Geforce 2 mx , passief coolen? (2de fan nu al kapot)

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 08:36
Dag mensen , na wat zoeken hier met de search vondt ik geen zak over wat ik nodig had en ook indien de topic titel goed leek te zijn "post not found" handig :P

anyway hier dus mijn vraag :

heb een servertje waar een ge-force 2 mx in zit maar de fan maakt echt een tering herrie... nu had ik dat probleem ook al met de orginele fan (begon aan te lopen ofzo) en heb dus toen een BLUE ORB gpu cooler gekocht. maar dat ding rateld nu ook als een gek (WD40 erin spuiten helpt ook geen flikker).

Nu wil ik dus geen geld meer uitgeven aan een fan die het toch weer gaat begeven.

Nu heb ik nog wat koolelementen liggen van p1(gigantisch groot ding) , en een van de p2 . Is het dus mogelijk om me GF2 passief te coolen? wil tuurlijk niet straks zonder geforce 2 zitten in me server (soms leuk om op te multiplayeren enzo ;))

thanks

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:54
Mijn oude Hercules GF 2 MX had alleen passieve koeling erop zitten, nooit problemen gehad. Op jouw GF zal ook vast wel een koelblok zitten, dat is voldoende...

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Zelfde verhaal hier me oude Hercules GF2mx had ook alleen maar een heatsink en hij draait nog steeds perfect... gewoon ff zorgen dat jer een beetje een redelijke heatsink op krijgt dan moet het geen enkel probleem zijn :)

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:20
heb hier ook een asus gf2-400mx liggen met tvout (PCI :p)... alleen maar passieve cooling... dus het moet lukken

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 08:36
aha nice.. kweet niet of ik het orginele heatsinkje nog heb... deze heb ik eraf moeten halen voor de blue-orb cooler, en aangezien ik alleen maar mensen kende met een actief gekoelde Gf2 vondt ik het beetje appart als het wel zou kunnen..

ach zwardere games dan quake 3 zullen er toch denk ik niet opgedraait worden , daarvoor heb ik met 2.4 ghz met Ati 9700 pro ;)......

maar ok ik ga later eens wat kutten ermee (zit nu op het werk)... hoop dat ik het standaard heatsinkje nog heb anders moet ik maar wat gaan boren en inelkaar fixen :P

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 09:25
met een middelmatige grote koelingblok is het heel goed te doen, mijn GF2Mx draait al maanden zo (tijdens gamen klok ik 'm zelfs over naar 200mhz) en dan wordt het blok niet eens extreem warm.

Verwijderd

In mijn vorige PC had ik ook een Geforce 2MX zitten, en die was standaard geleverd zonder actieve koeling. Goed koelblok eropzetten is dus ruim voldoende. Ding werd iig zelfs met continue gamen niet echt warm (gewoon aan te raken dus <50 graden)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Heb zelfs een geforce 4 mx in mijn handen gehad met passieve koeling uit de fabriek af.

En mijn geroce 4 ti 4200 is ook passief gekoeld (zalman hp80a) ;)

Kwestie van een groot koellichaam erop, en als er een beetje airflow in je kast is zit dat wel goed.

Desnoods klok je hem een klein beetje terug (als server heb je er toch geen beeld aan hangen).

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor MX heb je? Een MX-200 kan makkelijk zonder fan draaien met het standaard koelblokje. Die van mij doet dat al ruim een halfjaar en tijdens games kan ik gewoon mijn vinger tegen de heatsink houden. Met de MX-400 heb ik geen ervaring met passief koelen, maar zoals er al in meerdere reacties staat: Een goed (groot) koelblok zou moeten voldoen.

Na het vervangen van het koelblok moet je gewoon 3d-Mark 01/03 een paar keer draaien en goed op het beeld letten. Als de beeldkwaliteit niet achteruit gaat (geen artifacts, oid) en je kan de heatsink gewoon aan blijven raken is er niets aan de hand.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je een MX400 hebt kan je die maar net passief koelen...
Ik heb er een van Pine die wordt echt tering heet! :P
Maar als je een groot koelbolk hebt, gewoon wat pasta op chip, de hoekjes ff schoomaken, en dan seconde lijnm erop doen (op de hoekjes) een heel klein druppetje is genoeg. Laat dat ff een nactje drogen en kijken met 3dmakr of het goed werkt :)
Pagina: 1