Toon posts:

[Win2k] auto logoff na 1 uur

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je op een standalone pc (windows 2000 pro) een user na 1 uur idle, automatisch kan uitloggen?

Het is voor een pc waar meerdere kinderen aan werken. Helaas zijn ze nogal gemakzuchtig en lopen weg zonder uit te loggen en zijn in staat om met het profiel van een ander verder te werken.

Het liefst gebruik ik een policy/registry setting, maar een batch is ook goed.
Hier en daar heb ik al de windows 2000 resource kit horen noemen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, logoff.exe zou misschien iets kunnen zijn.

Bij SysInternals heb ik (freeware) PsShutdown gevonden http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/psshutdown.shtml Hiermee zou ik een batch kunnen maken met: psshutdown -o -t 3600
Maar hoe roep ik dit aan? M.a.w. hoe weet het script dat de pc idle is?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je kunt in de taskmanager gewoon een batch file op laten starten na een bepaalde idle time :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou de weg kunnen kiezen die Spider.007 kiest, maar er is ook nog een andere manier. Er bestaat een screensaver (winexit.scr) die zodra deze actief wordt, je PC uitlogt.

Kijk bv. hier maar eens. Ik weet niet precies ofdat hij nog in een recente resourcekit zit, maar in de NT4 resource kit zat deze zeker.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

zit in zowel Windows NT4/2000/2003 resource kit :D

Verwijderd

Gewoon via je screensaver tab onder scherm eigenshappen

Password protected aanvinken

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 09:28 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 09:26:
Gewoon via je screensaver tab onder scherm eigenshappen

Password protected aanvinken
Als je goed gelezen had wil de TS geen Password protected screensaver maar de mogelijkheid om de ingelogde gebruiker automatisch na 1 uur uit laten loggen.

Verwijderd

Op m'n W2K systeem gebruik ik ook logoff.exe, hernoemd naar logoff.scr
Als je deze via de instellingen van het bureaublad als screensaver aan wil geven, logt dit de aangemelde gebruiker meteen af, daarom geef ik via het register voor de desbetreffende user deze screensaver aan, met bijbehorende tijd.
Tip: als je deze voor de Default User als screensaver instelt (i.p.v. logon.scr) wordt de PC afgesloten na de ingestelde tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat winexit.scr en logoff.exe die in de resource kit zitten niet gratis zijn. De prijs is zelfs hoger dan de onderwijs licentie voor win2k!

Uit de reacties maak ik op dat er geen standaard oplossingen zijn ;(

Logoff.exe hernoemen naar logon.scr zou wel wat kunnen zijn, ga ik zo ff proberen.
Ik kan de freeware psshutdown.exe of logoff.exe gebruiken.
Maar kan ik dan schakelopties meegeven voor psshutdown.exe?
En als de user de screensaver aanpast/uit zet? Kan dit voorkomen worden door de default user te configuren? En hoe dan?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 11:52:
Ik kom er net achter dat winexit.scr en logoff.exe die in de resource kit zitten niet gratis zijn. De prijs is zelfs hoger dan de onderwijs licentie voor win2k!

Uit de reacties maak ik op dat er geen standaard oplossingen zijn ;(

Logoff.exe hernoemen naar logon.scr zou wel wat kunnen zijn, ga ik zo ff proberen.
Ik kan de freeware psshutdown.exe of logoff.exe gebruiken.
Maar kan ik dan schakelopties meegeven voor psshutdown.exe?
En als de user de screensaver aanpast/uit zet? Kan dit voorkomen worden door de default user te configuren? En hoe dan?
Tipje; dit is ongeveer het moment dat je zelf gaat nadenken; en dingen gewoon gaat proberen :+ ;) Je ziet dan vanzelf of het werkt... desnoods maak je een wrapper voor de schakeopties.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan met Scheduled Tasks, when idle C:\WINNT\Logoff.exe /q aanroepen.

Bedankt allemaal
Pagina: 1