Toon posts:

Vraagje over Vodafone

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraagje over mijn vodafone abbo ik heb een twee jarig abbo en zit er al een jaar aan vast maar ik wil van dat k*t :( abbo af

Nou heb ik gehoord dat als er iets in de voorwaarden wordt veranderd dat je het abbo kosteloos op kan zeggen klopt dat?

Ik hoorde ook dat je die veranderingen in de voorwaarden hier kunt vinden zodra ze wat gaan veranderen?

_/-\o_ alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Wat wil je nu eigenlijk weten? Of je je abo op dit moment op kan zeggen? Er liep een paar weken een draadje over. Via search: Opzegging Vodafone per 1 oktober 2003

Ik weet niet of jou abo ook in aanmerking komt. Het beste is gewoon om dit forum in de gaten te houden, en het forum op http://www.telecomvergelijker.nl Als de mogelijkheid zich dan voordoet om je abo op te zeggen komt er wel weer een nieuw draadje.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 09:31 . Reden: typo's ]

• sporasub
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-10-2022

sporasub

Hellfire: Orc Hunter lvl 40

Je kan je abo. over laten nemen door een andere provider.. ik weet alleen niet of dat kosteloos is... zoek t ff uit in een telefoon winkel... bv. T for TELECOM

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Zoek even met onze zoek-functie op 'Kosteloos opzeggen'.
Dan krijg je een hele lijst met allemaal draadjes, waarin gediscusseerd wordt over het 'hoe en waarom' van het opzeggen van een abonnement ivm met een wijziging van de AVC.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Het afsluiten van tweejarige abonnementen is (zekervoor tweakers ;) ) geen goed plan.

Behalve dat is de korting (in de vorm van toestel, of cashdeal) voor een 1 jarig met een een jaar verlenging, of 2x een 1 jarig veel groter.

Niet doen dus.

En qua opzeggen bij wijziging ben je net een maand te laat, maar hopelijk volgt er 1 januari of 1 april 2004 (net als in 2003) weer een wijziging. Je hoeft je jaar zeer waarschijnlijk niet meer uit te zitten. Dat sowieso. :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37
Tja, ik blijf het dom vinden van mensen die een contract afsluiten met een zo hoog mogelijke toestelkorting maar vervolgens gaan zeuren dat ze van het contract af willen. Als je geen vast contract wil moet je gewoon een prepaidpakket nemen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

cornelixnootje1 schreef op 24 October 2003 @ 10:04:
Het afsluiten van tweejarige abonnementen is (zekervoor tweakers ;) ) geen goed plan.

Behalve dat is de korting (in de vorm van toestel, of cashdeal) voor een 1 jarig met een een jaar verlenging, of 2x een 1 jarig veel groter.

Niet doen dus.

En qua opzeggen bij wijziging ben je net een maand te laat, maar hopelijk volgt er 1 januari of 1 april 2004 (net als in 2003) weer een wijziging. Je hoeft je jaar zeer waarschijnlijk niet meer uit te zitten. Dat sowieso. :)
Waarom neem je dan niet altijd een 2-jarig abonnement?
Wij weten toch wel dat bijna elke provider wel minimaal één keer een wijziging per jaar doorvoert.
Dus dan stijk je de korting van het 2de jaar ook gelijk op....

Dus wat jij zeg ivm dat een tweaker nooit een 2 jarig abonnement moet nemen, is B**lsh*t...

Lekker altijd 2 jaar nemen......

offtopic:
Ik heb namelijk nog nooit een 2 jarig abonnement uitgezeten

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

sporasub schreef op 24 oktober 2003 @ 09:33:
Je kan je abo. over laten nemen door een andere provider.. ik weet alleen niet of dat kosteloos is... zoek t ff uit in een telefoon winkel... bv. T for TELECOM
Je kunt inderdaad een nieuw abonnement aansluiten bij een andere provider, met behoud van je nummer. Dit word dan volgens de nieuwe regels van de OPTA binnen 10 werkdagen gedaan, alleen Vodafone en KPN werken hieraan niet mee.

Dus gaat dat in jouw geval helaas niet.
Ginz schreef op 24 oktober 2003 @ 11:22:
Dus wat jij zeg ivm dat een tweaker nooit een 2 jarig abonnement moet nemen, is B**lsh*t...

Lekker altijd 2 jaar nemen......

offtopic:
Ik heb namelijk nog nooit een 2 jarig abonnement uitgezeten
Dan heb jij tot nu toe altijd geluk gehad. Er zijn namelijk een aantal nadelen aan een 2 jarig contract.

1: Je hebt maar 1 jaar fabrieksgarantie en 1 jaar is 1 jaar, dus ook NIET 1 jaar en 1 dag of 1 jaar en 2 weken. (Iedereen zegt, "maar mijn toestel houd het makkelijk 2 jaar uit" totdat deze na 1 jaar kapot is, of eerder al kwijt of gestolen)

2: Bij een 1 jarig contract kun je altijd nog overstappen naar een andere provider of verlengen met een nieuw toestel (behalve bij KPN, hier kun je na 1 jaar al verlengen ook al heb je een 2 jarig contract. LET OP!: Het resterende jaar word er wel bij opgeteld en je kan alleen met 2 jaar verlengen)

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 14:17
Ik ben het met je eens dat een 2 jarige contract nadelen heeft, maar dat zijn niet de 2 nadelen die je hier opnoemt.

1) 1 jarige fabriekgarantie. Sinds de nieuwe europese garantiewetgeving, heeft een consument NIKS meer te maken met fabrieksgarantie. De verkoper is verplicht om 2 jaar garantie te geven. Dat hij zijn regres kan nemen op de leverancier is een andere zaak.
Je hebt dus altijd 2 jaar garantie.

2) Ook bij Vodaphone kan je na 1 jaar al verlengingen aanvragen. Waarom je dat zou doen blijft een beetje de vraag. Omdat je dan het probleem van een verouderd toestel alleen maar voor je uit schuift.

Verwijderd

Grimreaper schreef op 25 October 2003 @ 09:08:
Ik ben het met je eens dat een 2 jarige contract nadelen heeft, maar dat zijn niet de 2 nadelen die je hier opnoemt.

1) 1 jarige fabriekgarantie. Sinds de nieuwe europese garantiewetgeving, heeft een consument NIKS meer te maken met fabrieksgarantie. De verkoper is verplicht om 2 jaar garantie te geven. Dat hij zijn regres kan nemen op de leverancier is een andere zaak.
Je hebt dus altijd 2 jaar garantie.

2) Ook bij Vodaphone kan je na 1 jaar al verlengingen aanvragen. Waarom je dat zou doen blijft een beetje de vraag. Omdat je dan het probleem van een verouderd toestel alleen maar voor je uit schuift.
Hartstikke blij dat je het met me eens bent. :)

MAAR...

1: De Europese wetgeving waar jij het over hebt geldt NIET voor mobiele telefoons en accessoires.

2: Vodafone heeft dit al een hele tijd terug veranderd, je kunt pas een "Retention" (verlenging) aanvragen, 3 maanden voor het verlopen van je contractsperiode.
Pagina: 1