Toon posts:

[mtu probleem?] mail ontvangen via tiscali netwerk failed

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik een probleem met het ontvangen van email die afkomstig zijn vanaf het tiscali netwerk. Het lijkt op een structureel probleem en niet op een incidentele storing.

Alle mail waarin de inhoud wordt verzonden als BDAT en niet als DATA, timed out na 600 seconden.

de log:
195.241.137.110 09.43.04 +0200 <<< BDAT 2898426 LAST
SYSTEM 09.48.04 +0200 Disconnected
Nou heb ik ook een probleem met een website die via een xdsl verbinding van tiscali aan internet hangt. Dit is het bekende mtu 1500 van tiscali vs 1492 van KPN ADSL probleem waarover al vele topics zijn geweest.

Ik heb dus een draytek router icm kpn adsl.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn? En zo ja hoe lossen we dit op?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Als je inderdaad denkt het MTU probleem te hebben zijn er verschillende oplossingen... zowel clientside als op de gateway (router). Nu ben ik niet bekend met je router dus kan ik daar verder inhoudelijk niet op in gaan.

Begin eens met het daadwerkelijk vast stellen of je inderdaad het MTU probleem hebt want uit bovenstaande test blijkt dat niet overduidelijk. Er zijn verschillende manieren om dit te testen (zie hiervoor andere topics en google).

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn verschillende manieren om dit te testen (zie hiervoor andere topics en google).
Heb de topics niet helemaal uitgespit, maar ik kan nu niet even mijn router er tussen uit slopen. En volgens mij zijn er niet gek veel andere opties...

Ga zelf ook nog ff checken

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pas je MTU even aan (http://www.winguides.com/registry/display.php/280/ voor 2000, zoek zelf even als je een ander OS (eg: XP) gebruikt), en zet hem zo laag mogelijk (576 bv) en reboot.

Is je probleem dan weg is het een MTU probleem anders niet :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 24 October 2003 @ 10:58:
Pas je MTU even aan (http://www.winguides.com/registry/display.php/280/ voor 2000, zoek zelf even als je een ander OS (eg: XP) gebruikt), en zet hem zo laag mogelijk (576 bv) en reboot.

Is je probleem dan weg is het een MTU probleem anders niet :)
die site had ik al gevonden, maar ik gebruik windows 2003 en ik kan daar nog niet heel snel de mtu van vinden, iig niet in de registry

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vziw is dat gelijk aan XP - dus eventjes zoeken op XP :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 24 oktober 2003 @ 11:10:
Vziw is dat gelijk aan XP - dus eventjes zoeken op XP :)
Bij xp staat de mtu in de registry bij de tcpip/adapter in 2003 staat hij daar niet....
Pagina: 1