Toon posts:

[LaTeX] figuren maken ->PDF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier hoe je een tabel kan maken in LateX waarin je opaque (=niet transparant) figuurtjes (bijv. een box) kan plaatsen en dat het document vervolgens kan worden omgezet naar PDF. Bijvoorbeeld: ik maak een \picture aan en ik teken een lijn en vervolgens een box erover heen, dan zie je nog steeds de lijn erdoorheen. (dat wil ik dus niet!)

Ik heb gezocht op google, maar er is alleen iets te vinden over de package PStricks en die werkt alleen als je LaTeX files uitpoept naar PS (of werkt iig niet met PDF). Ik zoek dus naar een package die ditzelfde doet en ook werkt met PDF. Of als dit al mogelijk is wil ik dat natuurlijk ook weten. :)

Verwijderd

Als het in de PS'jes er goed uitkomt dan gebruik je toch ps2pdf voor het maken van de pdf'jes.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Figuren als .eps maken en die gebruiken in uw LaTeX code. Als je een PDF wilt maken, converteer je die .eps naar .pdf (dmv eps2pdf) en draai je je code door pdflatex. Als je in je \includegraphics de file extensie niet gebruikt, zoekt LaTeX naar .eps bestanden en pdflatex naar .pdf. Staat mooi uitgelegd in "The Not So Short Introduction to LaTeX2e". Misschien kan je ook eens deze kleine FAQ lezen die ik geschreven heb voor een interne LaTeX nieuwsgroep.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, ik heb je faq ff doorgelezen. (Overigens moet de link in [10] .asp zijn ipv .html) Ik heb nu de package pdftricks gevonden. Hetzelfde als pstricks, maar dan voor PDF bestanden. Deze werkt nog niet helemaal, maar daar zal ik nog ff mee gaan klooten.

Ik krijg de meest vreemde problemen. PDFTricks zet het bestand eerst om in DVI en vervolgens maakt hij er een PDF file van. Als ik een framebox teken met een tekst erin, dan zie ik in de DVI file de box (zonder tekst) en in de PDF alleen de tekst (zonder box). Ideale consistentie in dit programma zeg... |:(

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2003 11:51 ]