Pioneer DVR-A06 of NEC 1300A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:10

H3llSiNG

Meh.

Om maar geen nieuw topic te openen plaats ik het hier wel :
open gewoon een nieuw topic, dat is veel netter, ik heb het voor jou gedaan :)

Ik zit dus ook te twijfelen welke drive ik nu zal nemen, het is bij mij vooral een kwestie van welke drive pakt de meeste media.. de 1300a met zijn nieuwe firmware of de pioneer dvr-a06

de pioneer spreekt me wel aan en kan er weinig negatief's over vinder maar is ook een stukje duurder

de nec staat bekend dat hij nie alles slik maar dat is misschien wel opgelost met die firmware dus..

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 24-10-2003 09:32 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 21:05
Gewoon de Pioneer pakken ... dat ding is namelijk echt goed !!

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

H3llsing schreef op 23 oktober 2003 @ 23:56:
Om maar geen nieuw topic te openen plaats ik het hier wel :

Ik zit dus ook te twijfelen welke drive ik nu zal nemen, het is bij mij vooral een kwestie van welke drive pakt de meeste media.. de 1300a met zijn nieuwe firmware of de pioneer dvr-a06

de pioneer spreekt me wel aan en kan er weinig negatief's over vinder maar is ook een stukje duurder

de nec staat bekend dat hij nie alles slik maar dat is misschien wel opgelost met die firmware dus..
Zoals Bobsnl al zegt, de Pioneer is zeker weten goed en kwalitatief zeker beter als de NEC :-)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

Maar geen problemen met media en dat soort onzin ?

wat ik dus wel van de NEC hoor

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

H3llsing schreef op 24 oktober 2003 @ 00:14:

Tja sommige media is nou eenmaal crappy en doet het in geen enkele brander goed. Voor wat ik gezien heb is dat pioneer trouw alles wat een beetje kwaliteit is wel brand.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 21:05
H3llsing schreef op 24 October 2003 @ 00:14:

Het enige dat ik heb gehoord is dat ie Nashua DVD+R maar op 1x wil branden, maar dat is dan ook de enige... Philips, Princo, Verbatim, .... No problems

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32929

bobsnl schreef op 24 October 2003 @ 00:50:
[...]

Het enige dat ik heb gehoord is dat ie Nashua DVD+R maar op 1x wil branden, maar dat is dan ook de enige... Philips, Princo, Verbatim, .... No problems
Ik heb de nieuwste firmware draaien op m'n NEC en er zijn niet tot nauwelijks blanco's die niet werken... Al moet ik zeggen dat ik zelf toch altijd de kwalitatief iets hoger gewaardeerde blanco's aanschaf, dit is enkel omdat ik wat meer vertrouwen heb in de levensduur van deze schijfjes!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

NEC 1100A hier, al mijn dvd brands zonder 1 fout. Is stabiel, branden met Roxio, DVD2ONE, COPYtoDVD, clone DVD zonder problemen. heb tot nu toe 120 brands gedaan, geen 1 fout, waaronder back up van harde schijven, direkt branden met Norton Ghost en dvd back up's. Vaak zie je mensen gaan voor een merk omdat men daarmee al enig vertrouwen heeft door andere apperaten. Nec levert zijn loopwerk voor heel wat andere merken. Ik merk overigens wel dat getweakte systemen, minimale spec's hardware systemen of andere instabiele pc installs vaak problemen geven op diverse branders. Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat NEC minder is, misschien wat gevoeliger maar zeker niet slechter. Maar goed, dat zijn persoonlijke ervaringen. Al mijn vrienden hebben een Nec, 0 problemen, zijn wel allemaal p4 2.8 systemen met een gig ram, geupdate firmware's en laatste patches brand software. Ik ben er tevreden mee :*) Alleen Philips DVD/R/RW worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54786

De Pioneer 106 natuurlijk , ik heb 'm 3 dagen geleden gekocht en m'n Nec staat nu te koop op Ebay .
Die Nec is niet verkeerd maar de Pioneer vreet alles , een spindle 100x Ice White Printable die ik met de Nec en Sony DRU500AX helemaal niet kon branden zonder errors doet het nu perfect , op 4x RitekG04 van That's Right na testen met Nero CD Speed is nu perfect , met de Nec deed ik ze net als de Sony op 2x om ze perfect te krijgen , Verbatim 2x gaf met de Nec en Sony kleine dipjes , op de 106 perfect , ik had nog 8 Princo :r 4x die op de Nec en Sony niet te branden waren , met de 106 op 4x hele kleine dipjes en op 2x perfect , ik had nog 5 Nashua +R 1x speed bagger die ik op m'n Sony DRU 500AX en Nec met geen mogelijkheid kon branden , met de Pioneer op 2x perfect 8)7
Alleen de Mitsui (Mame-E) 2x speed printable waarvan ik er nog 30 heb ;( zijn op geen van de 3 branders goed te branden maae ik heb net m'n firmware geflashed naar 107 (was 105) dus ik heb nog een kans .
De Sony was m'n nr 1 brander (iets beter als de Nec , sommige 4x media doet ie maar op 2x maar wel alles goed ) de Pioneer is nu m'n nr1 .

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 54786 op 24-10-2003 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Zat aan een nec te denken, maar begin nu toch weer te twijfelen ;-)

Iemand ervaring met de MSI ms-8404A? Heeft 8Mb cache....
Zag hem ergens staan voor 159 euro!

Zie nu op de site van MSI dat de minimale systeemeisen een 1Ghz pc is, heb een P3-800, kan ik daar dan geen dvd's mee branden??

[ Voor 29% gewijzigd door irule op 24-10-2003 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 07:26

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Anoniem: 54786 schreef op 24 oktober 2003 @ 02:04:
De Pioneer 106 natuurlijk , ik heb 'm 3 dagen geleden gekocht en m'n Nec staat nu te koop op Ebay .
Die Nec is niet verkeerd maar de Pioneer vreet alles , een spindle 100x Ice White Printable die ik met de Nec en Sony DRU500AX helemaal niet kon branden zonder errors doet het nu perfect , op 4x RitekG04 van That's Right na testen met Nero CD Speed is nu perfect , met de Nec deed ik ze net als de Sony op 2x om ze perfect te krijgen , Verbatim 2x gaf met de Nec en Sony kleine dipjes , op de 106 perfect , ik had nog 8 Princo :r 4x die op de Nec en Sony niet te branden waren , met de 106 op 4x hele kleine dipjes en op 2x perfect , ik had nog 5 Nashua +R 1x speed bagger die ik op m'n Sony DRU 500AX en Nec met geen mogelijkheid kon branden , met de Pioneer op 2x perfect 8)7
Alleen de Mitsui (Mame-E) 2x speed printable waarvan ik er nog 30 heb ;( zijn op geen van de 3 branders goed te branden maae ik heb net m'n firmware geflashed naar 107 (was 105) dus ik heb nog een kans .
De Sony was m'n nr 1 brander (iets beter als de Nec , sommige 4x media doet ie maar op 2x maar wel alles goed ) de Pioneer is nu m'n nr1 .
Erg vreemd. Alleen problemen met Princo 4x zijn mij bekend. Tussen de 15 en 30% v/d Princo 4x schijfjes werkt maar op 4x, dit alles omdat Princo zich niet aan de DVD-R specs houdt :'( Schijfjes die niet op 4x willen zijn vaak brak. De NEC doet daar een goede check op. Dat de Pioneer ze wel bakt is puur toeval!

De brandkwaliteit van de 1300A is veel hoger dan die van de Pioneer 106. Doe maar eens een PiSum8 test met K-Probe en je ziet het verschil duidelijk! De NEC is dan een stuk beter :) Toch leuk als je belangrijke data opslaat, dat de schijfjes dan na een jaar nog goed leesbaar zijn :P

Mitsui 2x werken hier prima, zelfs met standaard 1.05 firmware! Met de nieuwe 1.08 firmware doet de NEC alle 4x op 4x, behalve de Princo's dan. Maar aangezien Princo toch crap is (bewezen door verschillende tests :'( ), zou ik me daar niet zoveel zorgen om maken!

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41
En toch snap ik niet hoe jij aan die cijfers komt hermanvh? Ik heb inmiddels al wat spindletjes princo er doorheen gedraait en tot nu toe geeneen coaster. En gewoon allemaal op 4X????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG

H3llSiNG

Meh.

op de 1300a dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91075

Heb op men Nec1300A toch al minimaal 150 princo`s gebrand op 4x en al minimaal 250 datawrites op 4x, denk dat ik er misschien 1 of 2 heb weg kunnen gooien omdat ik per ongeluk men dvd decrypter opende. Verder is de 1300A een goeie burner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54786

De Mitsui 2x die ik gebruik zijn printable en ook de Ice White , misschien dat het te maken heeft met het centreren van de printable coating op de schijfjes bij de productie .
Met perfect branden bedoel ik testen met CD Speed zonder dips , ik heb al genoeg mensen gehoord die riepen dat hun schijfjes perfect waren maar meestal bedoelen ze dan afspeelbaar op hun spelers wat vaak net zoveel zegt over de kwaliteit van de spelers , deze schijven werken dan vaak maar op een klein aantal spelers de mijne moeten op elke speler werken , ik ben er van overtuigd dat de Pioneer veel minder problemen heeft met media als de Nec , ik heb getest op meerdere computers en met meerdere branders , maar iedereen moet kopen wat hij wil natuurlijk .
Problemen met Princo is geen pijl op te trekken , soms heb je een spindle die helemaal perfect is een andere keer een matige en ik heb ook een keer een spindle getest die op geen enkele brander met welke snelheid en welke firmware dan ook was te fikken .
Alles wat de Nec perfect fikte gaat perfect op de Pioneer en wat ie niet goed pakte ook .
Ik heb inmiddels zo'n 700 schijfjes weggefikt (meeste met de Sony) net als een maat van me , die gaat nu ook de Pioneer erbij halen want hij heeft ook nog wat media staan die onbruikbaar was .
Op veel online media winkels staat specifiek bescheven met welke firmware een bepaalde media moet worden beschreven op een bepaalde brander en welke problemen geven , de Pioneer staat er altijd bij met gewoon z'n laatste firmware zonder problemen , bel of mail die eens welke brander zij adviseren , dat heb ik ook gedaan .
Ik zeg niet dat de Nec slecht is , ik heb er genoeg mee weggefikt , ik zeg wel dat de Pioneer minder problemen geeft met verschillende media en in mijn mening en ervaring beter is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 07:26

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Anoniem: 54786 schreef op 24 October 2003 @ 11:45:
De Mitsui 2x die ik gebruik zijn printable en ook de Ice White , misschien dat het te maken heeft met het centreren van de printable coating op de schijfjes bij de productie .
Met perfect branden bedoel ik testen met CD Speed zonder dips , ik heb al genoeg mensen gehoord die riepen dat hun schijfjes perfect waren maar meestal bedoelen ze dan afspeelbaar op hun spelers wat vaak net zoveel zegt over de kwaliteit van de spelers , deze schijven werken dan vaak maar op een klein aantal spelers de mijne moeten op elke speler werken , ik ben er van overtuigd dat de Pioneer veel minder problemen heeft met media als de Nec , ik heb getest op meerdere computers en met meerdere branders , maar iedereen moet kopen wat hij wil natuurlijk .
Problemen met Princo is geen pijl op te trekken , soms heb je een spindle die helemaal perfect is een andere keer een matige en ik heb ook een keer een spindle getest die op geen enkele brander met welke snelheid en welke firmware dan ook was te fikken .
Alles wat de Nec perfect fikte gaat perfect op de Pioneer en wat ie niet goed pakte ook .
Ik heb inmiddels zo'n 700 schijfjes weggefikt (meeste met de Sony) net als een maat van me , die gaat nu ook de Pioneer erbij halen want hij heeft ook nog wat media staan die onbruikbaar was .
Op veel online media winkels staat specifiek bescheven met welke firmware een bepaalde media moet worden beschreven op een bepaalde brander en welke problemen geven , de Pioneer staat er altijd bij met gewoon z'n laatste firmware zonder problemen , bel of mail die eens welke brander zij adviseren , dat heb ik ook gedaan .
Ik zeg niet dat de Nec slecht is , ik heb er genoeg mee weggefikt , ik zeg wel dat de Pioneer minder problemen geeft met verschillende media en in mijn mening en ervaring beter is .
CD Speed zegt weinig. Een goeie CD Speed graph zegt dat ie leesbaar is, niet dat de kwaliteit super is :P

PiSum8 met K-Probe geeft een waarde die ook door fabrikanten van media gebruikt wordt om te testen hoe de kwaliteit is. Ik heb hier Datawrite Red V2 met AN31 mediacode die een gemiddelde heeft van rond de 20 en ook 3A Media met AN32 mediacode die een gemiddelde heeft van rond de 8. Dit is toch een aardig verschil! Beiden geven perfecte CD Speed graph! Echter hoe lager de PiSum8 errorrate, des te beter de kwaliteit van het schijfje!

webOS all the way!

Pagina: 1