Ik heb hier een Logitech M-S48 muis liggen en wil deze hier nu gebruiken op mijn linux bakje. Deze muis werkte een week terug nog perfect in win2k, maar hier in linux krijg ik het scrollwheel niet in orde 
Ik draai :
Debian Testing/Unstable
KDE 3.1.3
XFree 4.2.1-12.1
Oudere artikels op inet zeggen dat het onmogelijk is met deze muis, nieuwere artikels zeggen dat het wel gaat, maar wat ze voorstellen (als ze er al bijzetten hoe het dan wel moet) lukt bij mij niet
De muis werkt goed, zonder scrollwheel dan wel, zolang ik
Invul in XF86Config-4
Vanaf ik ImPS/2 invul bij Protocol dan is de muis onbestuurbaar ...
Vanaf ik ze ophef, springt de cursor naar de linker benedenhoek.
En ik kan enkel naar rechts en naar boven met de muis, wanneer ik naar onder ga, springt de cursor tot helemaal onderaan het beeld. En wanneer ik naar links ga, springt de cursor tot helemaal links van het beeld ...
Momenteel ziet het blokje voor de muis er zo uit :
Wat ik o.a. al heb geprobeerd is een methode met gpm, die ik heb gevonden op : http://koala.ilog.fr/colas/mouse-wheel-scroll
Dan word het Device : /dev/gpmdata
Maar dan start X wel op, maar reageert de muis niet.
Ook dit topic : Wat voor muis om te kunnen scrollen in X? vertelt mij dat het scrollwheel kan werken, maar zegt er niet echt bij hoe
Ik draai :
Debian Testing/Unstable
KDE 3.1.3
XFree 4.2.1-12.1
Oudere artikels op inet zeggen dat het onmogelijk is met deze muis, nieuwere artikels zeggen dat het wel gaat, maar wat ze voorstellen (als ze er al bijzetten hoe het dan wel moet) lukt bij mij niet
De muis werkt goed, zonder scrollwheel dan wel, zolang ik
code:
1
| Option "Protocol" "PS/2" |
Invul in XF86Config-4
Vanaf ik ImPS/2 invul bij Protocol dan is de muis onbestuurbaar ...
Vanaf ik ze ophef, springt de cursor naar de linker benedenhoek.
En ik kan enkel naar rechts en naar boven met de muis, wanneer ik naar onder ga, springt de cursor tot helemaal onderaan het beeld. En wanneer ik naar links ga, springt de cursor tot helemaal links van het beeld ...
Momenteel ziet het blokje voor de muis er zo uit :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "mouse"
Option "CorePointer"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Protocol" "PS/2"
Option "Emulate3Buttons" "false"
Option "Buttons" "3"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection |
Wat ik o.a. al heb geprobeerd is een methode met gpm, die ik heb gevonden op : http://koala.ilog.fr/colas/mouse-wheel-scroll
Dan word het Device : /dev/gpmdata
Maar dan start X wel op, maar reageert de muis niet.
Ook dit topic : Wat voor muis om te kunnen scrollen in X? vertelt mij dat het scrollwheel kan werken, maar zegt er niet echt bij hoe
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 11:42 ]