog steeds niet echt aan gewend. Vind het nog behoorlijk irritant, dat 'opstijgen' van de fan om de 30 seconden.

Ja, die toetsenbord indeling is echt kut! Het toetsenbord is 'Nederlands' ingedeeld, met als gevolg dat de helft van de toetsen op een andere plaats zit. Ik heb in XP de indeling gewoon op VS ingesteld. Als je een beetje weet waar normaal gesproken de tekens zitten, kun je nu blind op dat Aldi toetsenbord, de tekens op de juiste plaats aanslaan. Zo zit het @ gewoon weer op de 2, en de : en ; weer naast de L etc etc.

Al iemand iets gevonden om die fanspeed te regelen?

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-01 18:12
Wat de ventilator betreft, dit lijkt mij normaal. Ik heb eigenlijk ook liever gewoon continu (langzaam) draaien. Maar ik heb het bij meerdere laptops gehoord (en ook de voorgaande Aldi laptops hebben een koelvin die om de 5 min gaat draaien).

Dat toetsenbord vind ik nog een groter minpunt dan de om de 5 minuten draaiende koelventilator, waarom niet de gewone VS indeling?

Heeft trouwens iemand een idee van welke fabrikant de ingebouwde DVD Rewriter is?

Verwijderd

Laten we even on topic blijven; het oplossen van het ventilator "probleem".

- Is het probleem opgelost als ik windows xp verwijder in windows 2000 met speedstep installeer? Of is het ziewieso niet op telossen omdat het geen mobile processor is?
- Bijna alle gebruikers van deze laptop die ik heb gesproken, vinden dit probleem enorm irritant. Misschien is het mogelijk dat medion dit probleem voor ons gaat oplossen door bv een stillere ventilator te installeren...

Ik hoop dat we een oplossing zullen vinden want op deze manier zet ik niet met plezier achter mn laptop van 1450 euro.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd de kloksnelheid te verlagen? Dan wordt er minder warmte geproduceerd. Ikzelf moet dit nog uitproberen. Laatste kans, anders breng ik hem terug naar de Aldi.

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 22:15

HJR

Het lijkt er dus inderdaad op dat je processor geen speedstep ondersteund. Kortom hoop herrie van fan is het gevolg. Als je dat dus niet prettig vind, terugbrengen dat ding, want hallo voor rond de 1500 euro heb je een mooie Centrino based laptop hoor, bijvoorbeeld de Acer Travelmate 660 serie....

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus niemand die een oplossing heeft voor het ventilator probleem?
Heeft er al iemand met Medion gebeld of gemaild?

Verwijderd

Gemaild, maar er is geen oplossing voor, helaas. Ik vind het niet zo vervelend, ben er al aangewend geraakt.

Verwijderd

Topicstarter
Soundwork schreef op 25 november 2003 @ 23:02:
Maar ik heb het bij meerdere laptops gehoord (en ook de voorgaande Aldi laptops hebben een koelvin die om de 5 min gaat draaien).
Mijn broer heeft de voorgaande Aldi Notebook (voorjaar 2003) en die koelt gewoon constant.
't Schijnt dat die Desktop van Aldi superstil is, waarom kunnen ze dat dan niet bij de Laptop ook zo doen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 21:45:
Er is dus niemand die een oplossing heeft voor het ventilator probleem?
Heeft er al iemand met Medion gebeld of gemaild?
Ik heb gelijk de helpdesk gebeld. De mederwerker zei, dat het inderdaad niet goed was, want hij had er zelf ook een voor zich en daarvan draaide de ventilator alleen even bij het opstarten van de notebook. Daarna niet meer. Mijn laptop is keurig voor reparatie opgehaald. Twee weken later terug. Er was een "heat sink" component vervangen. Maar het probleem is was nog gewoon aanwezig. Toen een brief geschreven en daar nog niets op gehoord.

Het probleem is gewoon de zware processor. Als er een mogelijkheid was om de kloksnelheid naar beneden bij te stellen, zou ik het nog acceptabel vinden. Maar die mogelijkheid is er gewoon niet. Niet in de BIOS en niet bij energiebeheer. Ik heb nog wat speedstep-tools van Internet geprobeerd, maar geen van alle werkten. Waarom dit zo is weet ik niet.

Ik ga deze week nog terug naar de Aldi om hem in te leveren en mijn geld terug te halen. Ik heb namelijk niets aan de laptop, omdat ik steeds op de herrie wordt aangesproken als ik er in gezelschap van anderen op zit te werken (nog afgezien van mijn eigen irritatie).

Verwijderd

Vandaag zonder morren mijn geld bij Aldi terug gekregen. De notebook gaat terug naar Medion en de verloren winst krijgen ze terug bij de volgende aktie (tenminste, als het dan een goed apparaat is). Het maakt ze dus niet zoveel uit als die dingen terugkomen. Dus... als je de ventilator echt irritant vind heb je nu nog de kans.

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2025
Ik heb ook met medion gebeld en daarbij ook de vorige 2 posts genoemd ;)

Volgens die man werd er niet aan geld teruggeven gedaan... dus ik ben maar gewoon akoord gegaan met ophalen. Maar nu kwam mijn moeder net m'n kamer binnen en die vertelde mij dat de vrouw van de aldi, op de vraag wat we met het foutje in de laptop moeten, antwoorde: nou je kunt hem gewoon terugbrengen hoor.

Die man van medion vertelde mij "wij doen niet aan terugbrengen, we halen zelf de laptops op"...

Naja, het bedrijf base logistics, neemt als het goed is morgen contact met me op om hem op te halen, maar ik ga dus mooi voor die tijd even langs de aldi, kijken of ik m'n geld terugkrijg... Want, volgens mij gaat dat niet goedkomen als ik zo dat verhaal lees over die vervangen heatsink, die niks helpt... Uiteraard post ik het resultaat...

Daar komt verder nog bij: als ik een spel draai (of een andere zware applicatie), dan gaat sluit hij na een tijdje (10 tot 30 minuten) het spel af, ik denk omdat de video kaart te warm word... Een laptop zal wel niet gemaakt zijn om spellen mee te spelen, maar als een spel dan draaid zonder problemen, is het volgens mij ook niet de bedoeling dat hij af slaat omdat de videokaart te warm word... Als het op een cetrino based laptop kan, moet het net zo goed op die van mij kunnen...

PS: sorry voor de spelfouten en de vaagheid van mijn verhaaltje, vergeef het me, het is laat voor mij :P

Verwijderd

Hi guys,

Inmiddels ook eigenaar van die Medion. OK, toetsenbord en fan zijn even wennen, maar verder interessant apparaat. Over de CPU is er de volgende info te vinden:
http://www.pcwelt.de/ratgeber/hardware/34921

Het blijkt een gewone desktop CPU te zijn, vandaar.

Waar ik nog wel over val is de beeldscherm driver. Ik kan m niet vinden en blijf dus op 1024x768 steken (standaard XP driver).
Enige suggesties?

Ciao,
Tomeo ;)

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-02 22:40
Hey

Ik heb ook zo'n laptop en er ook een hoop geklooi mee (piepend geluid rechtsboven toetsenbord)...de laptop heeft nu zo'n 4 weken bij de medion gelegen maar ze kunnen het niet maken zeggen ze!

Ik wil dus de laptop ook weer terugbrengen naar de Aldi en mijn geld weer terugkrijgen...MAAR nemen ze de laptop nog terug 2 maanden na aankoop? Iemand die dit weet?

edit:
is eigenlijkk of-topic, maar hier kwam het naarboven dat er mensen waren die de laptop terug hebben gebracht, vandaar

[ Voor 17% gewijzigd door wauswaus op 01-01-2004 19:26 ]

"Software is like sex: it's better when it's free."

• GeoBeo
wauswaus schreef op 01 januari 2004 @ 19:24:
Hey

Ik heb ook zo'n laptop en er ook een hoop geklooi mee (piepend geluid rechtsboven toetsenbord)...de laptop heeft nu zo'n 4 weken bij de medion gelegen maar ze kunnen het niet maken zeggen ze!

Ik wil dus de laptop ook weer terugbrengen naar de Aldi en mijn geld weer terugkrijgen...MAAR nemen ze de laptop nog terug 2 maanden na aankoop? Iemand die dit weet?

edit:
is eigenlijkk of-topic, maar hier kwam het naarboven dat er mensen waren die de laptop terug hebben gebracht, vandaar
ik was ook naar de aldi en de baas daar wist me te vertellen dat:
-je zowieso eerst dat ding terug moet sturen
-als ze het bij medion niet op kunnen lossen, dan alsnog terugkomen en dan kan er gepraat worden over geld teruggeven....

dus ik zou zeggen... ga naar de aldi met dat ding...

[ Voor 4% gewijzigd door GeoBeo op 03-01-2004 16:28 ]

• GeoBeo
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 04:30:
Hi guys,

Inmiddels ook eigenaar van die Medion. OK, toetsenbord en fan zijn even wennen, maar verder interessant apparaat. Over de CPU is er de volgende info te vinden:
http://www.pcwelt.de/ratgeber/hardware/34921

Het blijkt een gewone desktop CPU te zijn, vandaar.

Waar ik nog wel over val is de beeldscherm driver. Ik kan m niet vinden en blijf dus op 1024x768 steken (standaard XP driver).
Enige suggesties?

Ciao,
Tomeo ;)
dat probleem had ik ook... op een of andere manier werken die drivers van nvidia zelf niet, dus je moet de driver hebben die je kunt vinden op de site van medion, die is speciaal voor de laptop ofzo :S

• GeoBeo
nog een reply dan maar:

Ik heb hem ook teruggestuurd, het blazen is nu heel wat minder geworden, maar alsnog blaast hij nog best veel... aangezien ik me er zelf niet zo aan stoor (m'n gewone pc lijkt net een ronkende auto en daar leef ik ook mee, gewoon muziek hard aan) ga ik er maar genoegen mee nemen denk ik...

opzich is de support voor de rest wel super vind ik... ze halen hem voor de kerstvakantie op, ik ga op vakantie en als ik thuis kom is hij er weer (2 weken was hij dus weg)... dat ze hem ophalen vin ik zowieso wel netjes, dat zie ik de "echte goede grote mensen winkels" zoals norrod, dynabyte enzo nog niet doen... maar ik kan me ook vergissen...

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Misschien wel handig ter info:

Hier de WCPUID output van een echte 'Mobile P4 -M' [C1-stepping - 0f27h] :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
[ WCPUID Version 3.1a  (c) 1996-2002  By H.Oda! ]

Processor #1 : Intel Mobile Pentium 4-M / EE22BA01
      Platform : Mobile Module
 Vendor String : GenuineIntel
      CPU Type : Original OEM Processor (0)
        Family : 15 (0)
         Model : 2  (0)
   Stepping ID : 7  (-)
         Brand : 14
          APIC : 0
HT Log.CPU Cnt : ----
   Name String : Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 - M CPU 2.00GHz

Internal Clock : 1994.11 MHz
    System Bus :  398.82 MHz QDR
  System Clock :   99.71 MHz
    Multiplier :   20.0  

L1 I-Cache :  ----
    L1 D-Cache :    8K Byte
    L1 T-Cache :   12K uOps
    L1  Cache  :  ----
    L2  Cache  :  512K Byte
    L2  Speed  : 1994.11 MHz (Full)

MMX   Unit : Supported
    SSE   Unit : Supported
   SSE2   Unit : Supported
  3DNow!  Unit : Not Supported
  3DNow!+ Unit : Not Supported

Host Bridge : 8086:1A30.04 [Intel 845/845D/845MP/845MZ]
IDE Controller : 8086:248A.02 [Intel 82801CAM (ICH3-M)]
    VGA Device : 1002:4C57.00 [ATI MOBILITY RADEON 7500/7500C]
  Memory  Size : 768M Byte
  Memory Clock :  132.94 MHz
               : C6,2,M:1800,D:0805,R:0800

OS Version : Windows XP  Version 5.01.2600 Service Pack 1

##--- Date 01/03/2004, Time 16:53:45

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-02 22:40
GeoBeo schreef op 03 januari 2004 @ 16:28:
[...]

ik was ook naar de aldi en de baas daar wist me te vertellen dat:
-je zowieso eerst dat ding terug moet sturen
-als ze het bij medion niet op kunnen lossen, dan alsnog terugkomen en dan kan er gepraat worden over geld teruggeven....

dus ik zou zeggen... ga naar de aldi met dat ding...
Maar het maakt dus niet hoe lang je de laptop al thuis hebt? Want ik heb ergens gelezen (was volgens mij op GoT) dat je een 3 weken niet goed geld terug 'garantie' hebt bij de aldi...

"Software is like sex: it's better when it's free."

• GeoBeo
wauswaus schreef op 04 januari 2004 @ 15:50:
[...]

Maar het maakt dus niet hoe lang je de laptop al thuis hebt? Want ik heb ergens gelezen (was volgens mij op GoT) dat je een 3 weken niet goed geld terug 'garantie' hebt bij de aldi...
Die man heeft mij zowieso niks verteld over die 30 dagen geld terug garantie (ik weet niet of die nog geldig was bij mij trouwens). Maar los daarvan vertelde hij wel dat als je de laptop opstuurd naar medion en je hem niet naar wens terugkrijgt, je DAN wel langs kon komen, dan zou hij het doorgeven aan het aldi hoofdkantoor die het dan uitvechten met medion. Dus ik denk dat je maar gewoon moet proberen...

Verwijderd

Topicstarter
GeoBeo schreef op 03 januari 2004 @ 16:31:
[...]

dat probleem had ik ook... op een of andere manier werken die drivers van nvidia zelf niet, dus je moet de driver hebben die je kunt vinden op de site van medion, die is speciaal voor de laptop ofzo :S
Als ik die "Grafiekdrijver" van de Medion-Site gebruik, is nog steeds de hoogste resolutie 1024. Iemand daar een oplossing voor?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 15:02:
[...]

Als ik die "Grafiekdrijver" van de Medion-Site gebruik, is nog steeds de hoogste resolutie 1024. Iemand daar een oplossing voor?
nee, je lcd kan niet meer aan ofzo...

iig, heb ik nog wel wat probleempjes met die laptop:
hij valt uit (of naja hij start vanzelf op, of laat een blauw scherm zien of gaat uit het spel terug naar windows met een of andere vage error) als ik games speel na 20 minuten ofzo (soms houd ie het een uur vol) en dan staat er bij temperatuur dat ie 70 graden is ofzo (nadat de computer opnieuw gestart is en ook koeler is).
Bel je die helpdesk (heb hem inmiddels 5 keer terug gestuurd en ga gewoon rustig door zolang ze het niet fixen), oh maar dat is normaal hoor... right...
ik heb ook eens het antwoord gehad "ja maar het is een laptop, dat is niet bedoeld om mee te gamen"...

oh en nog een "leuk" verhaaltje over die helpdesk:
-een van die 5 keer dat ik hem opstuurde, kreeg ik hem terug en was er een volkomen foute "operatie" op mijn laptop uitgevoerd. Ze hadden namelijk een probleem van iemand anders op mijn laptop uitgevoerd en dat probleem was dat "wireless lan" het niet deed (van een of andere n00b dus waarschijnlijk). Toen hadden ze bij mij fijn alles geformateerd en home er weer op gezet... tof voor niks 2 weken zonder laptop gezeten. Tot overmaat van ramp zat er een broodzakje (van een medewerker daar ofzo) tussen m'n beeldscherm en ze waren het beelschermbeschermingslapje vergeten... :S maar toen heb ik de keer dat ik hem daarna terug stuurde wel een 2e hands beschermingslapje gekregen dus dat zit dan wel weer goed :P:P:P

echt verschrikkelijk als ik er zo over nadenk eigenlijk :)

ik vrees dat naar de aldi gaan, na een jaar ook niet meer zoveel zin heeft ;)

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 22:25
Het spijt me om dit topic te kicken....

Maar heeft iemand al ondertussen een oplossing gevonden voor de fan die na de zoveel tijd aanspringt? Ik heb deze laptop nu al ook sinds oktober vorig jaar, en in het begin vond ik de fan niet zo heel hinderlijk.. maar nu begin ik me toch er steeds meer aan te ergeren.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:34
schroef je laptop open, haal de fancontrol-hardware eruit, doe een NTC'tje tussen de fan en de voeding, en plak deze op de heatsink.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• n1ck
OnTracK schreef op 09 november 2004 @ 17:34:
schroef je laptop open, haal de fancontrol-hardware eruit, doe een NTC'tje tussen de fan en de voeding, en plak deze op de heatsink.
1e .. Wat is een NTC'tje?
2e .. Zou dit kunnen ?? _/-\o_

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Psboy schreef op 09 november 2004 @ 17:38:
[...]

1e .. Wat is een NTC'tje?
2e .. Zou dit kunnen ?? _/-\o_
• 1: 'Negative Temperature Coeficient' weerstand, een weerstand waarvan de waarde lager wordt naarmate hij warmer wordt.
• 2: moeilijk, volgens mij bedoelde OnTracK er direct tussen, en dat gaat niet goed (hebt meer componenten nodig, volgens mij zijn er geen NTC's die de honderden mA's van een ventilator kunnen verwerken)

Kijk maar eens hoe veel componenten een gewone baybus heeft, en wil je dat in een laptop gaan verwerken?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

ik heb maar voor de volgende taktiek gekozen:
-terugsturen tot ie goed werkt of tot ik een nieuwe/dan wel nieuw model krijg...

misschien gaan ze tegen de10x terug sturen zich wel realiseren dat het toch echt aan het laptop design ligt dattie te warm word bij het spelen van spellen :P
Hij word deze week voor de 6e keer teruggestuurd, ik heb dit keer gevraagd of ik zelf een begeleidende brief kon schrijven (want als ze het zelf opschrijven in de pc klopt er nooit wat van/incompleet) en dat mocht...

Was wel aardige vent trouwens die me hielp aan de telefoon :)

NB: warm worden is niet het enige probleem, hij heeft het nu helemaal begeven en wil gewoon helemaal niet meer aan... +nog een lange lijst. Mijn begeleidende brief is nu 3 A4tjes groot en moet nog wat bij :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2004 09:41 ]

• n1ck
't is nu weer 7 maanden later B)
Sinds gisteren ben ik weer heel het internet aan het afzoeken naar een nieuwe manier om de fan zachter , of constant zachter te laten draaien. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd: bios update, speedswitchxp, intel speedstep, speedfan .. maar niks helpt ...

Zijn er nog mensen die ook deze laptop hebben, en of de fan stil hebben gekregen, of een andere oplossing hebben gevonden voor dit probleem?

Verwijderd

Psboy schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:39:
't is nu weer 7 maanden later B)
Sinds gisteren ben ik weer heel het internet aan het afzoeken naar een nieuwe manier om de fan zachter , of constant zachter te laten draaien. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd: bios update, speedswitchxp, intel speedstep, speedfan .. maar niks helpt ...

Zijn er nog mensen die ook deze laptop hebben, en of de fan stil hebben gekregen, of een andere oplossing hebben gevonden voor dit probleem?
ik heb veel fora gelezen (inclusief meerder topics op dit forum) en zelf ook heel wat geprobeerd. Het is NIET mogelijk de fan zachter te laten draaien (althans zonder de laptop open te halen)... Dus dat kan je vergeten..

• n1ck
Ok, dan weet ik dat . :)

Ik wil m best open halen, maar ik weet niet wat ik er dan mee moet, moet ik iets met de draadjes van de fan gaan doen, moet ik een heel ander fannetje dr inplaatsen .. das effe de vraag...
Pagina: 1