Toon posts:

[SCSI] LUN support inschakelen in de bios van een AHA 2944w

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met deze kaart, ik kan de BIOS nergens enabelen. Hierdoor wordt mijin DLT Library (Quantum 2500XT) niet goed gevonden. Deze zit op één SCSI ID met twee Lun's. Het vreemde is dat ik in de registry wel kan terugvinden dat beide Lun's gevonden worden door Windows 2000 Server.

Wat kan mijn probleem oplossen?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

dodo79

witte dikke tonnie

zo te zien staat het bios van je scsi kaart op onzichtbaar.
blijf net na je gewone bios herhaaldelijk op ctrl+a drukken.

dan zou je er in moeten komen.

de kaart ziet je drive? wel namelijk, anders kan hij deze nooit weer laten geven in win2k

[ Voor 24% gewijzigd door dodo79 op 24-10-2003 18:19 . Reden: toevoege ]

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel in de bios komen als ik ctrl-a gebruik, maar daarna geeft de kaart aan bios not enabled. Als je de bios enables, krijg je extra functies. Ik kan alleen nergens terug vinden hoe je de bios kunt enablen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op sommige kaarten kon het met een jumper, zodat je bijvoorbeeld meerdere kaarten in een syteem kan/kon hebben zonder dat ze elkaar gingen jennen.

specs

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
De scsi bios wordt alleen ge- enabled als er een harddisk aan die kaart zit. De SCSI Bios heb je alleen nodig om te KUNNEN booten van een scsi harddisk. Als het goed is moet er bij "advanced scsi options" is 1 van de menu's een optie "Enable multiple lun support" staan, die enablen dan is het goed.
Maar als w2k wel de autoloader herkend, dan is er toch geen probleem. je zou um dan gewoon moeten kunnen gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
EHofman schreef op 24 October 2003 @ 23:04:
Maar als w2k wel de autoloader herkend, dan is er toch geen probleem. je zou um dan gewoon moeten kunnen gebruiken...
dat is nu het vreemde, in het register zie ik dat ze beiden gevonden worden, maar ik kan bij de hardwarelijst alleen de drive terugvinden, niet de mediachanger.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 10:07:
[...]

dat is nu het vreemde, in het register zie ik dat ze beiden gevonden worden, maar ik kan bij de hardwarelijst alleen de drive terugvinden, niet de mediachanger.
en als je nu eens je backupsoftware installeerd (backupexec/arcserve) zien die het apparaat wel goed?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 25 October 2003 @ 10:12:
[...]

en als je nu eens je backupsoftware installeerd (backupexec/arcserve) zien die het apparaat wel goed?
Nee, die zien enkel een single drive.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:29

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Je weet wel dat een adaptec 2944W een High Voltage Differential SCSI kaart is he?

Een normale scsi 2 tapestreamer zal het daar dus nooit op doen...
de kaart ondersteunt alleen differentiële scsi apparaten, zoals U160 harddisks..
En laat je tapestreamer nou een Single ended(=standaard) scsi apparaat zijn...

Je zal dus op zoek moeten naar een simpele scsi 2 kaart voor je tapestreamer.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Pagina: 1