Toon posts:

mailserver en DynDNS

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Mijn bedoeling is om een mailserver te draaien op een computer bij mij thuis. Ik heb een dynamic ip en heb me reeds geregistreerd bij DynDNS.org. Daar maakte ik een domeinnaam aan.

Nu is mijn vraag: ik wil een eigen emailadres in de zin van "mijnnaam@mijnDynDNSnaam.org". Welke stappen moet ik hiervoor ondernemen? Uiteraard wil ik alles onder controle hebben op mijn eigen mailserver.

Dank!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

ehh.
Set bij DynDns.com ook het MX record aan, zodat ie door heeft dat de mail server van je domain zich ook op jouw ip bevind.

-Start mailserver
-Boor gaatje in Nat firewall op poort 25 naar je mail server
-stel mailserver in voor domein'mijndyndns.net' domain
-maak mailboxen aan
etc , lees manual mail server pakket,..

:)
Kan trouwens ook met DTDNS.Net , heeft ook veel instellingen & is ook gratis. 8)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 00:50

WPN

gewoon de mailserver configuren met de dns naam die je hebt aangevraagt en voor de rest is het aan jezelf

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

check ff deze topic van mij:

"mailserver probleem met dynamisch dns"

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zou je ook willen vermelden via welke internet provider je op internet zit, een aantal provider blokkeren de poorten die nodig zijn om een mailserver te draaien, en dat scheelt een hoop gehannes en onnodige topix/posts van "help, alles staat goed, maar mijn mailserver doet het niet" ;)

Verwijderd

Mja, ga eens wat lezen. Is genoeg over te vinden, en ReLight heeft je al flink op weg geholpen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.