Ik heb gisteren een P4 2.4 gekocht, 800 MHz FSB.
Geheugen wat ik heb is 512 MB DDR PC3200.
Moederbord is een asus P4PE-X.
Videokaart Geforce MX 4.
Ik heb alles in elkaar gezet en hij zag de CPU wel netjes als een 2400 MHz.
Echter als ik zeg instellingen okee en reboot dat doet ie niets.
Als ik handmatig de snelheid van de bus verander van 200 naar 190 MHz dan doet ie het wel, maar dan haalt ie dus maar de 2280 en dat is weinig voor een 2400.
Ik heb de winkel gebeld en ik mocht gelijk ff langs komen, hun testte de CPU en memory, CPU DOA dus gelijk een nieuwe meegekregen.
Maar deze vertoond dus precies hetzelfde probleem.
Als ik de bus op 150 MHz zet draait het geheugen dus als DDR 300 MHz ipv 400, maar die heb ik in het bios weer op 400 MHz gezet en dat werkt dus wel prima.
Kortom, geheugen is naar mijn mening prima in orde, CPU is omgewisseld en zou wel erg toevallig zijn als deze dezelfde defect vertoond.
Zou het aan het moederbord kunnen liggen?
Het moederbord hoort wel netjes een 800 MHz FSB aan te kunnen en aangezien mijn P4 de langzaamste is met een 800 FSB zou die deze zeker moeten kennen.
Voor de zekerheid heb ik al het bios geflasht naar de nieuweste versie, maar dit helpt ook niets.
Kan iemand mij verder helpen?
Geheugen wat ik heb is 512 MB DDR PC3200.
Moederbord is een asus P4PE-X.
Videokaart Geforce MX 4.
Ik heb alles in elkaar gezet en hij zag de CPU wel netjes als een 2400 MHz.
Echter als ik zeg instellingen okee en reboot dat doet ie niets.
Als ik handmatig de snelheid van de bus verander van 200 naar 190 MHz dan doet ie het wel, maar dan haalt ie dus maar de 2280 en dat is weinig voor een 2400.
Ik heb de winkel gebeld en ik mocht gelijk ff langs komen, hun testte de CPU en memory, CPU DOA dus gelijk een nieuwe meegekregen.
Maar deze vertoond dus precies hetzelfde probleem.
Als ik de bus op 150 MHz zet draait het geheugen dus als DDR 300 MHz ipv 400, maar die heb ik in het bios weer op 400 MHz gezet en dat werkt dus wel prima.
Kortom, geheugen is naar mijn mening prima in orde, CPU is omgewisseld en zou wel erg toevallig zijn als deze dezelfde defect vertoond.
Zou het aan het moederbord kunnen liggen?
Het moederbord hoort wel netjes een 800 MHz FSB aan te kunnen en aangezien mijn P4 de langzaamste is met een 800 FSB zou die deze zeker moeten kennen.
Voor de zekerheid heb ik al het bios geflasht naar de nieuweste versie, maar dit helpt ook niets.
Kan iemand mij verder helpen?
486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22