Ik ben van plan om een home theater set te gaan verzamelen. Alles in een keer kopen is voor mij niet te doen, dus liever langzaam verzamelen dan gehaast iets te kopen.
Een tijdje terug heb ik al een losse dvd speler aangeschaft, een LG5353.
Digitale uitgang en coax. Ondersteundt dts enz. Fijn ding.
Nu heb ik veel gezien dat men verschillende speakers gebruikt op de amp en niet altijd die standaard melkpakjes. Nu heb ik van mijn oude HiFi set de volgende 2 sets speakers:
2x Philips, 6 ohm, geen idee hoeveel watt. wel 3 weg en klinken mooi!

en 2x de mission 760i, 2way reflex 25-75 w/ch 6 ohm

Ben over deze 4 speakers dus wel erg tevreden en kan me ook goed voorstellen dat deze echt geschikt zouden zijn als front en rear speakers.
Nu dacht ik als ik nu een amp aanschaf en sluit daar deze speakers op aan, ga ik verder sparen voor een center speaker en subwoofer.
Is dit een optie? Deze 4 speakers te gebruiken en daarbij nog een amp uitzoeken.
De vraag welke amp is mij ook nog een raadsel. Het gaat mij dus om dvd - tv en muziek. Ook in die volgorde van luister en kijk genot. Voor puur muziek zou je op een andere amp uitkomen, maar dat hoeft van mij niet zo.
Dus een amp - receiver met dts. Ik heb een budget op dit moment van een €300,-
Een tijdje terug heb ik al een losse dvd speler aangeschaft, een LG5353.
Digitale uitgang en coax. Ondersteundt dts enz. Fijn ding.
Nu heb ik veel gezien dat men verschillende speakers gebruikt op de amp en niet altijd die standaard melkpakjes. Nu heb ik van mijn oude HiFi set de volgende 2 sets speakers:
2x Philips, 6 ohm, geen idee hoeveel watt. wel 3 weg en klinken mooi!
en 2x de mission 760i, 2way reflex 25-75 w/ch 6 ohm
Ben over deze 4 speakers dus wel erg tevreden en kan me ook goed voorstellen dat deze echt geschikt zouden zijn als front en rear speakers.
Nu dacht ik als ik nu een amp aanschaf en sluit daar deze speakers op aan, ga ik verder sparen voor een center speaker en subwoofer.
Is dit een optie? Deze 4 speakers te gebruiken en daarbij nog een amp uitzoeken.
De vraag welke amp is mij ook nog een raadsel. Het gaat mij dus om dvd - tv en muziek. Ook in die volgorde van luister en kijk genot. Voor puur muziek zou je op een andere amp uitkomen, maar dat hoeft van mij niet zo.
Dus een amp - receiver met dts. Ik heb een budget op dit moment van een €300,-