[php/mysql/js]database content op andere sites plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik wil dus het mogelijk maken dat beheerders van andere sites dan de mijne.. content kunnen plaatsen op hun site uit mijn mysql dbase..
vergelijkbaar met de newstracker van tweakers en van nu.nl enz.

mij viel op dat dit vaak javascripjes zijn en dit lijkt me ook de oplossing die voor mij wenselijk is..

ik heb alleen eerlijk gezegd geen id hoe ik dit moet aanpakken.
wat ik nu dus heb is een php scripje die random iets uit de dbase haalt... maar dit moet dus javascript worden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Javascript kan geen database handling uitvoeren. Het is een clientside scripttaal. Je moet dus in zijn geheel PHP gebruiken. Deze is serverside en dat is precies waar je database zich bevindt: op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 10:38:
Javascript kan geen database handling uitvoeren. Het is een clientside scripttaal. Je moet dus in zijn geheel PHP gebruiken. Deze is serverside en dat is precies waar je database zich bevindt: op de server.
ja dat snap ik.. en dat is ook waarom ik zelf de oplossing niet wist..
maar tweakers en nu.nl en weet ik veel hoeveel sites hun content wel niet afstaan (al dan niet gratis) .. die hebben die data ook in een dbase staan.. hoe pakken die dat dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 10:32
Je kunt eenvoudig het volgende doen:
Als je wilt dat ze de nieuwste 10 newsposts van jouw site kunnen laten zien,
zorg dan dat je zelf met php een html pagina maakt met als content de laatste 10 posts.. de layout kan de client zelf regelen met style-sheets, of hij ript gewoon jouw html filetje..
klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
JE geeft bij het verbinden met je Mysql database gewoon op waar hij staat, dat is volgens mij alles om een db op een andere plaats te gebruiken. Natuurlijk moet je wel toegang krijgen tot die db, maar dat stel je gewoon zelf in.

Random dingen uit een db plukken moet ook wel met PHP kunnen. Er zal wel een random functie zijn en anders kan je er altijd zelf een maken met de tijd(+evt datum) als random variabele. Dan moet je alleen nog besluiten of je echt helemaal een random record wil, of een record uit een bepaalde range (bv alleen record van max 2 dagen oud).
Je vraagt eerst op hoeveel van die record er zijn, bepaald een random getal tussen de 0 en 1 , vermenigvuldigt het met het aantal 'geschikte' record, rond af en pluk dat record uit de lijst.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

nikao schreef op 24 oktober 2003 @ 10:41:
[...]

ja dat snap ik.. en dat is ook waarom ik zelf de oplossing niet wist..
maar tweakers en nu.nl en weet ik veel hoeveel sites hun content wel niet afstaan (al dan niet gratis) .. die hebben die data ook in een dbase staan.. hoe pakken die dat dan aan?
gorgi_19 in "scriptje om content te leveren op andere" :/ Heb je dan echt helemaal niets gedaan met de info uit je vorige topics?

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 24-10-2003 10:45 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Mysql Database -> Met php haal je de data eruit -> Schrijf het weg als een javascriptje.

Ik weet niet precies wat de makkelijkste manier is om php 1x in de x minuten een javascriptje weg te laten schrijven. Zou een cronjob dan het best voldoen?

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:26

JQR

je kan ook xml-files maken, die zijn universeler dan javascript, en die kan je met bijvoorbeeld php of perl serverside aanmaken.. (doet fok ook op http://www.athena.fokzine.net/~danny/remote.xml) andere sites kunnen met behulp van php die xml weer parsen tot de vorm waarin ze het willen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De reden voor het gebruik van javascript is omdat dit gewoon met html ingevoegd kan worden (met de <script src="joujavascript.php"></script> ) Waneer je php gewoon een javascript laat generenen in plaats van html kun je content invoegen met document.write().

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
_bas_ schreef op 24 oktober 2003 @ 10:42:
JE geeft bij het verbinden met je Mysql database gewoon op waar hij staat, dat is volgens mij alles om een db op een andere plaats te gebruiken. Natuurlijk moet je wel toegang krijgen tot die db, maar dat stel je gewoon zelf in.

Random dingen uit een db plukken moet ook wel met PHP kunnen. Er zal wel een random functie zijn en anders kan je er altijd zelf een maken met de tijd(+evt datum) als random variabele. Dan moet je alleen nog besluiten of je echt helemaal een random record wil, of een record uit een bepaalde range (bv alleen record van max 2 dagen oud).
Je vraagt eerst op hoeveel van die record er zijn, bepaald een random getal tussen de 0 en 1 , vermenigvuldigt het met het aantal 'geschikte' record, rond af en pluk dat record uit de lijst.
dit snap ik .. en het random gedeelte heb ik ook allemaal al wel (niet vlekkeloos though) .. maar het probleem is dus dat het ook op sites moet kunnen staan die geen php aankunnen..

ik had dit een tijd terug inderdaad ook al gevraagd.. maar dat topic was gesloten omdat ik hem heropende without asking.. vandaar dit nieuwe topic..

de oplossing is dus eens in de zoveel tijd (1x per minuut bv) het resultaat wegschrijven als javascript? (begrijp ik dit goed? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
Janoz schreef op 24 October 2003 @ 10:45:
De reden voor het gebruik van javascript is omdat dit gewoon met html ingevoegd kan worden (met de <script src="joujavascript.php"></script> ) Waneer je php gewoon een javascript laat generenen in plaats van html kun je content invoegen met document.write().

uhm.. misschien ga ik nu iets heel doms zeggen.. maar bedoel je dat ik inplaats van rechtstreeks het resultaat weer te geven met
PHP:
1
echo $random_resultaat

ik een document.write() kan echo'en ? en dan dus dit php script als javascript invoegen in de html? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
ok.. dit werkt nu.. thx voor de hulp :D ..
maarrrrrrrr... hoe kan ik het nu zo maken dat ik een popup krijg als men op het resultaat klikt?.. ik kan toch nu niet in die document.write() een onClick gaan toevoegen?...(hij geeft hier tenminste syntax errors als ik dat probeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Dat lijkt me meer iets voor W&G.

Systeem | Strava

Pagina: 1