Love begins with a metaphor. Which is to say, love begins at the point when a woman enters her first word into our poetic memory. - Milan Kundera
edit: verslag komt er aan
[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 24-10-2003 16:49 ]
Intentionally left blank
Mijn gevoel nav het verslag is dat men inderdaad zoekende is naar een definitie van 'streaming media' en de mogelijkheden daarvan. Er wordt al veel mee geexperimenteerd, maar buiten de geijkte toepassingen (vantevoren klaargezet beeld / geluidmateriaal of streaming TV / Radio) blijft het daar nog bij hoewel er wel zeer interessante ideeen tussenzitten (mogelijkheid tot interactie - educatieve toepassingen).
Zeker nu meer en meer mensen over breedband kunnen beschikken denk ik dat 'streaming media' toepassingen zeker een grote toekomst hebben.
Intentionally left blank
Een aantal toepassingen was mij al bekend en ik denk dat het nu eigenlijk pas begint met het hele stream gebeuren. De prijzen van bandbreedte en dataverkeer dalen constant waardoor het voor bedrijven steeds interessanter wordt hun diensten via een stream aan te bieden of uit te wisselen. In de nabije toekomst zie ik ook voor videotheken een interessante markt. De prijs van de data moet dan wel onder de prijs van een huurdvd komen te liggen...
"Zelf vond ik Fashion Victims heel erg leuk. Dit is kleding die elektronische vervuiling aangeeft door via buisjes onder de kleding inkt vrij te geven. Hierdoor ontstaat er dus een speciaal kleurenpatroon op de kleding. " (http://people.interaction-ivrea.it/d.agnelli/on/fv/)"
[ Voor 25% gewijzigd door under-world op 24-10-2003 21:58 ]
under-world schreef op 24 October 2003 @ 21:54:
Leuk verslagje !! -niet te lang en erg to the point-
Een aantal toepassingen was bij al bekend en ik denk dat het nu eigenlijk pas begint met het hele stream gebeuren. De prijzen van bandbreedte en dataverkeer dalen constant waardoor het voor bedrijven steeds interessanter wordt hun diensten via een stream aan te bieden of uit te wisselen. In de nabije toekomst zie ik ook voor videotheken een interessante markt. De prijs van de data moet dan wel onder de prijs van een huurdvd komen te liggen...
Ja, maar dan praat je nog steeds over eenzijdig amusement; puur een verschuiving van medium TV richting internet. Op zich is dat gewoon een logische ontwikkeling. Wat mij veel interessanter lijkt zijn de mogelijkheden mbt interactie omdat internet natuurlijk 2-weg is / kan zijn.
Intentionally left blank
of wat denken we van een spel als planet side...
[ Voor 25% gewijzigd door under-world op 24-10-2003 22:04 ]
Ik heb even heel vluchtig door je verslag gelezen en moet de diverse linkjes zeker nog even af gaan. Streaming media is sowieso erg interessant. Niet alleen internet, maar als ik kijk naar digitale TV en de interactieve mogelijkheden. Het is jammer dat de huidige economie grote investeringen een beetje in de weg staat zodat het blijft bij kleinschalige projecten. En naar mijn idee duurt het dan ook nog wel even voor streaming internettoepasingen een bereik hebben wat te vergelijken is met traditionele media. Nu digitale TV betaalbaar is en daarmee wat interactieve mogelijkheden dan denk ik dat het die kant eerst nog even op gaat.
Maar kijk ik naar de evolutie van lelijke PC naar een apparaat wat ook in de huiskamer wel een plek zou kunnen krijgen dan verlaagt dat voor veel mensen de drempel richting PC al dusdanig dat streaming media via internet toegankelijker wordt. Volgens mij is dat namelijk 1 van de problemen momenteel om welk experiment dan ook voor een publiek beschikbaar te maken groter dan de fanatieke surfer.
Met zo'n PC bedoel ik dan zoiets als http://www.moodbenders.nl/got/vaio.jpg
Verwijderd
Ik vind dat er voor zo'n event toch wel een degelijke site had gemaakt kunnen worden.
Ik vind hem zéér storend om te lezen en m'n aandacht zwakt af.
Wel leuk om te zien dat er iemand de moeite neemt een verslagje te typen !
nikszolekkeralss.exe
Wat ik trouwens ook een interessant punt vond was de mate waarin een website persoonlijk op de gebruiker is gericht. Iedereen kent natuurlijk het voorbeeld van een site waarbij je persoonlijke instellingen kunt maken om het echt 'jouw' site te maken. (Dit in tegenstelling tot televisie waar dat voor jou wordt bepaald.) Maar een site als ov9292 is ook al zeer persoonlijk. Er zullen immers weinig mensen zijn die daar precies de zelfde reis in zullen voeren. Die pagina is dus voor iedereen verschillend en heel persoonlijk!
Maar ik denk dat dit dus wel de kracht is van deze vorm van media. Je hebt als gebruiker veel invloed op de content die je voorgeschoteld krijgt. Denk hierbij ook aan, om weer even de vergelijking met televisie te trekken, de snelheid waarmee je de content tot je neemt. Bijvoorbeeld zoals op http://www.submarinechann...content/killer/index.html de snelheid waarmee je doorklikt naar het volgende plaatje.
Dit is dan wel zo een project wat ik zelf dus nooit als streaming zou hebben betiteld... Maarja, dat geeft dan ook meteen aan hoe ze aan het zoeken zijn!
@likkepot: Ik vond het ook een erg rommelige / onduidelijke site... Maarja, ze zullen de site ook wel op 'experimentele' basis hebben willen maken ofzo.
[ Voor 8% gewijzigd door Vulpes_Vulpes op 25-10-2003 13:58 ]
Love begins with a metaphor. Which is to say, love begins at the point when a woman enters her first word into our poetic memory. - Milan Kundera