Toon posts:

Chello en wisselend IP

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers

Ik heb nu een com21 modem en chello, hierbij heb ik een vast IP, maar een vriend van mij op school had een verhaal dat als je zon terrayon modem krijgt dat je dan ook een wisselend ip krijgt. IS dat ZO???

Verwijderd

Ik heb Chello met een Terayon modem. Nou krijg ik altijd hetzelfde ip-adres. Ik moet erbij zeggen dat ik tot een week of 3 geleden altijd een ander ip-adres had als nu

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:38

McMiGHtY

- burp -

Heb al een hele tijd een com21 modem en heb nog nooit van IP gewisseld, hoe dit met terrayon modems is weet ik niet. Zijn die nieuwe terrayonmodems trouwens nog sneller dan die lancity's?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb al meer als een jaar hetzelfde IP met een Terayon modem (alleen is de hostname vorige week veranderd, naar iets met UPC erin :r:)).

Verwijderd

IP verandert maar heel soms.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heel simpel:

Com21 ==> Vast IP
Terayon ==> DHCP met 7dgn lease-tijd

Dit wil dus zeggen dat als jij je modem aanzet je een IP adres krijgt, dit blijf je gewoon houden, tenzij jouw kabelmodem meer dan 7 dagen heeft aangestaan, dan krijg je een nieuw IP adres van de DHCP server.

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 21:56 schreef DSmarty het volgende:
Heel simpel:

Com21 ==> Vast IP
Terayon ==> DHCP met 7dgn lease-tijd

Dit wil dus zeggen dat als jij je modem aanzet je een IP adres krijgt, dit blijf je gewoon houden, tenzij jouw kabelmodem meer dan 7 dagen heeft aangestaan, dan krijg je een nieuw IP adres van de DHCP server.
Misschien wel een nieuw IP maar zeker geen ander IP

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 december 2000 22:14 schreef Country_Boy het volgende:

[..]
Misschien wel een nieuw IP maar zeker geen ander IP
Helaas is dat niet correct, zodra er na die 7 dagen iemand anders eerder opnieuw inlogt (die 7 dagen offline is geweest) of dat een nieuwe abonnee het net opkomt, dan ben je wel degelijk jouw oude IP adres kwijt!.

Meestal behoud je nog wel je eigen IP.

Verwijderd

Ik heb een keer in 8 maanden een nieuw IP gehad, waarschijnlijk omdat ik op een andere router ben gezet ofzo.

Verwijderd

Ik heb nog nooit een ander IP tje gehad.

Maar komt misschien doordat ik nog van de A2000 garde ben?!...

Verwijderd

huh? kan je IP adres ook veranderen als je altijd online bent? (dmv server?). ik heb welles dat na een dag of 8/9 uptime de inet connectie van m'n server weg valt; maar als ik dan reboot, krijg ik gewoon weer hetzelfde IP.

Heeft iemand een rede voor dit vage probleem :?

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 18:03 schreef [nielsonline] het volgende:
huh? kan je IP adres ook veranderen als je altijd online bent? (dmv server?). ik heb welles dat na een dag of 8/9 uptime de inet connectie van m'n server weg valt; maar als ik dan reboot, krijg ik gewoon weer hetzelfde IP.

Heeft iemand een rede voor dit vage probleem :?
Hoezo vaag probleem ?
Het is toch alleen maar makkelijk om altijd hetzelfde IP te hebben ?

Verwijderd

Is het eigenlijk ook zo dat die Terayon gevallen sneller zijn?

Verwijderd

Hoezo vaag probleem ?
Het is toch alleen maar makkelijk om altijd hetzelfde IP te hebben ?
Tuurlijk! dat wil ik ook :)

Maar als ik het goed begrijp, staat hierboven dat je IP adres ook kan veranderen als je gewoon online bent.. maar dat lijkt me sterk?

Mijn (linux (rulez *D)) servertje staat dus 24/7 aan, maar soms valt na een dag of 8/9 de verbinding weg. Ik dacht mischien is het dan toch zo dat er IETS veranderd terwijl je gewoon online bent?

Btw: ik heb COM21, en keihard DHCP (kutzooi :(), redhat heeft regelmatig problemen met het omhoog krijgen van de DHCP verbinding :(

• kross
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 december 2000 18:22 schreef Snap het volgende:
Ik kan je haast niet uitleggen hoeveel sneller een terayon (kleine model) als een com21 is. En hij valt ook veeeeel (eigenlijk nooit) minder uit uit tijdens de piekuren. Toen ik nog een com21 had kon ik vaak uren per week niet internetten (17:00-22:00), maar dat is sinds de terayon wel anders. Mijn IP is trouwens nog nooit gewijzigd in 12maanden, en ik heb al vaker mijn modem uitgezet (1x 22dagen op vakantie 2x10-11dagen ofzo). Daartussen meestal 24/7 online zonder wisselend IP.

BTW lokatie = arnhem

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op woensdag 06 december 2000 18:22 schreef Snap het volgende:
kijk maar eens op www.coax.nl/modemtester/
en dan bv gelderland com21 vergelijken met gelderland Terayon.. Terayon is idd sneller :P

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Pagina: 1