[HT] start aanschaf HT set + pics

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 16:17

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
Ik ben van plan om een home theater set te gaan verzamelen. Alles in een keer kopen is voor mij niet te doen, dus liever langzaam verzamelen dan gehaast iets te kopen.

Een tijdje terug heb ik al een losse dvd speler aangeschaft, een LG5353.
Digitale uitgang en coax. Ondersteundt dts enz. Fijn ding.

Nu heb ik veel gezien dat men verschillende speakers gebruikt op de amp en niet altijd die standaard melkpakjes. Nu heb ik van mijn oude HiFi set de volgende 2 sets speakers:

2x Philips, 6 ohm, geen idee hoeveel watt. wel 3 weg en klinken mooi!

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jt.koppen/audio/philips1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jt.koppen/audio/philips_specs.JPG

en 2x de mission 760i, 2way reflex 25-75 w/ch 6 ohm

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jt.koppen/audio/mission1.JPG

Ben over deze 4 speakers dus wel erg tevreden en kan me ook goed voorstellen dat deze echt geschikt zouden zijn als front en rear speakers.

Nu dacht ik als ik nu een amp aanschaf en sluit daar deze speakers op aan, ga ik verder sparen voor een center speaker en subwoofer.

Is dit een optie? Deze 4 speakers te gebruiken en daarbij nog een amp uitzoeken.

De vraag welke amp is mij ook nog een raadsel. Het gaat mij dus om dvd - tv en muziek. Ook in die volgorde van luister en kijk genot. Voor puur muziek zou je op een andere amp uitkomen, maar dat hoeft van mij niet zo.

Dus een amp - receiver met dts. Ik heb een budget op dit moment van een €300,-

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 04:44
Het wordt i.h.a. afgeraden om verschillende soorten speakers te gebruiken in een HT-set, omdat de klank dan verschilt tussen bv voor en achter. Vooral de front- en centerspeakers moeten goed matchen, voor de achterspeakers komt het iets minder nauwkeurig.

Je moet dus op zoek naar een centerspeaker die kwa klank overeenkomt met je fronts. Dat is op het gehoor vrij lastig, maar als het voor jou werkt...

Wat je ook kunt doen is een versterker/receiver kopen met uitgebreide mogelijkheden om de toon per kanaal in te stellen (equalizer). Ik heb geen idee in hoeverre deze snufjes beschikbaar zijn in de budgetapparaten, de duurdere apparaten hebben het vaak wel. Yamaha heeft zelfs op de duurdere modellen een microfoontje dat de klankkleur automatisch aanpast zodat alle speakers hetzelfde klinken.

[ Voor 1% gewijzigd door PhilipsFan op 24-10-2003 11:56 . Reden: typo ]

• LyxKyo
  • Laatst online: 30-07 20:58

LyxKyo

Dreambox was fun!

Super_Grover schreef op 24 oktober 2003 @ 11:14:
Ik ben van plan om een home theater set te gaan verzamelen. Alles in een keer kopen is voor mij niet te doen, dus liever langzaam verzamelen dan gehaast iets te kopen.

Een tijdje terug heb ik al een losse dvd speler aangeschaft, een LG5353.
Digitale uitgang en coax. Ondersteundt dts enz. Fijn ding.

Nu heb ik veel gezien dat men verschillende speakers gebruikt op de amp en niet altijd die standaard melkpakjes. Nu heb ik van mijn oude HiFi set de volgende 2 sets speakers:

2x Philips, 6 ohm, geen idee hoeveel watt. wel 3 weg en klinken mooi!

[afbeelding]
[afbeelding]

en 2x de mission 760i, 2way reflex 25-75 w/ch 6 ohm

[afbeelding]

Ben over deze 4 speakers dus wel erg tevreden en kan me ook goed voorstellen dat deze echt geschikt zouden zijn als front en rear speakers.

Nu dacht ik als ik nu een amp aanschaf en sluit daar deze speakers op aan, ga ik verder sparen voor een center speaker en subwoofer.

Is dit een optie? Deze 4 speakers te gebruiken en daarbij nog een amp uitzoeken.

De vraag welke amp is mij ook nog een raadsel. Het gaat mij dus om dvd - tv en muziek. Ook in die volgorde van luister en kijk genot. Voor puur muziek zou je op een andere amp uitkomen, maar dat hoeft van mij niet zo.

Dus een amp - receiver met dts. Ik heb een budget op dit moment van een €300,-
raad voor é279 de Marantz sr 4300 6.1 systeem met dts (ex) leuke amp, en binnen jouw budget. In veel winkels is hij nog 550euro, bijv benvandijk in Uden. Bij polectro plaza heeft n maat van me m voor 279 gehaald!!! hele mooie prijs voor n nette surround amp. "What hifi" is er ook lovend over...

cheers!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 09:54

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Als je de marantz 4300 voor 299 of minder kan vinden moet je dat doen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Anders kan je nog voor de Yamaha RX-V440RDS gaan, die is ook te vinden voor 299 maar dit is een model die nog geproduceerd word, die van marantz niet meer.
Maar je kan zelf het best beoordelen of die boxen nog bij elkaar passen of niet.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Ben zelf ook begonnen met het opbouwen van een HT set. Receiver is de Denon 3802 en als fronts heb ik nu de B&W 602. Maar geld voor het af te maken is er eventjes niet dus heb ik voor de overige 5 speakers gewoon van alles bij elkaar gezocht. Had zo nog 3 speakers van mijn dolby pro logic setje die ik nu gebruik als center en rears. Dan nog 2 speakers van philips als middelste speakers en 2 kleine speakerstjes als achterste speaker (opstelling van 1 - 2 - 2 - 2 - 1, resp center, fronts, midden, rears en center rear). Geen sub. Ik moet zeggen dat het al leuk klinkt.

Natuurlijk is het beter alle speakers van een range te hebben maar tijdelijk is het met een samenraapsel goed te doen hoor! En je kunt beter doorsparen voor een goede speakerset dan nu een compleet goedkoop setje te kopen.

.

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

HIDMAN-X schreef op 24 October 2003 @ 12:14:
Als je de marantz 4300 voor 299 of minder kan vinden moet je dat doen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Anders kan je nog voor de Yamaha RX-V440RDS gaan, die is ook te vinden voor 299 maar dit is een model die nog geproduceerd word, die van marantz niet meer.
Maar je kan zelf het best beoordelen of die boxen nog bij elkaar passen of niet.
hifi video center nijmegen, 299! polectro plaza amsterdam 279 =. raf amsterdam 299. ben van dijk uden --> 550 En als je tegen die lui zegt dat ie overal voor 299 is, krijg je m daar ook voor dat bedrag. anders zeg je dan ga ik m hier niet halen. daar in uden staat ie nog op de plank!!

cheers!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Ik zou uiteindelijk toch nieuwe speakers halen...speakers maken veel meer uit voor het geluid dan je amp. En ik weet niet in hoeverre het echt onmogelijk voor je is om alles in 1 keer te kopen, maar ik zou dat toch proberen omdat je dan korting kan krijgen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

nicknec schreef op 24 October 2003 @ 12:18:
[...]

hifi video center nijmegen, 299! polectro plaza amsterdam 279 =. raf amsterdam 299. ben van dijk uden --> 550 En als je tegen die lui zegt dat ie overal voor 299 is, krijg je m daar ook voor dat bedrag. anders zeg je dan ga ik m hier niet halen. daar in uden staat ie nog op de plank!!
Waar haal je al die prijzen vandaan?

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Speedy_J schreef op 24 October 2003 @ 17:48:
[...]

Waar haal je al die prijzen vandaan?
die weet ik, uitvoerig hierover geinformeerd dit omdat ik dezelfde versterker heb gekocht voor 299. en een maat van me voor 279, n hele nette prijs toch?

www.homecinemaheaven.com/prod_info/amps/sr4300.htm

cheers!

• apollo13
  • Laatst online: 10:22
Hi Super Groover
Wat jij van plan bent heb ik al gedaan.
Ik heb eerst ook een DVD-speler gekocht na een half jaar een versterker gekocht en mijn bestaande speakers gebruikt.
MIjn frontspeakers waren zelfgebouwd en de rearspeakers zijn een setje oude Jamo 265 speakers.
Heb na weer een half jaartje toen een goede center gekocht (Tannoy MC Shadow).
Sinds kort heb ik er een sub bij gekocht (Yamaha Yst205).
Wat mij betreft heb ik een goede volgorde aangehouden, ben bij verschillende vrienden en kennisen wezen luisteren naar hun HT setjes met de bekende melkpakjes en vondt (nog steeds) mijn setje stukken beter klinken.
Een goede plek om te zoeken naar vergelijking materiaal over een goede versterker vindt je b.v. bij: www.kieskeurig.nl. Daar vindt je veel vergelijkings materiaal en wat ik eigenlijk nog belangrijker vindt: gebruikerservaringen van mensen.

apollo13

Pagina: 1